Permalänk

Koll innan köp

Något som bör ändras innan ev beställning?

Permalänk
Avstängd

Ta ett 4gb kit istälelt, eller 2st 4gb.

annars kommer minnena köras i single channel, annars ser det bra ut.

Permalänk
Avstängd

fel minnen, du ska ha 2x 2gb eller 4x 2gb eller 2x 4gb

Permalänk

Något speciellt man bör ta? märke eller liknande som fungerar bättre?
Räcker det med 4GB så länge och att man sedan kan köpa till 2*2GB till i ett senare skede?
Eventuellt något billigare chassi och nätagg?
Rätt grafikkort eller bör man vänta och köpa ett ATI i deras nya serie?

Permalänk

Någon som kan svara på frågorna ovan?

Permalänk
Medlem

-Ta minnen som går i 1600 Mhz om du ska överklocka processorn, annars går 1333 bra
-4Gb räcker, lugnt
-sålänge du inte vill banta på priset så tycker jag du ska köra på samma nätagg och chassi!
-XFX Radeon HD6850 1GB - Inet.se Här väntas ingenting
Läs denna artiklen innan du bestämmer dig om grafikkort dock! http://www.sweclockers.com/recension/12873-amd-radeon-hd-6870...

Permalänk
Skrivet av Zuty:

-Ta minnen som går i 1600 Mhz om du ska överklocka processorn, annars går 1333 bra
-4Gb räcker, lugnt
-sålänge du inte vill banta på priset så tycker jag du ska köra på samma nätagg och chassi!
-XFX Radeon HD6850 1GB - Inet.se Här väntas ingenting
Läs denna artiklen innan du bestämmer dig om grafikkort dock! http://www.sweclockers.com/recension/12873-amd-radeon-hd-6870...

Ok, tror inte det blir någon klockning av, kör då hellre stabilt och säkert.
4GB blir det isf.

Ang Radeon hd6850, såg att även nvidia kommer med en ny serie framöver bör man vänta på det?
Annars ser det ju ut som det är bättre prestanda för pengarna...
Eller bör man vänta på senare ATi kort.
Har haft ATI jämt förr och tänkte om man skulle bytt pga PhysX

Permalänk

Lägger upp en ny bild på varukorgen för lättare översikt.

Vilket av dessa kort bör man ta om det skulle bli ett Ati isf nvidia.
https://www.inet.se/jamfor?compare=5409044&compare=5409038&compare=5409042

Permalänk
Medlem
Visa signatur

╔═══════════════════════╗
║ _Vill du ha svar? Tryck på CITERA!! _║
╚═══════════════════════╝

Permalänk

Dessutom är det billigare

Eller bör man vänta 1månad och se vad som händer när nVidia släpper x5 serien, och ATi kommer med dom värre korten, kan tänka mig betala runt 2000:- för grafikkortet...

Har läst lite att folk haft problem med seg mus i detta tangentbord-mus paket, Någon som har tips på ett annat?
Alternativt vet vad som gäller om man beställer hos inet om man inte skulle vara nöjd?
Kan man skicka tillbaka utan kostnad?

Permalänk
Permalänk

En sista koll.. tog bort tangentbordet, bytte skärm, och grafikkort...
Någon som vet var nya nVidia korten resp Ati korten kommer hamna i för prisklass?
Alltså skall man köpa nu eller vänta någon vecka??

Någon som har tips på en billigare bra burk & nätaggregat är detta välkommet.
Den skall stå gömd...

Permalänk

jag hade helt klart lagt pengar på en bra cpu kylare! Värt varenda krona!
Jag har har problem med 2 st Samsung F3 diskar, surrande ljud. Kanske bara är jag men så är fallet!

EDIT: Själv är jag ju Noctua frälst men om du vill ha en grymnt prisvärd kylare kan jag bara rekomendera Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2, kostar 232:- Funkar skit bra!

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Skrivet av AfrooDite:

jag hade helt klart lagt pengar på en bra cpu kylare! Värt varenda krona!
Jag har har problem med 2 st Samsung F3 diskar, surrande ljud. Kanske bara är jag men så är fallet!

EDIT: Själv är jag ju Noctua frälst men om du vill ha en grymnt prisvärd kylare kan jag bara rekomendera Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2, kostar 232:- Funkar skit bra!

Vad bör man isf ta för hårddisk?
Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2, kostar 232:-
Ok tackar för tipset, vet du om denna passar direkt, eller är det krångel att få den på plats?
Bör man isf ta snabbare minnen då jag antar att man tar en sådan kylare för att överklocka?

Någon som har tips på en billigare bra burk & nätaggregat är detta välkommet.
Den skall stå gömd...

Permalänk

Någon ur Western digital blue serien skulle jag rekomendera. Tror dom har en 1tb för 550:- eller någon liknande.
Artic kylaren passar din sockel och är inge svårare än stock kylaren att montera.

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Skrivet av AfrooDite:

Någon ur Western digital blue serien skulle jag rekomendera. Tror dom har en 1tb för 550:- eller någon liknande.
Artic kylaren passar din sockel och är inge svårare än stock kylaren att montera.

Bör man ha kylpasta också?

Permalänk
Skrivet av Angelkiller:

Bör man ha kylpasta också?

Ja det lär du ha! Trodde det fanns i var nörds låda hemma

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk

Det var inte så bara det här
Skulle vilja spara lite pengar och har då funderat på OCZ ModXStream Pro 600W OCZ ModXStream Pro 600W istället för Fractal Design Tesla 550W 80+
men då är frågan vad bör man ta för datorburk istället för Fractal Design Define R2, Svart
Gärna en tyst billig låda där fläktar osv följer med..
Eller är helt enkelt fractal bästa alternativet trots det relativt höga priset.

Permalänk

Vad tror ni om nät aggregatet?
Tänkte kolla lite då folk säger att fractal design tesla 550w är svårmonterat.
är detta ett alternativ? https://www.inet.se/artikel/6909578/corsair-cx-600w
Är 550W lite lågt om man skulle vilja byta grafik kort när nVidia släpper sin nya 500 serie?
Tänkte beställa i morgon bitti och hoppas grejerna kommer på fredag...

Permalänk

Har beställt denna men såg att det inte följer med något dvi kabel till skärmen skall jag ta en:
https://www.inet.se/artikel/8905038/dvi-kabel-ha-ha-2m

Eller Denna
https://www.inet.se/artikel/8905050/dvi-kabel-dvi-ha-hdmi-ha-2m-svart

Behöver hjälp snabbt.

eller skall man rentav använda display-port?