Permalänk
Medlem

Ny data, budget ca 7500kr

Tja!

Hade tänkt att köpa en ny data, en speldata En data som skulle kunna klara t ex WoW på max utan problem :p.

Har en budget på ca 7500kr, fast skulle kunna ta mitt nuvarande grafikkort som är ett XFX radeon 5770 1GB HD samt min Fractal Design Nättag 550Wr till den nya datan om så behövs :).
Behöver ingen skärm mus eller tangentbord =).
Några förslag :)?

mvh

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt att jag inte orkar sätta ihop ett paket men kan säga att du borde använda det nätaggregatet du har och kanske sälja nätagget till en polare för en liten summa så har du mer pengar till datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gauz:

Ber om ursäkt att jag inte orkar sätta ihop ett paket men kan säga att du borde använda det nätaggregatet du har och kanske sälja nätagget till en polare för en liten summa så har du mer pengar till datorn.

Va :D? " du borde använda det nätaggregatet du har och kanske sälja nätagget till en polare " haha

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om detta?

Cooler Master haf 912 plus Chassi
Cooler Master HAF 912 Plus - Inet.se

1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ
1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ - Inet.se

Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3
Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 - Inet.se

Intel Core i5 650, 3.20GHz
Intel Core i5 650, 3.20GHz - Inet.se

Gigabyte GA-P55A-UD4
Gigabyte GA-P55A-UD4 - Inet.se

detta kostar totalt 6254 kr. Men har dock inget Grafikkort eller nättagg med eftersom jag hade tänkt kanske att använda dem från denna datan. Eller finns det något annat sett så att ja kommer närmare 7500 kr med grafikkort/nättag?

Permalänk
Medlem

Om du ska köra på intel, ta istället i5 760. Den du har valt nu har bara två kärnor !

Visa signatur

Gaming Mini-ITX Fractal Design Define Nano S - ASRock B550M-ITX - AMD Ryzen 5 5600X - Sapphire Radeon RX 5700XT 8GB Pulse OC+ - 32GB HyperX 3600MHz - Samsung 970 EVO1TB NVMe M.2 - BeQuiet! Pure Rock 2 Black - Corsair SFX SF750W 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

dator.

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ax69:

Om du ska köra på intel, ta istället i5 760. Den du har valt nu har bara två kärnor !

okej men vad tror du kommer allt passa tillsammans?
Vad tror du om detta paketet tillsammans med de nättaget jag har samt grafikkortet? nåt jag borde byta?

Permalänk
Medlem

Data fungerar även som förkortning till datamaskin, gå och lägg dig hitler.

F.ö. 5770 CF kanske kan vara något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jux2:

Data fungerar även som förkortning till datamaskin, gå och lägg dig hitler.

F.ö. 5770 CF kanske kan vara något?

CF = Crossfire? Eller

Permalänk
Medlem

Nån som skulle kunna bygga en annan bra data :D? (för spel dock ) för runt 7500 som sagt skulle kunna använda mitt nättag och mitt grafikkort.