Bästa speldatorn under 10.000 kr?

Permalänk
Medlem

Bästa speldatorn under 10.000 kr?

Hej!

Det är såhär att jag inte är så värst duktig på det här med att veta vilka delar som passar till vad så jag undrar om någon har några tips på delar under 10.000 kr?
OS ska inte vara inkluderat då så klart.

Ska försöka mig på att plocka ut delar själv lite senare så kanske ni kan säga vad ni tycker, och om delarna går ihop.

Tack!

Edit:

Senaste uppdaterad: 9 Okt 2010

Från Inet.se

Permalänk
Medlem

Kom gärna med förslag vad jag kan ändra på/förbättra.

Märkte att jag har en del pengar över så funderade på om jag skulle byta ut den nuvarande PCUn till en Intel i7 istället? ca 1.900 kr.

Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Skulle isåfall rekommendera valfritt s1156 moderkort med stöd för sli, 2x2gb minne, GTX 460 samt en i5 760.

Visa signatur

Asus B650E-F | Ryzen 7950X3D | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000C30 | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO | LG C2 42" OLED | Samsung 990 Pro 1TB | Fractal Design Meshify 2 TG | Seasonic Prime GX 1300W

Permalänk
Avstängd

Srtunta i extrafläkten och köp ett rampage moderkort Kolla på prisjakt för bästa pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceman17:

Skulle isåfall rekommendera valfritt s1156 moderkort med stöd för sli, 2x2gb minne, GTX 460 samt en i5 760.

Ok tack. Men var kan jag hitta ett sådant moderkort då? lr bara läsa description?

men får antagligen köpa delar från olika sidor men det kanske är rätt vanligt?

Skrivet av greyspray:

Srtunta i extrafläkten och köp ett rampage moderkort Kolla på prisjakt för bästa pris

Uhm ok tack för svar
kom gärna med fler tips om ni har!

Permalänk
Medlem

Ok, hittade ett moderkort här på prisjakt.nu.

vad säger ni om detta?
MSI P55A Fuzion - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Moderkort

hittade också billigaste i5 760 processor just nu:
Intel Core i5 760, 2.8GHz - Inet.se

Permalänk

Kolla på Inet. Där har du bra priser, snabb leverans och du hittar lätt info om komponenterna

Permalänk

kanske ett modulärt nättagg samt att du får med skruvar när du köper chassit.

Permalänk
Medlem

Är inte Asus Crosshair IV Formula ett AM3 moderkort?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/artikel/1901000/asus-maximus-iii-formula sånt moder kort måste du ha om du vill köra värsta av asus

det du har är för AMD

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av petterb94:

kanske ett modulärt nättagg samt att du får med skruvar när du köper chassit.

Ok men vad är ett modulärt nätagg? :/ och hur vet jag om jag Får med skruvar till chassit? E ny sry

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaBBarN:

https://www.inet.se/artikel/1901000/asus-maximus-iii-formula sånt moder kort måste du ha om du vill köra värsta av asus

det du har är för AMD

Ok , och hur vet man om det är till AMD eller Asus?

Permalänk
Skrivet av Benham20:

Ok men vad är ett modulärt nätagg? :/ och hur vet jag om jag Får med skruvar till chassit? E ny sry

Ett modulärt nättagregat är att du kan ta bort de sladdarna du inte behöver vilket gör att du slipper massor med onödiga sladdar som bara ligger. Har själv ett chassi från coolermaster och fick med skruver m.m. men om du känner dig osäker så kan du ju alltid dra iväg ett mail till dem och fråga

Cooler Master

Permalänk
Medlem

Detta grafikkortet: Sparkle GeForce GTX 470 1280MB inkl. Mafia2 - Inet.se

Detta moderkortet: Gigabyte GA-P55A-UD4 - Inet.se

Och detta nätaggregatet: OCZ ModXStream Pro 600W - Inet.se

Och strunta i skruvkitet, följer med tillräckligt med chassit.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wedes:

Detta grafikkortet: Sparkle GeForce GTX 470 1280MB inkl. Mafia2 - Inet.se

Detta moderkortet: Gigabyte GA-P55A-UD4 - Inet.se

Och detta nätaggregatet: OCZ ModXStream Pro 600W - Inet.se

Och strunta i skruvkitet, följer med tillräckligt med chassit.

Ahh ok tack så mkt!

Men hur ser det ut med mitt chassi? Vill vara säker på att jag får ett modulärt nätaggregat. Men kan man se det på produkten?

Skrivet av petterb94:

Ett modulärt nättagregat är att du kan ta bort de sladdarna du inte behöver vilket gör att du slipper massor med onödiga sladdar som bara ligger. Har själv ett chassi från coolermaster och fick med skruver m.m. men om du känner dig osäker så kan du ju alltid dra iväg ett mail till dem och fråga

Cooler Master

Tack!

Ok ska uppdatera snart igen!

Permalänk
Medlem

Ok vad säger ni om detta paketet då?
Om det är något som ni inte är "nöjda" med, satt säga, så säg till. Don't be afraid!

OBS! Bytte Chassi + Nätaggregat + Grafikkort!
En sista fråga: Är detta nätagg modulärt?

Permalänk
Medlem

ser fint ut, japp det är modulärt.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

ser fint ut, japp det är modulärt.

ahh ok tack

men ang chassit, jämförde det chassit jag har nu Lian Li Lancool PC-K62, Svart, utan nätdel - Inet.se med detta Fractal Design Define R3, Svart - Inet.se och det ser ut som om man bara får en enda fläkt med Lian Li:s produkt medans man får 5 st ( lr vad det nu är ) med Fractal Designs chassi?

Permalänk
Medlem

Vilken av dessa GeForce grafikkort skulle ni ha köpt?

Vad säger ni? Vilket av dessa två hade ni köpt?

Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Inet.se
Sparkle GeForce GTX 470 1280MB Sparkle GeForce GTX 470 1280MB inkl. Mafia2 - Inet.se

Jämförelse av produkterna - Jmfr - Inet.se

Permalänk
Medlem

det beror på.. Sparkle kortet låter garanterat mkt mkt mer, men presterar bättre. sen är det 500kr skillnad.

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benham20:

ahh ok tack

men ang chassit, jämförde det chassit jag har nu Lian Li Lancool PC-K62, Svart, utan nätdel - Inet.se med detta Fractal Design Define R3, Svart - Inet.se och det ser ut som om man bara får en enda fläkt med Lian Li:s produkt medans man får 5 st ( lr vad det nu är ) med Fractal Designs chassi?

Du får med 2st med Fractals R3, sen är chassi en smaksak. Så svårt att svara på den frågan åt dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av nakphud:

Du får med 2st med Fractals R3, sen är chassi en smaksak. Så svårt att svara på den frågan åt dig

ah ok tack haha
men tror du man får med skruvar med chassit? Någon som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommie_l:

det beror på.. Sparkle kortet låter garanterat mkt mkt mer, men presterar bättre. sen är det 500kr skillnad.

Men inget man kan göra något åt detta? Eller är det mer prisvärt att köpa Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC (såg också att den har mer frekvens).

Permalänk
Medlem

skruvar brukar följa med men ska du köpa fler fläktar kan det hända att du måste köpa lite mer skruvar.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

vad ska du ha dem till?

är det till spel klarar du dig lätt på 460

SLI på 460 efter det

Permalänk
Medlem

hade kört på 470 helt klart, kan du bara köpa till 1 extra sen när det börjar bli låga fps.
bra spel som följer med också

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Avstängd

Plocka ihop en burk åt en polare med SParkle GTX470, går svalt och tyst, så du lär inte bli besviken om du köper det!

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommie_l:

Skrivet av InluZion:

Plocka ihop en burk åt en polare med SParkle GTX470, går svalt och tyst, så du lär inte bli besviken om du köper det!

MVH

Men Tommie sa nyss här att Sparkle låter garanterat mycket mer. Eller är det inte en sådan stor skillnad?

Och en annan sak: Vad menas med SLI? Förlåt :/

Permalänk
Medlem

SLI är dubbla grafikkort

vet itne mcket om 470 men mitt 460 är knäpptyst...får sätta fingrarna mot fläktarna för att se om det funkar ibland

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokelia:

SLI är dubbla grafikkort

vet itne mcket om 470 men mitt 460 är knäpptyst...får sätta fingrarna mot fläktarna för att se om det funkar ibland

ahh ok tack!
men då vet jag nog vilket grafikkort det lutar mot... Men om man nu ska köra 460 SLI, måste man ha bättre nät agg då? isf, räcker typ 600 W?