Permalänk
Medlem

Gaming lappe!

Har nu länge funderat över en ny laptop pga min stationära har grafikkotet och moderkortet gått sönder på så ska byte till en laptop. Har tänkt inom prisklassen 5.5k-6k óch kanske lite mer men svårt att hitta bra som fungerar till dagens spel eftersom dom flesta ligger precis under det som behövs.. hadde tänkt mig en HP Pavilion DV6-3009 men vet inte om den håller längre till kommande spel, annars letar man efter en som kan lira dagens spel och ska ha 15 tum eller mer några tips?

Permalänk

Athlonprocessorerna rekommenderas inte i moderna spel.
En dator med en AMD Phenom II X3 N830 och ett ATI HD 5650 grafikkort är det minsta som rekommenderas.
Packard Bell EasyNote TM82-SB-942NC 15,6-tums laptop med tre-kärnig processor! - Dator - Laptop - Laptop 15 - 16 tum

Annars rekommenderas denna i de flesta fall.

MSI GX660-069NE - Inet.se

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Ok! tack för det men andra linken ligger för högt men om man skulle köpa en laptop som kan lira dagens spel och kanske nya men så lågt som möjligt men bra som möjligt vilken modell och sånt ska man satsa på då?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Divran:

Ok! tack för det men andra linken ligger för högt men om man skulle köpa en laptop som kan lira dagens spel och kanske nya men så lågt som möjligt men bra som möjligt vilken modell och sånt ska man satsa på då?

Packard Bell EasyNote LM85-JO-760NC - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

eller

Packard Bell EasyNote LX86-JO-755NC - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

/Ton

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusnns:

Athlonprocessorerna rekommenderas inte i moderna spel.

Skillnaden mellan Athlion och Phenom på den mobila marknaden är inte direkt densamma som på den stationära marknaden.

Rätta mig om jag har fel men jag tror den största skillnaden mellan Athlon II Mobile och Phenom II Mobile är att Athlon har 2 kärnor och Phenom har 3 eller fler. Sen har väl Phenom har bredare FPU och minnesbandbredd, men det ger väl knappast någon större skillnad? Det där med L3-cache på Phenom men inte på Athlon stämmer hur som helst inte på mobilprocessorerna.

Så, visst har du rätt till viss del, men det finns några till faktorer att väga in i det hela också. En Athlon II Mobile i samma frekvens som en Phenom II Mobile är så gott som lika snabba per tråd/kärna.

EDIT: Rättelse, Phenom II Mobile finns även som tvåkärnig, men då i bra mycket högre klockfrekvens än Athlon II Mobile.

Sen kanske dom officiellt inte heter "Mobile" längre.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem

Ok tack för det och ska se om man hittar några bra eller kanske köper nån av linkens du skicka.... ^^