Assassins Creed 2 - någon som spelat?

Permalänk

Assassins Creed 2 - någon som spelat?

Assassins Creed 2 - någon som spelat? Värt att köpa?

Kosta 95 på webhallen

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk

Klart värt det!

Jag tycker Assasins creed 2 är helt jävla grymt spel!

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är halvbra. Olika smak där.

Det jag gillar: Story (den i minnesvärlden), setting, miljö, och grafik.
Det jag ogillar: Uppdragen (hjälp x att samla y som finns och utspridda över hustaken...), gameplay. Man blir extremt handhållen. Ezio till och med klättrar och hoppar av sig själv. Det känns så löjligt och tråkigt när man har spelat den här typen av spel sedan Tomb Raider 1. Slagsmålssystemet ogillas och stealthmekaninken är ett skämt (skumt eftersom samma studios gjort Splinter Cell).

Synd, för jag gillar verkligen mycket av spelet.

Visa signatur

åhoj

Permalänk

Köp! riktigt bra spel och snart kommer uppföljare ;D

Permalänk
Medlem

Värt det, i allafall om det är till konsol. PC, visst, kontrollerna är väl inte lika roliga bara.

Köp!

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är skitroligt! Lungt värt det :)!

Ge det kanske 2h att lära dig styra sen är det kungligt kul, det är svårt i början att känna in kontrollerna.

Permalänk

Har 1an, kan det

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk
Skrivet av joelsvantesson:

Har 1an, kan det

Jag tycker det är ett bra spel.
Och har du ettan och gillar det så kommer du nog gilla 2an ungefär samma spel fast mer saker att hitta på och inte lika upprepande uppdrag.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

[QUOTE=Asaska;10402469 Ezio till och med klättrar och hoppar av sig själv. Det känns så löjligt och tråkigt när man har spelat den här typen av spel sedan Tomb Raider 1.
[/QUOTE]

de där att Ezio hoppar av sig själv är något som ja dampar otroligt på, sen hoppar han inte ändå dit man håller kontrollen så.... ja, de är jobbigt för de är lite buggigt O,o och hoppar dit man inte vill sen hoppar när man INTE VILL hoppa

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha skaffat det direkt OM man inte behövde vara online hela tiden, har mobilt bredband vilket har hög ping och lite ostabilt ibland så antar jag inte skulle kunna lira i lugn & ro... Körde ettan och hade gärna velat se hur det går i tvåan :S
Tycker dom kunde ha patchat bort skiten nu när inte spelet är värt en krona längre...

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

Jag skulle ha skaffat det direkt OM man inte behövde vara online hela tiden, har mobilt bredband vilket har hög ping och lite ostabilt ibland så antar jag inte skulle kunna lira i lugn & ro... Körde ettan och hade gärna velat se hur det går i tvåan :S
Tycker dom kunde ha patchat bort skiten nu när inte spelet är värt en krona längre...

Finns säkert en lösning för dig dock är den nog inte laglig och får inte diskuteras här. Men i ditt läge tycker jag allt att tillverkarn får skylla sig själva.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

jOnÄTÄn över lagen

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk

Har spelat igenom det och tyckte att spelet var RIKTIGT DÅLIGT. Som sagt, smaken varierar helt klart men spelet var aldrig utmanande. Dessutom var kontrollerna halvkassa på PC och storyn var något av det sämsta som producerats. Om du vill gå omkring i en virtuell värld som är lika spännande som att handla på ICA i Flen så köp det!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 @ 3.8 GHz | Moderkort: Asus P7P55D Pro | GPU: XFX Radeon HD 5850 BE | RAM: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2GB CL9 | Nätagg: Corsair HX650 | Chassi: Fractal Design Define R2 | Ljudkort: E-Mu 1820 | HDD: WD Barracuda 500 GB | CPU-Kylare: Noctua NH-U12P | OS: W7 Professional 64-bit

Permalänk
Skrivet av Prep_Boy_92:

Om du vill gå omkring i en virtuell värld som är lika spännande som att handla på ICA i Flen så köp det!

HAHA - den va sjukt skön!!

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk
Medlem

Köp det! Det är dubbelt så bra som ettan, både med mer varierande missions och med andra sätt att mörda på.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Skarhed:

Köp det! Det är dubbelt så bra som ettan, både med mer varierande missions och med andra sätt att mörda på.

I will! 95 på webhallen för den som e intresserad!

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk
Skrivet av joelsvantesson:

jOnÄTÄn över lagen

Jag vet inte om det är lagligt eller ej att köra med crack på spel man köpt men enligt mig är det okej att göra det om speltillverkarn har fixat så man inte kan spela det på annat sätt. . Men nu lämnar vi detta.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

Köp det! Det är dubbelt så bra som ettan, både med mer varierande missions och med andra sätt att mörda på.

Dubbelt så bra är en underdrift, tycker nästan att det är 5 gånger bättre Iaf tills storyn är färdigspelad, sen blir det väl rätt tråkigt.

AC2 är nog det bästa spelet jag spelat, så länge storyn räcker som sagt.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk

Låter tryggt att veta att uppföljaren denna gång är bättre än orginalet så att säga! Ska nog ta och börja spela det så fort jag är klar med Alan Wake

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Band1tQueen:

Låter tryggt att veta att uppföljaren denna gång är bättre än orginalet så att säga! Ska nog ta och börja spela det så fort jag är klar med Alan Wake

95 på webh

JAg har det - det är sinnesjukt mkt bättre! EN RIKTIG HÖJDARE OM DU GILLADE ETTAN (bortsett från enformigheten )

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk
Medlem

Ni som (som jag) gillar AC2; kolla här också:
http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/946289-as...
Snart (16-19 november till konsol, dvs 360:n) kommer det en ny del i serien.
Tråkigt nog säger ryktena f.n. att vi PC (..) spelare får vänta längre än till konsol, men ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av getskägg:

Ni som (som jag) gillar AC2; kolla här också:
http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/946289-as...
Snart (16-19 november till konsol, dvs 360:n) kommer det en ny del i serien.
Tråkigt nog säger ryktena f.n. att vi PC (..) spelare får vänta längre än till konsol, men ändå.

Inte rykten, officiellt. Assassin’s Creed Brotherhood Now 2011 | Rock, Paper, Shotgun

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk

Har spelat olika spel i x antal år, AC2 skulle hamna i topp 5 över de jag haft roligast i.
Skulle verkligen köpt det om jag var du ligger mig varmt om hjärtat.

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Skrivet av tyrenberg:

Har spelat olika spel i x antal år, AC2 skulle hamna i topp 5 över de jag haft roligast i.
Skulle verkligen köpt det om jag var du ligger mig varmt om hjärtat.

WORD: behövs inte sägas mer.

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |