Dilemma, Vilket ska jag ta?

Permalänk

Dilemma, Vilket ska jag ta?

Tjena, mitt grafikkort dog under mystiska omständigheter och när jag lämnade tillbaka det så fick en tillgodo kredit på knappa 5 tusen.

så min fråga till er är vilket kort av dessa ska jag ta.

XFX RADEON HD5870 XXX 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP - Utveckla. Accelerera. Dominera dina spel! - Produktinformation

ASUS RADEON HD5870 2GB GDDR5 PCI-E 6X MINI DP - Perfekt när du vill ha 6 skärmar inkopplade! - Produktinformation

SAPPHIRE RADEON HD5870 VAPOR-X 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP - Specifikationer

XFX RADEON HD5870 2GB GDDR5 PCI-E 6XMINIDP - Specifikationer

Vad jag undrar mest är, varför de korten med 6mini portar är så sjukt mycket billigare än de andra korten? Trots att prestandan är högre.

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Hedersmedlem

Det billigaste är väl ändå Vaporkortet ?! Har du kollat på Komplett och/eller INET?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

grejen är den att jag har min tillgodo kredit just på dustin. Annars skulle jag -precis som du säger- kolla de andra butikerna.

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kebab_lord:

Vad jag undrar mest är, varför de korten med 6mini portar är så sjukt mycket billigare än de andra korten? Trots att prestandan är högre.

Vad jag kan se så är de korten med 6 minis lägst klockade.

Men jag skulle tagit VAPOR-X kortet och något annat roligt för resterande 1000kr

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Vänta nya serien. Kommer på fredag.

Permalänk
Medlem

Tips: Dustin har kampanj på den här ASUS GEFORCE GTX 480 1536MB PCI-E DVI/HDMI - Nya generationen av Nvidias Extrema High-End kort! - Produktinformation

Annars skulle jag ta någon av dom med 2gb minne och 6DP.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Vänta nya serien. Kommer på fredag.

Dom är la som bäst som ett 5850 enligt ryktena men man vet ju inte sweclockers har ju haft fel många gånger förr

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Tack för alla svar. Jag kommer nog köra på Vapor-x, om inte den nya serien gör att bättre kort blir billigare.

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

5800 korten lär utgå snart, skulle inte vara omöjligt att det sker en prissänkning när 6800 korten kommer.
även om det inte ser ut som om 6800 korten kommer vara en prestandaförbättring från 5800 ditos.

annars är skulle det ju kanske vara en ide att vänta tills november då 6900 korten sägs komma , om det inte är bråttom.

vaporkortet är bästa valet av de 4 du har att välja på i dagsläget i alla fall. aningen för löjligt pris på de andra 3 korten.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |