Klarar Corsair CX 600W Gigabyte GTX 460 SLI?

Permalänk
Medlem

Klarar Corsair CX 600W Gigabyte GTX 460 SLI?

Ja hej! Jag undrar om Corsair CX 600W (Corsair CX 600W - Inet.se) klarar att driva Gigabyte GTX 460 OC SLI (Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Inet.se)
Obs processor eller grafikkort kommer inte klockas mer än vad det är.
Man sparar ju lite pengar på CX 600W jämfört med Corsair TX 650W 80+ vad är bäst?

Tack!

Permalänk
Medlem

Det brukar dra runt 550Watt ett helt system med Gtx 460 sli. Vad har du för processor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kke:

Det brukar dra runt 550Watt ett helt system med Gtx 460 sli. Vad har du för processor?

Ska inhandlas i veckan men det blir nog en Amd phenom2 X4 955.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kempes:

Ska inhandlas i veckan men det blir nog en Amd phenom2 X4 955.

Bra. Men vad har du för moderkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racka:

Bra. Men vad har du för moderkort?

Asus M4N98TD EVO SLI - Inet.se det ska jag köpa

Permalänk
Medlem
Skrivet av kempes:

Ok. Bara så att det inte blev något strul med SLI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racka:

Ok. Bara så att det inte blev något strul med SLI.

Nej då :). Men vilket agg tycker du jag ska köra på?

Permalänk
Medlem

CX serien är budget och håller inte lika hög standard som TX, har du råd skulle jag iaf slagit till på TX modellen

Permalänk
Medlem
Skrivet av woobiin:

CX serien är budget och håller inte lika hög standard som TX, har du råd skulle jag iaf slagit till på TX modellen

Okej tack så mycket Blir nog en sådan då. Men den kommer räcka till mitt system? Kommer inte köra SLI nu kommer bli senare, men vill ha en SLI-ready burk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kempes:

Okej tack så mycket Blir nog en sådan då. Men den kommer räcka till mitt system? Kommer inte köra SLI nu kommer bli senare, men vill ha en SLI-ready burk.

Blir att dra fram den gamla vanliga artikeln

http://www.sweclockers.com/recension/12470-grafikkort-hosten-...

Så jo det ska gå bra. Sen klarar kvalitets agg lite mer än vad som står, men det alltid bra att ha marginal.

Permalänk
Permalänk
Medlem

CX 600 är en ommärkt 500W-enhet, undvik! Köp VX550 eller någon av XFX Core-modellerna för bättre kvalitet.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W