Permalänk
Medlem

Speldator 16.5k Förslag?

Tjena ska köpa en dator nu i veckan som kommer och behöver hjälp med och sätta ihop en bra spelburk någon som kan hjälpa mig? Har allt annat tex OS tang. osv. Så 16.5k för bara burken alltså har kollat på 470i sli och en i7 950 vad tror ni om det?

Permalänk
Medlem

Dina tankar låter bra och dom går att utföra med den budgeten, här kommer ett litet förslag som kanske bör finslipas, kanske borde läggas till en SSD men då snåla in på något annat.

Permalänk
Medlem

Behövs verkligen 470 sli? 460 sli ger väll tillräckligt med spelprestanda? Jag skulle iallafall kört på 460sli och en ssd

Permalänk
Medlem

Eller ett 470 och en SSD och senare köpa ett till 470 om det skulle behövas mer grafikprestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roserud:

Dina tankar låter bra och dom går att utföra med den budgeten, här kommer ett litet förslag som kanske bör finslipas, kanske borde läggas till en SSD men då snåla in på något annat.

Kanske borde byta moderkort tilll typ Rampage III eller Sabertooth för att få USB 3.0 och SATA 6gb/s

Asus RAMPAGE III EXTREME - Inet.se
Asus Sabertooth X58 - Inet.se

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Roserud:

http://img259.imageshack.us/img259/4484/namnlsfz.png

Skippar han F4-disken och kör med F3an som lagring så kan han ju köpa en Corsair F60 på Komplett för ~samma pris just nu.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Det där förslaget såg ju bra ut är det bästa kortet och köra i sli eller? kollade på detta med Sparkle GeForce GTX 470 1280MB inkl. Mafia2 - Inet.se tänkte på värmeutvecklingen och så?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av aelv11:

Det där förslaget såg ju bra ut är det bästa kortet och köra i sli eller? kollade på detta med Sparkle GeForce GTX 470 1280MB inkl. Mafia2 - Inet.se tänkte på värmeutvecklingen och så?

SOC är ett riktigt bra kort, så länge man har tillräckligt bra luftflöde i chassit

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Okej går bra och köra sli med det kortet i detta chassi Lian Li Lancool PC-K62, Svart, utan nätdel - Inet.se eller i R3 som han föreslog?

Permalänk
Medlem

Nån har kommenterat att det ej går att köra sli med Gigabyte GeForce GTX 470 SOC 1280MB inkl. Mafia2 - Inet.se för att kortet tar up 3 platser?

Permalänk
Medlem

Byt moderkort till sabertooth och ta bort 2tb hårddisken och lägg till en corsair force ssd

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

Hade det gått och köra dom korten på ett extreme moderkort Gigabyte GeForce GTX 470 SOC 1280MB inkl. Mafia2 eller måste man sätta dom i de 2 första pci-e uttagen?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz| Intel Core i5 2500K , 4.3GHz | Gigabyte GeForce GTX 660 TI | Corsair TX 550W 80+ | Fractal Design Define R3

Samsung Galaxy S III

Permalänk
Medlem

Här är ett fint paket:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av aelv11:

Tjena ska köpa en dator nu i veckan som kommer och behöver hjälp med och sätta ihop en bra spelburk någon som kan hjälpa mig? Har allt annat tex OS tang. osv. Så 16.5k för bara burken alltså har kollat på 470i sli och en i7 950 vad tror ni om det?

Haru en skärm?

Permalänk
Medlem

Funderar på och köpa 2 st Samsung TFT 24" BX2450 LED - Inet.se verkar nice Santy_8 det såg ju riktigt bra ut men gillar Asus RAMPAGE III EXTREME - Inet.se extremt mkt så byter ut det till det ser det bra ut annars :P?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aelv11:

Funderar på och köpa 2 st Samsung TFT 24" BX2450 LED - Inet.se verkar nice Santy_8 det såg ju riktigt bra ut men gillar Asus RAMPAGE III EXTREME - Inet.se extremt mkt så byter ut det till det ser det bra ut annars :P?

Santys förslag var helt klart bäst, Du borde nog köra på det

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz| Intel Core i5 2500K , 4.3GHz | Gigabyte GeForce GTX 660 TI | Corsair TX 550W 80+ | Fractal Design Define R3

Samsung Galaxy S III

Permalänk
Medlem

Asus RAMPAGE III EXTREME är ett extremt fint moderkort men jag tycker att de är alldeles för mycket pengar för ett moderkort om du inte satsar på extrem överklockning, du får alla funktioner som behövs + lite till om du köper Asus Sabertooth X58 till halva priset Men jag kan förstå om du tycker att Extreme kortet är eyecandy

Permalänk
Medlem

Ja det är ju lite dyrt men som du sa grymt fint Men det går bra och köra med vilket som av dom moderkorten va allt passar ändå? Blir nog en sån burk isf med nått av dom moderkorten allt är dock inte i lager

Permalänk
Medlem

Det går att köra paketet med båda dom där moderkorten upp till dig och bestämma det slutgiltiga Dock så är det först i slutet på månaden som FD R3 kommer in i lagret har jag för mig, det är väl de som du får vänta på längst.

Permalänk
Medlem

Okej gött Ja har ju till slutet av månaden och bestämma mig då

Permalänk
Medlem

Är det värt och vänta på Radeon 6000 serien?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av aelv11:

Är det värt och vänta på Radeon 6000 serien?

Om du menar de första korten som kommer väldigt snart, nej.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Har beställt nu men fans ej moderkort och grafikort eller chassi i lager så tog följande istället https://www.inet.se/artikel/6901301/cooler-master-690-ii-adva... https://www.inet.se/artikel/1901852/asrock-x58-extreme-iii https://www.inet.se/artikel/5408906/gigabyte-geforce-gtx-470-... hoppas det blir lika bra blev lite dyrare men men