Anime och manga (LÄS första inlägget)

Permalänk
Medlem

Kolla tråden, samma fråga har ställts många gånger, kommer dock inte ihåg svaren.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Oboy oby oboy... MM! börjar imorgon

MM! (TV) - Anime News Network

Permalänk
Medlem

MM kan vänta så länge jag väntar på att ryktena om både Touhou- och Berserk-anime skall visa sig bli verklighet

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Inte många timmar kvar nu. Vi får nöja oss med 2 korta reklamer sålänge

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Själv väntar jag på Soremachi.

Chiaki Omigawa är rent örongodis. Får se om vi överlever henne som huvudperson.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

Now what the fuck is this? 3D hologram!

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

@ aake und P-NILZ: båda serierna verkar vara epic... Tycker om pedobear i slutet där

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Now what the fuck is this? 3D hologram!

*KLIPP*

Det där vart ganska coolt måste jag medge. Men det ser ut som de projiceras på en glassruta av något slag va?

Bara dessa japaner som kan ha en konsert med två hologram!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Inte många timmar kvar nu. Vi får nöja oss med 2 korta reklamer sålänge

lb4Pb4tgxOc

hJao50_UQ6M

Hahahaha..... såg precis första avsnittet.. håller på dö av garv....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuttokova:

Någon som har en tips på en serie som liknar Black lagoon ?!

Efter ett tags funderande så föreslår jag Mad Bull 34. Den må vara lite ålderstigen, men jag tror den har en liknande blandning av övervåld och snusk, med glimten i ögat.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

Iron man var ganska underhållande. En anon sammanfattar: Tony Stark goes to Japan and is all AMERICA, FUCK YEAH! and laughs at Japanese customs, flirts with every Japanese woman he sees, insults Japanese men, generally acts like a dick gaijin

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Iron man var ganska underhållande. En anon sammanfattar: Tony Stark goes to Japan and is all AMERICA, FUCK YEAH! and laughs at Japanese customs, flirts with every Japanese woman he sees, insults Japanese men, generally acts like a dick gaijin

Ja, det låter som säsongens höjdare.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk

Började kolla på Fairy Tail igår... Weird men rolig serie

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk

till alla Black Lagoon fans/tittare kan ju nämnas att tredje säsongen är i full gång. I OVA format. längtar tills subbad DVD/BD release.
seaautom ska det tydligen vara en trigun film på gång badlands rumble (fins trailer på tuben)

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

Liten sammanfattning av det jag lyckats kika på hittils.

Iron man: Verkar för pretto, men ska se ett par avsnitt till.
Sora no Otoshimono Forte: Mer av samma, positivt eller negativt.
Kami nomi zo Shiru Sekai: Kan bli awesome, men första avsnittet visade inte det riktigt.
MM!: Om blondinen blir dere så blir den bra, i övrigt var den lite halvtråkig.
Panty & Stocking with Garterbelt: Sex och humor i sanslös blandning, det gillas och det rejält.
Ore no Imouto ga Konna ni Kawaii Wake ga Nai: Förutom moe vette sjutton vad det kan bli av serien, men folk verkar ju gilla den.
Arakawa Under the Bridge x Bridge: Mer av samma, vilket bara är positivt.
Yosuga no Sora: Wincest harem, do I need to say more?
Shinryaku! Ika Musume: så moe att jag dog flera gånger under första avsnittet.
Motto To Love-Ru: Trouble: Mer av samma, vilket kan bli positivt om dom följer mangan bättre än tidigare.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Jag med!:

Panty & Stocking: Påminner lite om Rockys harcore life eller vad serien hette (någon som vet vilken jag menar?), vilket bara är positivt.
Ore no Imouto: Älskar nördiga tjejer, så jag har höga förväntningar. Lever hittills nästan upp till't. Plus i kanten med något mer rationella karaktärer än brukligt.

EDIT:
Shinryaku!: Var moe, men inget man kommer följa. För barnsligt att kolla själv på.
Yousuga no Sora: Wincest, men för jobbigt likt vilken eroge som helst, precis som den är baserad på. Kanske kollar in senare om det blir riktigt intense och obehagligt, i stil med Koi Kaze. Men icke troligt det blir så.

Och det är det. Önskar jag hade 47h/dygn

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Ja så har man hunnit se lite mer samtidigt som Iron man och Yosuga no Sora droppades.

Soredemo Machi wa Mawatteiru: Jag är svag för komedier av shaft så detta ska följas, garvade en hel del åt första avsnittet.
Index S2: Index, nu med mer fanservice, självklart ska det följas.
Hyakka Ryouran Samurai Girls: Trots äckligt mycket censurerad fanservice är jag mer imponerad över animationen, så otroligt vackert. Sen har vi ju Kugimiya som loli vilket inte gör saken sämre.

Det här fick mig att falla totalt för serien:

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Ytterst roande, Maria Holic får en andra säsong.

Plöjde igenom det mesta av Katanagatari, stackars syster, men oh så vacker fajt.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

Har av någon anledning aldrig tagit mig för att kolla på anime.
Men nu för ungefär en vecka sedan så fick jag för mig att införskaffa och kolla på Love hina, och det tog inte lång tid innan den serien var avklarad och nu vill jag bara ha MER.

Har ni några vettiga liknande serier att rekommendera? Har försökt kolla runt lite själv på tex anidb, men det finns så ofantligt mycket och jag vet inte riktigt var jag ska söka, eller vad jag ska söka efter

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ph33r:

Har av någon anledning aldrig tagit mig för att kolla på anime.
Men nu för ungefär en vecka sedan så fick jag för mig att införskaffa och kolla på Love hina, och det tog inte lång tid innan den serien var avklarad och nu vill jag bara ha MER.

Har ni några vettiga liknande serier att rekommendera? Har försökt kolla runt lite själv på tex anidb, men det finns så ofantligt mycket och jag vet inte riktigt var jag ska söka, eller vad jag ska söka efter

Hm, skulle nog föreslå Seto no Hanayome (även känd som My Bride is a Mermaid) och School Rumble. Romantiska komedier och haremserier finns det gott om.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aake:

Hm, skulle nog föreslå Seto no Hanayome (även känd som My Bride is a Mermaid) och School Rumble. Romantiska komedier och haremserier finns det gott om.

Ok, tack. Dom ska jag kolla närmare på.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Hedersmedlem

http://ncLp-uco3qg&loop=1

can't..stop..watching..
eyes.. bleeding..

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

Hmm, någon som vet var man kan köpa alla Bleach säsongerpå dvd/bluray?

eller för den delen, hur många säsonger finns det ute på box?, alla utan den som håller på nu eller?

Visa signatur

i7 930 @ 2,8 Ghz - 6GB Corsair 1333 Mhz DDR3 - Asus P6X58D PREMIUM - XFX Radeon HD5870 - Corsair HX 850W 80+ - 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 - 1TB Samsung Spinpoint F3 - InWin Maelstrom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muerteheroica:

Hmm, någon som vet var man kan köpa alla Bleach säsongerpå dvd/bluray?

eller för den delen, hur många säsonger finns det ute på box?, alla utan den som håller på nu eller?

Efter lite letande på Axelmusic och sedan en kort glutt på Rightstuf så konstaterar jag att det hittils finns sju paket eller 32 lösa skivor som tar dig från början till avsnitt 133-135 eller så.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Skrivet av Muerteheroica:

Hmm, någon som vet var man kan köpa alla Bleach säsongerpå dvd/bluray?

eller för den delen, hur många säsonger finns det ute på box?, alla utan den som håller på nu eller?

Sökresultat: Bleach

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk

YouTube - FMABrotherhoods kanal

Är en av dom bästa seriena som finns.

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk

Börja kolla på Togainu no Chi.. Verkar väldigt lovande

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuttokova:

Börja kolla på Togainu no Chi.. Verkar väldigt lovande

lol BL

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Yaoi. It's serious business.
Har serien några heta scener? Maybe want.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Say what?

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.