Tjenare, jag är lite orolig över mina temperaturer i datorn. Jag har bara tittat på min processor och grafikkortet, om det finns fler delar som är nödvändiga att ha en sund temperatur, lägg gärna till dem i era svar.
Min processor är en Intel Core i7 860 (Lynnfield).
När jag kör Fallout New Vegas/Fallout 3/Crysis Warhead/Crysis/Metro 2033 kommer temperaturen till 40-65c, jag tror inte att jag har sett den över 70c, men det kan ha gått upp till 70c någon gång men inte mer än så.
Jag maxxar allting i alla aspekter i dessa spel, förutom Metro 2033 som jag e tvungen att dra ner på lite.
Grafikkortet:Asus GTX 480 och GTX 275 som dedicerat PhysX kort.
480 håller sina vanliga temperaturer, vid ca 70-90c. Tror aldrig att den har gått över 100c.
Frågor(som helst skall besvaras om kunskapen finns) 1:Är det rimliga temperaturer för ett Intel Core i7 860 som jag nämnde ovan? Vilka temperaturer skulle ni rekomendera att hålla sig under i övrigt med min processor(När man gamar). 2: Jag har läst lite om 480 och det sägs att 70-90 är temperaturer man skall förvänta sig med det kortet när man spelar. Stämmer detta? 3: Finns det andra kombonenter i datorn som man skall hålla i check när d kommer till temperaturer?
Övrigt:Mätningarna ovan fick jag utav "MSI Afterburner" och "Core Temp 0.99.8"
Min processor är en Intel Core i7 860 (Lynnfield).
När jag kör Fallout New Vegas/Fallout 3/Crysis Warhead/Crysis/Metro 2033 kommer temperaturen till 40-65c, jag tror inte att jag har sett den över 70c, men det kan ha gått upp till 70c någon gång men inte mer än så.
Jag maxxar allting i alla aspekter i dessa spel, förutom Metro 2033 som jag e tvungen att dra ner på lite.
Jag har en 120mm fläkt på ovansidan av Chassit, och en på baksidan, alltså 2st fläktar, funderar på att slänga till en 3:e fläkt om det skulle hjälpa med att dra ner värmen.
Jag har en 120mm fläkt på ovansidan av Chassit, och en på baksidan, alltså 2st fläktar, funderar på att slänga till en 3:e fläkt om det skulle hjälpa med att dra ner värmen.
så du har 2 fläktar som suger ut luft och ingen som drar in luft. totalt fel konfiguration eftersom i ditt fall kommer inkommande kall luft att ta sig in i lådan lite överallt men INTE där det behövs som mest. Insugfläktar har den egenskap att dom riktar luftflöde där den behövs. gör om gör rätt.
Skrivet av Horph:
Som ni ser har jag 3 lediga, 2 på framsidan och 1 på sidan. Hur mkt ström brukar en 120mm fläkt använda sig utav?
ytterst lite, inte mer än 2-3 och upp till 5W (5W kan vi reservera för Delta skrikare) så nej du behöver inte ringa Barsebäck kärnkraftverk och be att dra en elkabel direkt till dig.