Nytt 460, Dålig prestanda??

Permalänk
Medlem

Skrev ovanstående inlägg lite sent för att få svar kanske ^^ Ska in på INET imorgon eftermiddag så jag får både få förslag av er, och av dem. Kommer ta med en lapp på mitt specc och se vad de kan ge mig för förslag :). Men fortsätt gärna med förslag.

Permalänk

Jag har ett Asus geforce gtx 480 grafikkort och en Intel core i7 950 och när jag maxar far cry 2 så går allt bra då jag ligger på ca 60fps men mitt problem är att det laggar till någon sekund ibland och fps går ner till 0 i en sekund. Kan problemet vara processor? Den kanske inte är optimal för spel. Grafikkortet är ju en av dem bästa på marknaden så jag tror inte att problemet ligger där.

Visa signatur

Dator:
Antec P280 | I7 6700K | GTX 980 Ti | 16 GB 2133Mhz DDR4
Skärm: LG UM95 34UM95
Ljud: Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Antielefant
Skrivet av The_PC_Gamer:

Jag har ett Asus geforce gtx 480 grafikkort och en Intel core i7 950 och när jag maxar far cry 2 så går allt bra då jag ligger på ca 60fps men mitt problem är att det laggar till någon sekund ibland och fps går ner till 0 i en sekund. Kan problemet vara processor? Den kanske inte är optimal för spel. Grafikkortet är ju en av dem bästa på marknaden så jag tror inte att problemet ligger där.

Snarare att spelet inte är särskilt väl optimerat, och ens det uttalandet är generöst beröm för CryEngine Mk1.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Nu vill jag inte förstöra någons dag direkt, men ledsen... Modern Warefare 2 fungerar utmärkt redan vid 2 kärnor och tyvärr fungerar det rätt bra redan vid lite lägre frekvenser också.

Det var MW2 dock, inte andra spel som kan kräva betydligt mer.

Hade tidigare en C2D E6420 2.13GHz och den räckte inte till i MW2........rundown var svåraste banan att driva ~40fps som lägst å kanske 65-70fps som topp........klockade prollen till 2.7GHz å då gick det upp till ~75-80fps som minst å sen 3.2GHz då låg den på 85-90/91 fps hela tiden även på rundown å det var med ett ATI 4850 512MB i 1680x1050 allt på högsta......

Så jag tror att en snabbare processor är lösningen......för kan du inte klocka å kanske inte är nog intresserad för att läsa å sätta dig in i hur det funkar är det nog bättre att köpa nytt/begagnat.....minst en E8400 eller Q9550/Q9650