Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Ta brev, det är ändå säljaren som har ansvaret tills det att produkten kommit fram till dig. Slarvar posten bort det får Komplett skicka ett nytt spel till dig Musicc.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Musicc:

Ska precis lägga en order på CoD: Black Ops och funderar på om det är värt att betala 50kr extra för postpaket jämfört med det "oförsäkrade" alternativet brev?

Skrivet av Constant3831:

Jag beställde 12st USB-minnen via brev och de kom fram. Hoppas du har samma "tur"!

Skrivet av Musicc:

Det får bli brev här också

Skrivet av aMpari:

Ta brev, det är ändå säljaren som har ansvaret tills det att produkten kommit fram till dig. Slarvar posten bort det får Komplett skicka ett nytt spel till dig Musicc.

Kompletts ändrade leveransregler

Som ändrades efter att medlemmar på Sweclockers uppmärksammade Komplett på KonsumentKöpLagen.

Stavningsproblem
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Musicc:

Ska precis lägga en order på CoD: Black Ops och funderar på om det är värt att betala 50kr extra för postpaket jämfört med det "oförsäkrade" alternativet brev?

Mycket riktigt så gäller det som står i det här inlägget: #10485784

Precis som tidigare vill vi påpeka att det är ytterst ovanligt att ett brev försvinner på vägen.

Vänligen

Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Kompletts ändrade leveransregler

Som ändrades efter att medlemmar på Sweclockers uppmärksammade Komplett på KonsumentKöpLagen.

Precis, Komplett måste följa KKL som alla andra företag och då ansvarar de för produkten tills det att köparen mottagit den.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Jag tackar så mycket för snabba svar! Ordern är lagd med brev som fraktalternativ!

Visa signatur

Intel Core i5 750 2.66GHz | 4 GB DDR3 Crucial | MSI P55 CD-53 | HD6870

Permalänk

Tja

Hur länge har ni kvar erbjudandet på Komplett.se - LG 47" LCD-TV 47LD450

5990:- är ett bra pris , dock dröjer de ca 3 veckor till jag kan köpa mig en tv så har ni kvar erbjudandet då?

Mvh
Erik

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Tja

5990:- är ett bra pris , dock dröjer de ca 3 veckor till jag kan köpa mig en tv så har ni kvar erbjudandet då?

Mvh
Erik

Med faktura har du väl 30 dagar på dig att betala, borde räcka gott och väl

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av ericsundell2:

Tja

Mvh
Erik

Erbjudandet gäller tills vidare och tyvärr har jag inget slutdatum att ge dig.

Om du inte vill chansa så kan fakturabetalning vara ett alternativ som Ze skriver.

Vänligen

Mikael

Stavning
Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Hej !

Tänkte fråga om ni vet vem som är störst data importör i sverige ? som t.ex i finland har vi ALSO Finland Ltd som täcker ca. 80%, och sedan även deltaco som ni också har.

Tack !

Visa signatur

PC 1: CM690 Case | CFT 650W | Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.9GHz | Noctua NH-D14 | XMS2-6400 2X2GB | Asus HD5850 DirectCU 1GB OC | SMG F3 1TB Raid0 | SMG F1 1TB | WD Black 500 GB |
----------------------------------------------------------------------------------------
PC 2: Asrock A330ION | Spire Power Cube 120W case | 4 GB Kingston DDR3 1333MHz | Kingston V-series 64GB |

Permalänk
Medlem

Skulle gissa på techdata, följt av ingram micro.

Visa signatur

P8P67WS Revolution B3/2600K@4,4GHZ/16GB CMX8GX3M2A2000C9/2xGTX580 DirectCUII/4xCorsair 90G Force/AX1200W
/BenQ XL2410T/3d Vision

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av hardcåre:

Hej !

Tänkte fråga om ni vet vem som är störst data importör i sverige ? som t.ex i finland har vi ALSO Finland Ltd som täcker ca. 80%, och sedan även deltaco som ni också har.

Tack !

Det är ingen statistik som jag känner till. Men det är troligt att någon av distributörerna som meleth nämner har störst inköpsvolymer.

Vänligen

Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Musicc:

Jag tackar så mycket för snabba svar! Ordern är lagd med brev som fraktalternativ!

Vad betyder "orderstatus: plockad"? Valde komplett i hopp om snabb leverans (dvs. framme på releasedag, imorgon tisdag), i och med att ni hade produkten på lager. Hur ofta uppdateras orderstatusen?

Visa signatur

Intel Core i5 750 2.66GHz | 4 GB DDR3 Crucial | MSI P55 CD-53 | HD6870

Permalänk
Medlem

En fråga komplett? Jag reklamerade en PS3 och lämnade in denna i pick-up point, pratade med snubben i disken och kom överens att hämta på pick-up point igen pga av snabbare leverans och minimal hantering av posten. Fick ett mail idag om det är skickat och när jag kollar upp med track-nr så ska det levereras till min postadress. Varför detta? Vet hur dåliga posten är på att hantera paket och vill inte ha samma fel igen, eller andra fel för den delen heller. Ajja finns la inte så mycket att göra, får hoppas på bättre emballage(var bara ps3 lådan i sig som emballage sist).

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Musicc:

Vad betyder "orderstatus: plockad"? Valde komplett i hopp om snabb leverans (dvs. framme på releasedag, imorgon tisdag), i och med att ni hade produkten på lager. Hur ofta uppdateras orderstatusen?

"Orderstatus: plockad" betyder just att ordern är plockad och följs sedan av den sista statusen som är "Skickad".

Vänligen

Mikael

Visa signatur

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av nmc:

En fråga komplett? Jag reklamerade en PS3 och lämnade in denna i pick-up point, pratade med snubben i disken och kom överens att hämta på pick-up point igen pga av snabbare leverans och minimal hantering av posten. Fick ett mail idag om det är skickat och när jag kollar upp med track-nr så ska det levereras till min postadress. Varför detta? Vet hur dåliga posten är på att hantera paket och vill inte ha samma fel igen, eller andra fel för den delen heller. Ajja finns la inte så mycket att göra, får hoppas på bättre emballage(var bara ps3 lådan i sig som emballage sist).

Det låter som att det blivit ett missförstånd här. Vänligen kontakta kundservice så kan vi undersöka ärendet närmare.

Vänligen

Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kompletts kundtjänst via mail är, i min mening, alldeles för långsam för att ge god service. Beror detta på att ni satsar allt krut på telefonsupport? Hursomhelst tycker jag att ni bör göra en satsning på mailsupporten, utan att göra avkall på telefonsupporten. Kvaliteten på servicen över mail har jag inget att klaga på, däremot så är tiden till svar alldeles för lång. Speciellt i ärenden som är någorlunda akuta, som t ex frågor eller önskemål gällande liggande order. Jag har mycket goda erfarenheter av väl fungerande kundtjänst via mail.

EDIT: Tog bort det överflödiga exemplet...

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Det låter som att det blivit ett missförstånd här. Vänligen kontakta kundservice så kan vi undersöka ärendet närmare.

Vänligen

Mikael

Nu har jag hämtat ut hos min lokala livs. Paketet såg fan för jävligt ut såg jag efter. Ett hål typ i ps3 lådan, intryckt på ena sidan och en vanlig jävla tejp som sigill. Det var detta jag ville slippa iom att vi kom överens om att hämta på pick-up point. Sen att ni inte använder en extra låda som skydd är för mig helt jävla obegripligt, utan ni skickade med PS3:an låda som skydd. RIKTIGT JÄVLA BESVIKEN, försöker kontakta kundtjänst nu via telefon.

EDIT: Tacka gud för en bra support i alla fall.

Permalänk
Medlem

Komplett har väl aldrig brytt sig om innehållet i det de skickar. Köpte en TV och det enda som var helt i paketet var lyckligtvis TV:n (På utsidan såg paketet bra ut men inuti var frigoliten totalt söndersmulad).
Den paketering som ni använder gör inte att man gärna vill köpa en vara för tusentals kronor från er...

Permalänk
Medlem

Hejsan Komplett.se!

Detta är angående er annons här på SweC och eran nya 1337 w33k (som jag inte kände till).

YouTube - Komplett.se, you has the fail

Inget elakt menat, hade bara lite tråkigt.

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av muffyn:

Hejsan Komplett.se!

Detta är angående er annons här på SweC och eran nya 1337 w33k (som jag inte kände till).

[Jäsiken, videoklippet har ännu inte bearbetats]

Hmm... ? xd

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Hmm... ? xd

aaah, vänta lite >.<

Såja, nu fungerar det

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Komplett har väl aldrig brytt sig om innehållet i det de skickar. Köpte en TV och det enda som var helt i paketet var lyckligtvis TV:n (På utsidan såg paketet bra ut men inuti var frigoliten totalt söndersmulad).
Den paketering som ni använder gör inte att man gärna vill köpa en vara för tusentals kronor från er...

är förmodligen inte Kompletts fel då det inte är dom som packar in tv apparater.. Och då dom är plomberade när komplett får in dom (antar jag då det är så för typ mediamarkt, elgiganten och alla dom).

så är inte plomberingen borta så är det inte komplett du ska klaga på utan fabriken som packa ner skiten ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Tjena! Surfade runt efter grafikkort och fick syn på detta:

Är inte säker, men heter det inte "Grafisk Processor" isåfall? Ni har ju skrivit "Processor tillverkare" brevid
Kapacitet med? ;D

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SayZk:

http://img824.imageshack.us/img824/9597/prosessor.png

Är inte säker, men heter det inte "Grafisk Processor" isåfall? Ni har ju skrivit "Processor tillverkare" brevid
Kapacitet med? ;D

Antagligen danska eller norska som smygit sig in, händer ibland då de verkar ganska tighta i den nordiska organisationen.
Ett annat skönt exempel som gått igenom är "BenQ 23,6" LED XL2410T - 1920x1080, 10m:1, 2ms,120Hz, med mus og musmatte fra Zowie"

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Antagligen danska eller norska som smygit sig in, händer ibland då de verkar ganska tighta i den nordiska organisationen.
Ett annat skönt exempel som gått igenom är "BenQ 23,6" LED XL2410T - 1920x1080, 10m:1, 2ms,120Hz, med mus og musmatte fra Zowie"

Hehe ok Tur att jag hade rätt Vart osäker och det är ju pinsamt att rätta fel xD

Permalänk
Skrivet av SayZk:

http://img824.imageshack.us/img824/9597/prosessor.png

Kapacitet med? ;D

Skrivet av TheDaemon:

En gång i illustrerad vetenskap (den svenska verisionen) så fanns det en hel artikel skriven på Danska. Jag fattade ingenting (jag orkade inte läsa)
Så det verkar vara ganska vanligt inom alla brancher som hanterar flera översättningar att artiklar och texter hamnar fel.

Permalänk
Medlem

Mer passande vore väl GPU och Minnestyp eller minnesteknik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av muffyn:

Hejsan Komplett.se!

Såg precis samma sak idag ,jag råkade klicka förbi det snabbt och trodde jag kom fel när jag inte kom till tävlingen ,refreshade sweclockers typ 30 gånger för att komma till reklamen igen . Klart kom jag till den o råkade trycka för snabbt. Sen sket jag i det

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av muffyn:

Hejsan Komplett.se!

Nya!? Den är ju snart 10 månader gammal.

Skrivet av SebbeLee:

Såg precis samma sak idag ,jag råkade klicka förbi det snabbt och trodde jag kom fel när jag inte kom till tävlingen ,refreshade sweclockers typ 30 gånger för att komma till reklamen igen . Klart kom jag till den o råkade trycka för snabbt. Sen sket jag i det

Hade ju inte hjälpt direkt...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av muffyn:

Hejsan Komplett.se!

Skrivet av muffyn:

aaah, vänta lite >.<

Såja, nu fungerar det

Hehe ja nu när videon funkar så säger det lite mer
Jag hade redan påpekat felet för Komplett, dock ingen video i mitt meddelande till dem ^^

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.