Bästa speldatorn under 10.000 kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benham20:

@Krrjon

undrar bara vad är det för program som läser av vilken temp ens processor har?
så man kan se idle och load
sry men e fortfarande i "nooby-fasen".. haha

iaf, har beställt mitt paket nu och jag får se när det kommer, då ska det nämligen byggas!

Jag använder Core Temp och HWMonitor............HWMonitor mest för att se temps på övriga systemet åxå och Core Temp för att få tempen i mitt G15-tangentbord för att se tempen under tiden jag spelar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benham20:

aee ska köra på denna tror jag:

Noctua NH-U9B SE2 - Inet.se

Jag hade nog inte valt den om jag fått väla CPU kylare igen. Jag visste inte om jag skulle få plats med större i mitt matx-chassi därför jag valde den. Men man får oftast bättre kylförmåga till mindreljudnivå med en större kylare (= mer yta att föra över värmen till luften och större fläcktar som flyttar mer luft än mindre på samma varv) Kvaliteten är dock hög å jag är väl inte direkt missnöjd heller.

Permalänk
Avstängd

Kan starkt rekomendera dig en v8 .. Är sjukt nöjd med min .. Kör 4,2 GHz Med HT on .. Vcore på 1.42 .. och ligger på max 75 grader LOAD .. om jag nu kör stock så är temperaturerna underbara ... SATSA PÅ Coolermaster

Visa signatur

Intel i7 930 OC @ 4,6 GHz | Cooler Master v8 |Asus P6T DELUXE V2 | 4 GB DDR3 | 2X Zotac GTX 465 1GB OC SLI | Western Digital Caviar Blue 320GB SATA | AXP 850W Power Supply | Antec 300

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Benham20:

@Krrjon

undrar bara vad är det för program som läser av vilken temp ens processor har?
så man kan se idle och load
sry men e fortfarande i "nooby-fasen".. haha

iaf, har beställt mitt paket nu och jag får se när det kommer, då ska det nämligen byggas!

realtemp

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosen70:

det är väl inget fel på denna heller?
Noctua NH-U9B SE2 - Inet.se

Skrivet av Akarr:

ahaa ok tack så mkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akarr:

ser bra ut.. ta en bild på monstret det finns nån V10 oxo såg jag

Skrivet av Akarr:

Hade realtemp förrut men den visade 5-10C mer än både core temp och HWMonitor så jag litar inte på realtemp..........säkert en kalibreringsfråga men jag orkade inte kolla då de fanns två program som visade samma

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/-013.JPG

Hade realtemp förrut men den visade 5-10C mer än både core temp och HWMonitor så jag litar inte på realtemp..........säkert en kalibreringsfråga men jag orkade inte kolla då de fanns två program som visade samma

Mycket fint...
Men tyvärr så har jag redan beställt en annan :/ kanske blir denna nästa gång, who knows haha xD

Men iaf, tack för programmen.

@Offtopic:
jag har även beställt ett chassi där fläktar medföljes, men är de redan på plats eller måste man installera dom själv? :/
Cooler Master 690 II Advanced - Inet.se

Permalänk
Entusiast
Skrivet av krrjon:

Tänkte bara för dom som nu är intresserade av CM V8 så här mina temps med en i7 930@stock och förmodligen har inte pastan bränts in ännu, fläkten på high och i bios är CPUfläkten på "full on" ............prime95 small FFT är det som belastade prollen i ca 25min

Rumstemp ~19C

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/temp_cpu_cmV8.jpg

Sen idle efter prime95 stängts av.......
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/temp_cpu_cmV8_idle.jpg

Mina resultat med H50

Idle:

Load:

Mer än så steg den inte hur länge det än stod på. När jag körde "Linpack" så vart maxtempen 56 grader... (Irriterande att HW Monitor rapporterar samma temp på gpu 1 och gpu 2 när gpu 2 egentligen ligger i 29 grader)

Permalänk
Medlem

Adapter brukar väl följa med grafikkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hawker:

Adapter brukar väl följa med grafikkortet?

ahaa ok, köpte en ändå

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar sammanfogade*

Vänligen observera att det inte är tillåtet att skapa mer än en tråd om samma ämne. Om du samtidigt har flera olika frågor om hur man bygger en dator, ställ dem i samma tråd. Skapa inte flera trådar. Om du behöver köpråd om ett datorköp, skapa inte en tråd för varje enskild komponent, utan håll dig till en enda tråd om ditt datorköp. Den här gången har jag sammanfogat väldigt många av dina trådar, men om det här upprepas, är jag rädd att vi kommer att vara tvungna att låsa alla trådar du skapat om ett visst ämne, och i så fall har du helt förlorat möjligheten att få hjälp med det.

Permalänk
Medlem

Du kanske redan har köpt din dator, har tyvärr ingen ork att läsa alla inlägg Tror dock inte att du får mycekt mer gaming under 10 000:- än detta paket; DUSTIN DATORPAKET INTEL I7 950/6GB/1TB/GTX 470 - Bygg din egen dator med noga utvalda komponenter. Innehåller allt för att klara av dagens hetaste spel! - Produktinformation

Visa signatur

NZXT H2 | Intel Core i7 920 | GTX 560 TI SLI | Corsair Intel i7 1333MHz 6GB | Intel SSD 120GB | Seagate Barracuda 7200.12 1TB | BenQ XL2410T