Skrivet av Tyreiz:
Du glömde att långt ifrån alla spel stödjer SLI
Alla släppta senaste året utom 2 gör det; Starcraft 2 och Civilization 5.
Ett ensamt 460 maxar båda.
I övrigt kan jag inte komma på ett enda spel där ett ensamt 460 inte räcker som SLI inte fungerar i.
Citat:
du glömde även att nämna microstutter uppkommer vid SLI
Hitta någon som har problem med microstutter med 460 SLI först. Det är inte ett problem sedan G92.
Citat:
Du glömde även att nämna hur pass mycket varmare det blir i chassit av 2 kort.
Jämfört med ett 470 ställer jag mig extremt tveksam till det uttalandet, då jag inte kan säga säkert om 2x70c värmer mer än 1x95c.
Oavsett vilket är det ett bekymmer man bygger för, med en vettig ventilationsfläkt som kostar en hel hundralapp.
Citat:
Och du skrev aldrig vad man ska göra om inte 2st gtx460 räcker till längre.
När det är ett bekymmer är både 460 och 470 stenålder. Det är först nu som 8800 GT SLI inte räcker längre. Vill du verkligen köpa ett tredje... nu...?
470 SLI är dessutom extremt varmt, 3-way ännu mer så, plus att enbart *vissa* X58-kort stöder 3-way SLI.
Citat:
Personligen skulle jag aldrig gått på en SLI setup såvida jag inte tänkte köra 3 skärmar.
Men vi pratar inte om dig nu, och att du inte gillar SLI betyder tyvärr inte att alla andra måste avsky det lika mycket - eller på samma felaktiga grunder.
Citat:
Och hur pass mycket mer ström ett system drar vid användning av 2 kort.
Dubbelt upp mot ett enkelt kort, självklart, men också nästan dubbelt så mycket prestanda.
Två 460'or drar dock bara ungefär lika mycket som 1,5 470'or.
Citat:
Så, enligt mig är 1 starkt kort, bra mycket bättre än 2 halvdana.
Men vi pratar inte om ett starkt kort, vi pratar två mellanklasskort mot två mellanklasskort, där skillnaden dem emellan är extremt liten.
2x GTX 460 presterar lika bra som 2x GTX 470, eftersom 460 skalar bättre - och de klockar dessutom mycket bättre.
Eller ska du blanda in 480 -> 480 SLI vs 460 SLI?
Citat:
Och dessutom så enligt senaste mätningarna vad gäller pris/prestanda, så är GTX470 nr1 just nu. Nr2 är GTX460.
Nej, nr 1 är GTX 460 768, nr 2 är GTX 460 1GB OC, och nummer 3 är GTX 470. Läs om, läs rätt.
Citat:
GTX460 är ett mid-range kort.
Nej, mid-range är GTS 450 och HD 5770, GTX 460 är bra mycket bättre.
Citat:
Kolla runt på nätet vad gäller gtx460 vs gtx470.
Du tror inte jag har koll på hur det ser ut med benchar etc? Anandtech, Tom's, Xbit och Guru3D anser samtliga att 470 förlorade sin existensrätt när 460 1GB kom, och Tom's spädde på det genom att säga att 480's enda saving grace var att 460 inte fanns med 3-waystöd.
Citat:
Alla rekommenderar att köra gtx460 SLI vid användning av fler skärmar. Annars är det gtx470 som gäller.
Vilka är dessa "alla"? Jag läser nära inpå varje tråd i det här forumet, och det du säger stämmer inte överens med sanningen - i alla fall inte här där folk normalt sett vet vad de pratar om.
Nej, de flesta rekommenderar 470 om du inte KAN köra SLI. Annars är 460 ett betydligt bättre köp, då 470 SLI blir förbannat varmt.