Black ops för PC eller xbox360?!

Permalänk
Medlem

Black ops för PC eller xbox360?!

Hej! Jag får ursäkta för att störa er med ännu en BO-tråd, men jag undrar till vilken konsol jag ska inhandla Black ops till. First off, Kommer xboxen ochså ha dedikerade servrar? (antagligen inte, men jag hoppas ändå! Dedikerade servrar är ett superplus ) Det vore ett enormt plus! Hur är prestandan / grafiken / lagget jämföres med pc / xboxen? Man har hört en del om black ops laggen (kanske fps-problem för folket med dåliga datorer?) men jag vill gärna veta ;).

Sitter på en i5-750 (klockad till 3,04 ghz) corsair 4gb 1600mhz, Gtx260 (klockad core 700, shader 1500, memory 1200) 650 W PSU med gigabyte udr3-p55 som stationär, och undrar om detta dessutom hanterar BO på 1900x1200 på acceptabel fps? Om inte, så är det smartare att köra på xbox360 istället för prestanda? Säg vad ni tycker!

Permalänk

Ja skulle kört på PC, om du kanske skulle behöva dra ner på ögongodiset kommer det ändå se bättre ut än konsol. På PC har du även bättre kontroll iom KB/M.
Men kör alla dina polare med konsol versionen så kan det kanske bli "roligare" med det.

Permalänk
Medlem

FZ :: Nyheter :: Black Ops till Windows laggar
Detta är ett stort argument för xboxen alltså, men som sagt, jag vill ha dedikerade servrar (konsolsystemet var bara hemskt, MW2 förstörde det totalt) plus laggen! Och hu rmenar du med sämre looks? Du kan knappast säga att en 1080p HD tv med xbox360 ser sämre ut än en stationär? Har verkligen svårt att tänka mig det faktiskt, även om pc börjar ta igen på 360 i raska steg!

Permalänk
Medlem

De flesta xbox 360 spel görs bara i hd inte full hd, och pc har väl alltid varit överlägset?

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem

Högre upplösning genom Full-HD eller HD hjälper inte om grafikken fortfarande är sämre, betyder ju bara att du ser felen bättre
YouTube - Black Ops - Pc vs Xbox 360 Comparison [1080p]

Titta när han delar skärmen så ser man skillnaden ganska markant, ser mkt bättre ut på PC. Finns flera sådana jämförelser.
Dock som sagt lagget på PC, men det kommer försvinna iochmed patcher sedan har inte alla lagg heller bara de flesta

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Hmm, Jo, det är sant iof. Men jag ska börja lira den 19 ( efter min tenta, woho!) så Om en patch fixar det innan dess, så blir det pc, annars vet jag fortfarande inte! Plus mitt grafikkort är fortfarande inte topnotch på högresolution om det ska se riktigt fint ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ciazo:

FZ :: Nyheter :: Black Ops till Windows laggar
Detta är ett stort argument för xboxen alltså, men som sagt, jag vill ha dedikerade servrar (konsolsystemet var bara hemskt, MW2 förstörde det totalt) plus laggen! Och hu rmenar du med sämre looks? Du kan knappast säga att en 1080p HD tv med xbox360 ser sämre ut än en stationär? Har verkligen svårt att tänka mig det faktiskt, även om pc börjar ta igen på 360 i raska steg!

Haha, dagens! (om du är allvarlig är det allvarligt)

Permalänk
Medlem

Hmm, Vilken nivå av allvarligt snackar vi om? För jag var ganska allvarlig.. på att vara oallvarlig... hmm eller hur var det nu?!

Jo, när jag tänker efter, så stämmer inte det jag påstod direkt, my bad bigtime! Men fortfarande, kan knappast påstå att det är en enorm skillnad.. ( i vissa spel mer än andra, ha det i åtanke)

Permalänk
Medlem

Vill välja 360, men..vill.. Inte.. ha försämrad.. grafik.. för 100 spänn extra! Riktigt många pekar ut lagg och minnesluckor.. samt mängder av buggar.. Har inte 360 dessa fel ochså? Eller lyckades kanske buggrensa och fixa teknik-felen före pc.

Permalänk
Medlem

Ta PC. Lagget kommer fixas inom några dagar max.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

mus och tangentbord slår dosa. Köp pc-versionen och vänta på patch

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog skaffa båda versionerna.

Permalänk
Medlem

Jo, det lutar åt pc om det fixar sig med buggarna! Folk som har kört båda får dock kommer in här och posta vad dom tycker ! Dock vet jag inte hur den generella prestandan är? Är Processorn viktigare än gfx? För tack vare min grymma processor (kan maxa ultra på sc2!, eftersom det är ett Processor krävande spel) kan de väga upp för mitt mindre awesume grafikkort?

Lär mina specs hantera BO på 1920x1200 på någolunda höga options? (inga extra ögongodis behövs, bara prestera bra! på high, typ ) För en kille med i5-750 och 5870 kör på 1000x800 och får 80fps.. Föreställ er vad det blir för en gtx260 ( som är hälften så bra som 5870 från fabriken, dock räknar jag inte med OC här) PÅ mycket krafigare resolution (1920x1200), det är det som stör dig mest om valet av pc-versionen.
Vad tros?

Argumentet för xboxen istället är att man kanske får sämre resolution, men stabilare internet och fps

Permalänk
Medlem

fps kör man på pc

och om jag förstog det rätt så kostar det 100kr mer till pc. So what för det första det är bara 100 spänn fan det kan du sammla ihop på torget om du går lättklädd en timma för det andra så kommer väl alla patchar och updates gratis till pc medans man brukar få slänga ut en till slant för att få det till konsolen och för det tredje måste man betala sitt xbox guld membership och vad det nu heter till ps, visserligen kanske du redan gör detta så det inte påverkar men fortfarande så tycker jag inte att 100 spänn är något värt att ta upp som ett argument emot pc versionen.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av hakke87:

fps kör man på pc

och om jag förstog det rätt så kostar det 100kr mer till pc. So what för det första det är bara 100 spänn fan det kan du sammla ihop på torget om du går lättklädd en timma för det andra så kommer väl alla patchar och updates gratis till pc medans man brukar få slänga ut en till slant för att få det till konsolen och för det tredje måste man betala sitt xbox guld membership och vad det nu heter till ps, visserligen kanske du redan gör detta så det inte påverkar men fortfarande så tycker jag inte att 100 spänn är något värt att ta upp som ett argument emot pc versionen.

PC-versionen är billigare, inte tvärtom

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mapo:

Jag kommer nog skaffa båda versionerna.

Samma här!

Permalänk

Jag tycker just call of duty har passar bättre på konsoll sedan modern warfare. Så jag skulle köpa det till xbox.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Grafik hot o grafik dit ingen som tänker på gameplay? Går inte direkt att jämföra konsuln mot pc på de sättet då det är mycket bekvämare att lira fps med mus o t bord sen ska vi inte prata om xboxlive kostnaderna utanför kostnaden på 500-600 för spelet till boxen (genomsnittspris)

Permalänk
Medlem

FPS passar alltid bättre till PC då man har bättre precision med musen än med en styrspak.

Buggar & liknande rätas ut med tiden så det är ingenting man ska gå efter.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

tyderligen så funkar itne pc versionen något vidare i detta skede.

Bekymmer med Black Ops på PC? | Spelfeber

//
Hakke

Permalänk
Medlem

Så, har den nya patchen /patcherna bidragit till MP blivit fixad? Om så, har grafik prestandan ochså blivit förbättrat till ett bra tillstånd? (dom patchade ju med ökad prestanda på quad cores) men var inte minnesläckor hos rammet problemet till hackandet?

Permalänk
Medlem

Äger PS3 versionen, funkar väldigt bra - iaf bättre än vad jag trodde. Sen så fins 3e parts möss till båda konsolerna. Jag var en PC fanboy, men nu spelar jag på konsol.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

FPS-spel ska såklart spelas på PC, detta ska du inte ens behöva fråga

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Skrivet av ciazo:

FZ :: Nyheter :: Black Ops till Windows laggar
Detta är ett stort argument för xboxen alltså, men som sagt, jag vill ha dedikerade servrar (konsolsystemet var bara hemskt, MW2 förstörde det totalt) plus laggen! Och hu rmenar du med sämre looks? Du kan knappast säga att en 1080p HD tv med xbox360 ser sämre ut än en stationär? Har verkligen svårt att tänka mig det faktiskt, även om pc börjar ta igen på 360 i raska steg!

Ta igen? PC ligger låååååångt före Xbox 360 och har gjort det i flera år.

Och lagget är så gott som fixat, så det är inget argument.

Permalänk
Medlem

Kollade Robbaz video, grafiken var ju överlägsen på PC men om jag ska vara ärlig så tyckte jag att grafiken var skönare på xboxen, vet inte varför men det var så jag upplevde det. Enda nackdelen jag ser med att köpa den på PC är att det är bundet till steam, vilket jag inte är så jätte förtjust i.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Så hur är läget för prestandan nu? acceptabelt men kan förbättras? Eller som det borde släppts? (laggen är fixad, det vet jag, typ, men snackar om fpsen och stuttrandet (minnesluckorna) osv är fixade?)

Permalänk
Medlem

Pc:
+
Bättre Grafik
Bättre kontroller (FPS ska spelas på PC)
Dedikerade Servrar
Steam
Billigare
-
Lags (som kommer bli fixade, gratis)

360:
+
Mindre lagg än PC
-
Sämre Grafik
Sämre Kontroller
Tveksamt med Dedikerade servrar
Dyrare

Så ser jag på det. Om inte alla dina polare har det till 360 skulle jag inte tveka att köpa det till PC

Visa signatur

Main Rigg: MSI Z87-G45 Gaming | i5 4670k | Gigabyte GTX 660ti | Kingston ValueR 4x2GB | Fractal Design Newton 600W | NZXT H630 | Cooler Master Hyper 212+ med Enermax 12cm |

Laptop 1: Huawei Matebook X | i5-7200U | HD Graphics 620 | 8 GB 1866Mhz |
Laptop 2: MSI GT663r-415n | i5-460m | GTX 460m | 4 GB |

Permalänk
Medlem

Jag har både till 360 och PC. Det finns fördelar och nackdelar givetvis, man får fråga sig själv vad man värderar och vad man är ute efter. Jag bryr mig inte om det grafiska, jag har sett skillnaderna och det är inte så pass stor skillnad att det kommer att förändra min spelupplevelse.

Jag spelar det enbart till 360 just nu, en skön soffa och stor TV väger tungt plus att det är lite time-away från datorn där jag spenderar för mycket tid redan. Ett ännu större plus är att jag har lyckan att ha en sambo som också spelar (MW2 och CODBO) och CODBO går att lira split screen över Xbox Live. Extremt skoj, även om man blir sugen på en ännu större TV till just det ändamålet...

Känner man sig extra vass och vill ha lite mer fart och frihet då blir det PC-versionen. Vissa kan döma ut det ena eller det andra men jag personligen uppskattar båda versionerna beroende på vad jag just då vill ha.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

PC, men man är väl lite av en fanboy...

Permalänk
Medlem

Jo, jag ska köpa PC-versionen (eftersom en patch som ska optimera prestandan ska släppas innan helgen)på fredag efter min tenta (hurray!) Förhoppningvis så är det smärtfritt.