Min nya ofärdiga Trance låt

Permalänk
Medlem

Min nya ofärdiga Trance låt

Hej!

Tänkte att ni kunde få vara betatestare och bollplank på hur jag skal ta denhär låten vidare. Lite feedback vore nice också.

Sällan jag har tid att grejja med musik nuförtiden, men ibland blir det nåt halv-vettigt... ?

Vad tycks?: http://my-trance-music.net/music/mp3/beat2010.mp3

Den är gjord i Apple Logic.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Gillade inte intro-hi-hat:en, den första - på åttondelarna, men sköna slingor i själva låten.
Mer chillout än trance, väl?

Permalänk
Medlem

Högst ordinär trancelåt. I like.

Permalänk
Medlem

Bra! Intro -hi-haten tyckte jag gav lite oväntad touch i början. Men det skal komma fler effekter osv. Det är väl egentligen abra introt som är klart nu.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk

Okej men känns lite Dance-Ejay ;). Skulle inte gjort det bättre själv.

Försök få till ett "intro" och en "final" i mitten, haha, vet inte alls vad sånt heter men att det brakar loss ordentligt i mitten. Kändes lite för mesig nu.

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Jag lyssnar bara på lite hårdare elektronisk musik men det här var helt okej, tycker det blir ett konstigt ljud vid 1.51 där det skär sig för mig iaf och antar att det kommer fler gånger om du loopat. i övrigt en helt okej låg.

Permalänk
Medlem

Tack för svar, det är egentligen bara introt som ligger ute nu. Som sagt skal jobba vidare på den och lägga til lite mer.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Du vet ju vad du gör, fast jag tycker låten känns lite... ehm... tom?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Ja den är tom Den är inte klar! Hehe...

Jobbar på att få upp atmosfären lite.

EDIT: Ligger en lite nyare version ute, med lite mer fx. Men inte så mycket. Plockade bort melodin på slutet också, blev inte nöjd med den... hmm... Hur är ljudbilden för er förresten. Är det ok tryck i den?

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk

Försök stärk på 'bakgrundsljudet', som det är nu så tar bakgrundsmelodin över själva plinget, vilket känns tomt.
Det du åstadkommit på 1:44 å framåt är grymt dock så saknas variationen, du måste inte köra på samma långsamma tempo hela tiden. :\

Permalänk
Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Är ute och reser mycket för tiden så jag hinner inte göra så mycket... men har pillat lite på introt som ni klagade på!

Nu då? Bättre/Sämre?

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)