Nytt Headset (PC) : Max 1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Snor tråden lite.. Funderar på Sennheiser 555, men hur står dom sig mot ett surround headset i spel? Hör man lika bra vart folk kommer ifrån osv?

Ja, självklart

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon157700:

I don't care, Sluta bara trolla mot mig -.-

Har hört om dom och läst lite, Kanske dom eller 7H. G35 börjar bli lite utanför bilden ;s

Kollade sen lite på maxfps vad tycker ni om dom hära xD, Tycker dom ser grymt konstiga ut lite roligt att visa ? Razer Banashee SC2

OT (On my Topic) Haha, Men vad är bäst om nån vet
- Roccat Kave
- Steelseries 7H

hehe knapparna uppe vid hörlurarna..kanske fungerar såg iallafall sköna ut..

Lite för mycket lysen på för min smak

Roccat hörlurarna är riktigt bra.Andas kvalitet.

Roccat är ett rätt nytt märke i sverige.
Jag köpte mina till tjejen för 1100 på mediamarkt och hon är skitnöjd.

lille kontroll panelen på sladden är faktiskt riktigt bra..

som jag skrev ljudet är grymt i spel.basen är skrämmande djup för att vara headset.

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Inaktiv

Haha det där om razer var ett skämt, Hittade dom på MAXFPS och ville länka för att dom såg lite små roliga ut

Kanske ska köpa ett Kave då, Men hur är dom i musik, Bra bas i musik och spel eller ?

Edit: Kollade på google om kave, Står att PC350 (Sennheiser) Slår ut dom. Är dom bra ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Snor tråden lite.. Funderar på Sennheiser 555, men hur står dom sig mot ett surround headset i spel? Hör man lika bra vart folk kommer ifrån osv?

Sennheiser555 klår ett surroundheadset som kostar lika mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon157700:

7H har inte en LÖS, Hade en Steelseries lös mic. Det var den som paja efter 2 dagar. Så ja dom är lika värdelösa.

Steel Series FASTA micar pajar också

Skrivet av oyegie:

Ja exakt precis så

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

I allt eller bara musik? För nu till vintern kommer det bli mer gaming ju. Mer gaming = mer rage out om det blir något fel eller man inte vet vart motståndarna är och blir dödad bakifrån när man tror att dom ska komma framifrån

Men om det är så, så fattar jag inte det är tjafs om surround hit och dit "/

Förlåt om jag är lite trög, men vill vara säker på att Sennheiser 555 är det bästa för mig

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

I allt eller bara musik? För nu till vintern kommer det bli mer gaming ju. Mer gaming = mer rage out om det blir något fel eller man inte vet vart motståndarna är och blir dödad bakifrån när man tror att dom ska komma framifrån

Men om det är så, så fattar jag inte det är tjafs om surround hit och dit "/

Förlåt om jag är lite trög, men vill vara säker på att Sennheiser 555 är det bästa för mig

Förmodligen på musikfronten,det är ju inga gaminglurar precis.
Ska man ha surround så ska de vara med högtalare.

Permalänk
Inaktiv

Jag tror jag ska köpa Roccat Kave, Du som vill ha Sennheiser 555 fast gaming lurar, Kör på PC350 ? =D

Permalänk
Medlem

Du kan också köra virtuellt surround via ljudkortet, om du skaffar typ ett Asus Xonar DX - Bättre ljud, samt virtuellt surround.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasha:

Du kan också köra virtuellt surround via ljudkortet, om du skaffar typ ett Asus Xonar DX - Bättre ljud, samt virtuellt surround.

Var detta svar till mig?

Isf har jag det ljudkortet som kom med MSI Big Bang Trinergy, vet dock inte hur bra det är..

Vad är det för skillnad på 2.0 och 5/7.1 i hörlurar förresten? Vad hör man för skillnad på de olika?

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

Zowie hammer usb, sjukt fina lurar!

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Var detta svar till mig?

Isf har jag det ljudkortet som kom med MSI Big Bang Trinergy, vet dock inte hur bra det är..

Vad är det för skillnad på 2.0 och 5/7.1 i hörlurar förresten? Vad hör man för skillnad på de olika?

Är det riktiga 7.1 lurar så är det flera små membran i lurarna ist för 2 i vanliga fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Är det riktiga 7.1 lurar så är det flera små membran i lurarna ist för 2 i vanliga fall.

Okej men vad hör man för skillnad på ljudet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

WEBHALLEN.com - Creative Headset HS-1100
kör på dessa, webhallen har ju ett riktigt kanonpris på dem dessutom, de andra butikerna tar typ 1000kr

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Okej men vad hör man för skillnad på ljudet?

Så länge mjukvaran hanteras bra så är enda skillnaden att ljudkvalitén med två element bör vara betydligt bättre.

Du har ju bara två öron, så mer än två element är ju ganska onödigt. Om du inte tror mig så plocka fram ett par 2-elementslurar och lyssna på YouTube - Virtual Barber Shop (Audio...use headphones, close ur eyes).

Virtual barbershop är inspelad i två kanaler och crossfeedad i mjukvara för att göra det mer realistiskt.

Vill du ha lurar som är bra på riktigt så välj Sennheiser HD555, bättre lurar i den prisklassen får du leta efter. Enda större nackdelen är väl att dom inte har mick inbyggd, men finns ju sådan där pånypbar man kan sätta på sladden.

Om du däremot vill ha fet bas, överdriven diskant eller liknande så rekommenderar jag att du via ditt ljudkort anpassar EQ-banden till ett par HD555 ( om du vill ha bäst ljudkvalité ) eller så kan du ioförsig köpa ett par hörlurar med överdriven bas från första början men då kan du inte testa och ha dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OllBoll:

Så länge mjukvaran hanteras bra så är enda skillnaden att ljudkvalitén med två element bör vara betydligt bättre.

Du har ju bara två öron, så mer än två element är ju ganska onödigt. Om du inte tror mig så plocka fram ett par 2-elementslurar och lyssna på YouTube - Virtual Barber Shop (Audio...use headphones, close ur eyes).

Virtual barbershop är inspelad i två kanaler och crossfeedad i mjukvara för att göra det mer realistiskt.

Vill du ha lurar som är bra på riktigt så välj Sennheiser HD555, bättre lurar i den prisklassen får du leta efter. Enda större nackdelen är väl att dom inte har mick inbyggd, men finns ju sådan där pånypbar man kan sätta på sladden.

Om du däremot vill ha fet bas, överdriven diskant eller liknande så rekommenderar jag att du via ditt ljudkort anpassar EQ-banden till ett par HD555 ( om du vill ha bäst ljudkvalité ) eller så kan du ioförsig köpa ett par hörlurar med överdriven bas från första början men då kan du inte testa och ha dig.

Okej, tack för svaret! Redde ut det som behövdes Hur mycket bättre ljud blir det när man moddar om dom till 595? Vet du det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Okej, tack för svaret! Redde ut det som behövdes Hur mycket bättre ljud blir det när man moddar om dom till 595? Vet du det?

Vet faktiskt inte, folk säger ju att det blit betydligt bättre men mina HD555 har jag inte kunnat modda då jag tappade bort dom innan jag läste att man kunde modda dom

Har letat och letat men har inte hittat dom :'(

Innan dom tappades bort uppgraderade jag dock till bättre lurar ( Har nu AKG K701 ) men dom skulle varit perfekta som LAN-lurar då dom är så väldigt öppna, du kan prata och ha dig med dom på utan att det blir ett hinder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OllBoll:

Vet faktiskt inte, folk säger ju att det blit betydligt bättre men mina HD555 har jag inte kunnat modda då jag tappade bort dom innan jag läste att man kunde modda dom

Har letat och letat men har inte hittat dom :'(

Innan dom tappades bort uppgraderade jag dock till bättre lurar ( Har nu AKG K701 ) men dom skulle varit perfekta som LAN-lurar då dom är så väldigt öppna, du kan prata och ha dig med dom på utan att det blir ett hinder.

Okej, tack för alla svar! Blir nog ett HD555 om någon månad

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

@InCyBoy, Finns på MAXFPS.se HD550 med mic (Bundle) för 1029KR.
Personligen skulle jag ju ta ett riktigt headset ex KAVE, Är ju dock ditt val har hört bra om kave dock!
Men om du ska ha hörlurar +Mic skulle jag tagit HD595.

Länk :
HD595 +Mic - MaxFPS.se
HD550 +Mic - MaxFPS.se
Roccat Kave - MaxFPS.se

Och som alla games behöver
Energy Gum - MaxFPS.se

Permalänk
Medlem

Varför köpa det dyrare än på inet?.. Du får en Zalman mic och 555 för dryga 900 på inet. Dessutom fri frakt.
Antar dock att InCyBoy är tillräckligt vettig för att inte ta dina råd men men.

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Var detta svar till mig?

Eh, ingen aning om vem det var riktat till - tror - dock att jag riktade det till TS.

Angående skillnaden: Ja, självklart hör du skillnad, det måste dock inte vara positivt. Det handlar om vad du tycker personligen. Surround är trevligt i spel och någorlunda vid film och serietittande.

(Det emuleras ju bara virtuellt, men det fungerar helt OK, åtminstonde på Essence ST)

Vid musik är det dock inte alls trevligt. Men det ändras på en sekund genom mjukvaran

Permalänk
Medlem

Många pratar positivt om Kave i denna tråden min uppfattning är dock en annan de är fruktansvärt tunga och otympliga, de har en onödig skakmotor i dem som jag inte fattar mig på. Kompisen som ägde ett par bytte dem mot ett par PC350 när Kave gick sönder... Han är väldigt nöjd med sina PC350 och jag citerar "micen är så sjukt bra". Själv har jag ett par Sennheiser HD590 som har några år på nacken men är riktigt bra.

Permalänk
Inaktiv

@Slemh vad ska man köpa då?

Kave eller PC350 ? eller bara HD550 / HD595 ?

Permalänk
Medlem

HD555/Philips SHP8900
/PC350.