Permalänk
Medlem

Fick min häromdagen, inga döda pixlar. En liten aning BLB nere i vänstra hörnet. So far so good, jag är nöjd. Tack för de modifierade drivrutinerna btw! Kör 72hz utan problem.

Visa signatur

Acer 3820TG | Samsung 840pro 250Gb | Dell U2311H
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam.

Permalänk
Medlem

Väldigt sugen på att köpa den här, dags att skrota den gamla CRT skärmen nu. Så tänkte varför inte satsa på en IPS skärm? Men är dock väldigt skeptiskt till BLB, är det så att alla U2311H har BLB eller är det bara några få som har fått det?

Permalänk
Medlem

Trodde inte IPS hade BLB men det gick visst

Permalänk
Medlem

Läste lite om U2311H, och på en Review hade den fått - på Fps Spel?
någon som spelar mycket Fps spel med denna skärm? och märker av något lagg?
är grymt sugen på en ny skärm, har sneglat lite på BenQ 24" LED XL2410T . men den kostar så mycket. men är den värd pengarna är frågan..

Jag spelar en hel del FPS, Battlefield , Borderlands, Call of Duty MW2. etc.

har enorm besluts ångest...

//Markus

Visa signatur

|-NZXT Beta|-|Intel I7-950 @ 3,07Ghz-|-|6-Gb-|-|Asus GTX 580-|

Permalänk
Medlem

någon som testat ansluta någon analog spelkonsol till skärmen via VGA porten? funderar på att köpa en sådan här och ersätta TVn jag har på mitt rum och ansluta min N64 och MegaDrive.

Permalänk
Medlem

Fick hem min idag är grymt nöjd än så länge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

Fick hem min idag är grymt nöjd än så länge!

Har du spelat FPS med skärmen?

Visa signatur

|-NZXT Beta|-|Intel I7-950 @ 3,07Ghz-|-|6-Gb-|-|Asus GTX 580-|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mock:

Läste lite om U2311H, och på en Review hade den fått - på Fps Spel?
någon som spelar mycket Fps spel med denna skärm? och märker av något lagg?
är grymt sugen på en ny skärm, har sneglat lite på BenQ 24" LED XL2410T . men den kostar så mycket. men är den värd pengarna är frågan..

Jag spelar en hel del FPS, Battlefield , Borderlands, Call of Duty MW2. etc.

har enorm besluts ångest...

//Markus

Fick min igår och har testat Bad Company 2, Medal of Honor och MW2 på den. Jämfört med min Benq E2400HD som jag hade tidigare finns det absolut ingenting negativt med den. Med andra ord, jag märker ingen skillnad mellan skärmarna när det gäller responstid. Utöver detta är färgerna otroligt mycket bättre på Dell skärmen så jag kan inte annat än att rekommendera den.

Permalänk
Medlem

Funkar perfekt till fps spel sålänge du inte spelar CS på hög nivå, då är det 120hz som gäller.

Permalänk
Medlem

Tja!

Har ett litet problem eller så är jag enbart dum i huvudet... Hur som haver; Jag verkar inte få USB-portarna att funka som finns i skärmen... Skulle det inte fungera att sätta min trådlösa mus-mottagare i skärmen och bara köra på? Jag får det ialf inte att funka och drivrutiner är installerat...

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem
Skrivet av treeo:

Tja!

Har ett litet problem eller så är jag enbart dum i huvudet... Hur som haver; Jag verkar inte få USB-portarna att funka som finns i skärmen... Skulle det inte fungera att sätta min trådlösa mus-mottagare i skärmen och bara köra på? Jag får det ialf inte att funka och drivrutiner är installerat...

Drivrutiner krävs inte till dagens skärmar.

Du får med en kabel som ska sitta i valfri usb på datorn till skärmen, utan den funkar inte usb-hubben.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Drivrutiner krävs inte till dagens skärmar.

Du får med en kabel som ska sitta i valfri usb på datorn till skärmen, utan den funkar inte usb-hubben.

Jag tänkte att det va så... Hade en känsla av att DVI-kabeln inte pallar med att skicka den typen av information också

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem

Jag har på något sätt lyckats låsa knapparna. Jag kan alltså inte få fram menyn och göra några inställningar.
När jag trycker på en knapp så kommer det fram ett hänglås på skärmen. Någon som vet hur jag låser upp?

Permalänk
Medlem

@ Skaliss hände samma sak för mig igår.

Solution: Håll inne knappen ovanför powerknappen i cirka 10 sekunder så kommer du se en bild med ett upplåst hänglås. Hopas det hjälpte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

@ Skaliss hände samma sak för mig igår.

Solution: Håll inne knappen ovanför powerknappen i cirka 10 sekunder så kommer du se en bild med ett upplåst hänglås. Hopas det hjälpte

Tack så mycket!

Fattar inte hur den blev låst bara. Jag har då inte hållt in någon knapp i 10 sekunder...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skaliss:

Tack så mycket!

Fattar inte hur den blev låst bara. Jag har då inte hållt in någon knapp i 10 sekunder...

Min gjorde precis likadant för ett par dagar sedan :S Mycket underligt.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ovard:

Min gjorde precis likadant för ett par dagar sedan :S Mycket underligt.

Har din skärm varit sjukt seg på att få bild vid uppstart eller från viloläge?
Det var nämligen min tills jag drog ur och in elsladden, efter det kom hänglåset (tror jag).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skaliss:

Har din skärm varit sjukt seg på att få bild vid uppstart eller från viloläge?
Det var nämligen min tills jag drog ur och in elsladden, efter det kom hänglåset (tror jag).

Precis så gjorde den, jag har två skärmar och den ena betedde sig inte så. Sen en morgon så bara startade den inte på säkert 5 minuter, jag lät det bero bara och fortsatte dagen. Morgonen efter så vägrade den helt efter att ha visat hänglåset ett par gånger när jag tryckt på powerknappen.

Jag googlade dock rätt på lösningen omgående i panik.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ovard:

Precis så gjorde den, jag har två skärmar och den ena betedde sig inte så. Sen en morgon så bara startade den inte på säkert 5 minuter, jag lät det bero bara och fortsatte dagen. Morgonen efter så vägrade den helt efter att ha visat hänglåset ett par gånger när jag tryckt på powerknappen.

Jag googlade dock rätt på lösningen omgående i panik.

Lustigt.
Undrar hur fan det kan ha blivit på det viset...

Permalänk
Medlem

hur glansig är denna?

God kväll,

funderar på att beställa en U2311H från tyskland eftersom dom tyvärr inte finns till salu i Finland där jag bor. Det som bekymrar mig är om själva skärmytan är glanssig eller är det. sk anti glare yta?
Hur störande tycker ni som äger denna skärm att det är isf?

Sitter på en macbook pro 13" och som alla säkert vet är denna skärm väldigt speglande osv. därmed skulle det vara skönt med en extern större som inte har detta problem. Man märker ju det främst på sommaren då det är ljust ute, men stör mig även nu vintertid ibland om man tex. har ljus brinnande i bakgrunden eller ngt.

Priset är 259€+frakt 15€, ca. 2800kr totalt. Tycker ni att den är värt det?
Finns även P2311 som har en TN panel i sig för totalt 2200kr, är e-IPS så pass mycket bättre att den prisskillnaden berättigas?

Vet ngn förresten om Dell har support för produkter som även är köpta utomlands?

Tack för hjälpen!

Permalänk

Nästintill alla datorskärmar är matta idag. På laptopsidan råder nästan omvända förhållanden.

Självklart är det värt det, det är inte bara mycket högre bildkvalité utan också en inställbar fot som du kan vrida om till porträttläge.

Angående supporten så är det kanske bäst att du ringer finska Dell och frågar.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Tjena! Sitter idag med en - i TFT-sammanhang närmast antik - Hyundai Q17S från 2003. Förutom storleken och en horribel backlight bleed är jag rätt nöjd med skärmen, men jag känner ändå att det vore skoj med något större. Hur mycket bättre tror ni att jag skulle uppleva U2311H? Jag vill inte lägga nästan 2500 kr och känna att "ja, visst är den bättre, men SÅ stor skillnad är det inte".

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H

Permalänk
Skrivet av thompo:

Tjena! Sitter idag med en - i TFT-sammanhang närmast antik - Hyundai Q17S från 2003. Förutom storleken och en horribel backlight bleed är jag rätt nöjd med skärmen, men jag känner ändå att det vore skoj med något större. Hur mycket bättre tror ni att jag skulle uppleva U2311H? Jag vill inte lägga nästan 2500 kr och känna att "ja, visst är den bättre, men SÅ stor skillnad är det inte".

Bara storleken borde ge känslan du eftersöker, på en 17'' får du inte in mycket av dagens hemsidor när du surfar?

Sen om man känner skillnad på TN/IPS beror mkt på hur känslig man är. Vissa ser inte skillnaden, men de flesta som gått över till IPS sätter sig helst inte framför en TN-skäm sedan... (som jag just nu på jobbet, vilket skräp).

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem

Har en fråga.
Köpte en Benq GHD24HDL lr fan skiten nu heter Den som var på webhallen för 990:-
Drog upp skiten brevid min gamla VX2025 (VA panel) och herrejävlar vad sopig TN skiten var
Allt är så överdrivet vitt och dålig kvalite så det är skrattretande Att folk ens tycker TN skit är vettigt att sitta vid förstår jag inte haha.
Text ser också ut som skit jämfört med VA panelen.

Funderar på att köpa en U2311H nu som "main" skärm och ha denna till random shit och lite film vid sidan om (fan 990kr så inte lönt o skicka tillbaka möget heller )

Trist att mista 1 tum dock från denna. Men till frågorna.

En U2311H måste väll vara snabbare än en VX2025 i termer av input lag, sitter mest med sc2+wow och sådana spel idag ändå. FPS ibland bara.
Lider U2311H av tinting? Läst att många är missnöjda med HPs 24" SIPS pga stora tinting problem.

Är panelen i U2311h mycket sämre än ex Dells U24, HPs SIPS. Det skiljer ju liksom 2000:- nästan från u23 till u24 så är ju inte bara 1" och 1200 vs 1080 som skiljer antar jag.

Tacksam för lite feedback, blir en till skärm som julklapp

Edit: Enligt denna review verkar tintingen vara extrem på u23 ;O 5:10 in
YouTube - Review: Dell U2311H LCD Monitor

Nu när jag börjar eftersöka lite mer märker jag att IPS glow + tinting är löjligt vanligt och stort på både Hps ZR och U23+U24.
Undrar hur bra Benqs nya 24" MVA skärmar är. IPS kan dra sig

Permalänk
Medlem

funkar skärmen perfekt för att spela CS utan eftersläpningar?
men kommer använda den ändå mest för spel så som WoW,film och surf.
sitter just nu på en: Documentation

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackansson:

Bara storleken borde ge känslan du eftersöker, på en 17'' får du inte in mycket av dagens hemsidor när du surfar?

Sen om man känner skillnad på TN/IPS beror mkt på hur känslig man är. Vissa ser inte skillnaden, men de flesta som gått över till IPS sätter sig helst inte framför en TN-skäm sedan... (som jag just nu på jobbet, vilket skräp).

Det går ju att köra 1024x1280 på min Q17, så de flesta websidor får ju plats... Jag är nog rätt känslig - så det innebär att jag skulle uppskatta en IPS mycket framför TN? Går det att säga något generellt om kontrasten eller svärtan?

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Edit: Enligt denna review verkar tintingen vara extrem på u23 ;O 5:10 in
YouTube - Review: Dell U2311H LCD Monitor

Satte upp min idag och visst ser den bra ut... Men det finns IPS glow och tinting.

Tinting syns när det är helt vitt och IPS glow i nedre hörnen när det är mörkt. Det senare lyckades jag förbättra avsevärt genom att helt enkelt flytta skärmen längre bort och tintingen är väldigt subtil (lite mera rödton mot höger). Sitter jag och dra nåt vitt från sida till sida eller har en vit yta på vänster sida och en på höger och försöker skela på dom samtidigt så ser jag det. Men tittar jag på varje yta individuellt så ser dom ungefär lika ut.

Betraktiningvinklarna är avsevärt bättre än min gamla TN där jag i princip var tvungen att hålla huvudet helt stilla för att det inte skulle börja skifta ljusstyrka nånstans, den var dålig på att vara vertikalt uniform (för mörkt uppe och rätt kraftig BLB nere). Med Dellen kan jag iallafall röra mitt huvud fritt, det är endast extrema vinklar (dvs inte vad man kan göra när man sitter i en stol) då IPS glowen blir förskräcklig och hela skärmen blir tex blådassig.

Men men, egentligen så visste jag att det handlade om en prismässig kompromiss. Läs om vilken skärm som helst och det kommer finnas NÅNTING som är fel. Det finns dyrare skärmar som är "bättre" men som sagt, nånting är nästan alltid fel, tex mycket segare paneler, eller att dom helt enkelt är dyra. Och självklart finns billigare TN skärmar men ja... Vi vet alla vad som är fel med dom, lol. 120hz hade varit trevligt dock.

Permalänk
Medlem

Tack för feedbacken murklor.
Blir kanske en U23 då ändå, eller en U24.

Permalänk
Medlem

Mycket underligt problem med min skärm. När jag klickar på någon av knapparna på skärmen så visas ett hänglås på skärmen.

Om jag stänger av den genom att klicka på power knappen så stängs skärmen av. Men när jag sen ska starta den så tar det väldigt lång tid. Knappen lyser blått men skärmen är helt svart.

Vad står på?

Det löst sig. Hittade detta "Unlock function– Only hard unlock (Press and hold the button above power button for 10 sec)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Jag har fixat en drivrutin till skärmen med rätt inställningar för 75Hz.

Följ denna guide: Force DVI/HDMI resolutions and refresh rates - Windows 7 Forums

Horizontal active: 1920
Horizontal front porch: 25
Horizontal sync width: 35
Horizontal back porch: 45
Horizontal total: 2025

Vertical active: 1080
Vertical front porch: 3
Vertical sync width: 4
Vertical back porch: 5
Vertical total: 1092

Pixel clock: 165MHz

Har lagt upp filen här: http://data.fuskbugg.se/skalman01/u2311h.inf för er som inte vill pilla själva.
(Högerklicka, spara som)

Edit: Tog bort att det bara fungera med Displayport.

Har svårt att hitta vissa utav inställningarna du visar,

.

Var ändrar jag Front porch, Back porch och Total?

Tack på förhand!