Permalänk

Nytt Grafikkort

För tillfället har jag ett Radeon x850 XT i min 4 år gamla dator. Men för att kunna spela CoD MW2 måste jag ha ett nytt grafikkort som stöder vertex shader version 3.0 och Pixel Shader Version 3.0. Mitt nuvarande är bara version 2.0. Någon som vet något grafikkort runt 500kr som stöder detta?

Permalänk
Medlem

Du får inget bra kort för MW2. Kolla om du kan finna ett begagnat 4770/4850 för runt 450-500kr. Eller om du absolut vill ha ett nytt kort måste du kolla på ett HD 5670

Permalänk

RADEON HD5450 512MB , tror du att det stöder det jag är ute efter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ssvanberg:

RADEON HD5450 512MB , tror du att det stöder det jag är ute efter?

Ja, men du får ändå kass prestanda.

Permalänk

Jag kanske ska tillägga att jag bara har Windows XP också och att jag bara kan få ut vertex shader version 3.0 som bäst från mitt grafikkort. För för tillfället har jag bara 2.0 och minimumkravet är 3.0. Jag är inte ute efter maxprestanda bara efter att kunna spela det.

Permalänk
Medlem

5750?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk

Har du någon länk så jag kan kolla på den?

Permalänk
Avstängd

har du pci-e eller agp på kortet ?

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk

XFX RADEON HD4550 1GB DDR2 SILENT PCI-E VGA/DVI/HDMI - Litet passivt grafikkort med bra anslutningar! - Produktinformation , kan detta funka till att spela CoD MW2? Eller är det för dåligt för att få ut full prestanda av CoD? Och är det så att alla nya grafikkort stöder vertex shader version 3.0 och framåt?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ssvanberg:

XFX RADEON HD4550 1GB DDR2 SILENT PCI-E VGA/DVI/HDMI - Litet passivt grafikkort med bra anslutningar! - Produktinformation , kan detta funka till att spela CoD MW2? Eller är det för dåligt för att få ut full prestanda av CoD? Och är det så att alla nya grafikkort stöder vertex shader version 3.0 och framåt?

Med allt på lägsta kanske, men nej det är för slött. Ett 5750 minimum för Cod MW2 skulle jag säga/skriva.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Med allt på lägsta kanske, men nej det är för slött. Ett 5750 minimum för Cod MW2 skulle jag säga/skriva.

Men den har ingen VGA-utgång och jag har inte planerat att köpa ny skärm också. Funkar annars ett 1600 XT?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ssvanberg:

Men den har ingen VGA-utgång och jag har inte planerat att köpa ny skärm också. Funkar annars ett 1600 XT?

Har för mig att du får med en adapter dvi - vga.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av ssvanberg:

Men den har ingen VGA-utgång och jag har inte planerat att köpa ny skärm också. Funkar annars ett 1600 XT?

Du lär inte få ut någon vidare prestanda av ett Radeon 1600 XT. Jag får 30-60fps när jag kör Borderlands på allt @ Lägsta som går att ställa in. Detta med datorn i sign.

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk

Funkar alla dessa grafikkort bra med CoD?

Permalänk
Medlem

kan tillläga att jag kan köra på höga inställningar med mitt 4650 i 1900'*1080

Permalänk

Gigabyte GV R567ZL-1GI - grafikadapter - Radeon HD 5670 - 1 GB

Funkar detta bra till CoD, har den Pixel Shader 3.0 och Vertex shader 3.0 och är den kompitabel med Windows XP?

Permalänk
Hedersmedlem

Läs och begrunda: Radeon HD 5670 review (Crossfire tested)

Tänk bara på att deras system är en hel del vassare än ditt, så det ger bara en fingervisning på vad kortet klarar.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Kan du svara på min fråga och berätta om det grafikkortet är kompitabelt med Windows XP och om det klarar CoD?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ssvanberg:

Kan du svara på min fråga och berätta om det grafikkortet är kompitabelt med Windows XP och om det klarar CoD?

Graffet är kompatibelt med XP och om du tittade så ser du vad kortet klarar

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

jag hittar inte var man ser vad kortet klarar.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är det som är rödmarkerat som du skall titta efter och då det som är ensamt inte Crossfire (det som ligger högre i listan/orna), för du ser väl att det finns fler sidor än den som länken kommer till?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Skulle ett GeForce GTS 450 klara CoD?