"Admin" försöker sno mitt Steam Acc

Permalänk
Inaktiv

"Admin" försöker sno mitt Steam Acc

Hej!
Nu vet jag inte riktigt om jag har lagt den här i rätt forumsdel...

En random person lade till mig på Steam. Denna person försökte få tag på mitt användarnamn och lösenord till Steam.

Detta är vårt lilla samtal:

Frågan:
Är det någon idé att anmäla detta till Steam Support? Kommer de göra något överhuvudtaget?

Jag har sparat denne persons Steam Community adress.

Mvh I/O

Permalänk
Medlem

Det skadar väl inte.

Det där var dock ett av de sämre scamförsöken, extremt dålig engelska från kinesen.

Jag ger det 3/10 Riskakor.

Permalänk
Medlem

404 page not found!

Snyggt

Du kan ju prova skicka ett mail med screenshot till Steam.. dock är det inte mkt de kan göra.. vem somhelst kan ju skapa ett steam konto gratis och kontakta dig. Bara hitta på massa namn och annat.

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk

har varit med om liknande en sa att han va admin och dom hade sett mej fuska (vilket jag aldrig gjort) så då ville dom ha acc o lösen osv, men jag ba "fuck you noob" sen tog bort han

Visa signatur

dRft

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad man gör om man har glömt bort både lösen och det hemliga svaret?

Behöver hjälp ASAP!

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem

Vad är hans community? Ge PM eller i tråden. Kul att prata med sådana account-scammers

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Superlight:

Vad är hans community? Ge PM eller i tråden. Kul att prata med sådana account-scammers

Steam Community :: ID :: V.A.L.V.E Admin - Robin

Skrivet av edberg24:

Någon som vet vad man gör om man har glömt bort både lösen och det hemliga svaret?

Behöver hjälp ASAP!

Skriv ett riktigt långt brev till Steam så slår jag nästan vad om att du får tillbaka det. Försök vissa att det verkligen är ditt med konkreta bevis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

Någon som vet vad man gör om man har glömt bort både lösen och det hemliga svaret?

Behöver hjälp ASAP!

Läs i steam-supporten, sen för att förhindra att sådant händer, lär dig att komma ihåg lösen m.m.

förövrigt har mitt steamacc blivit hackat, av finnar. -.- hatar dem.
Steam Community :: Group :: Call of Duty: Modern Warfare 2 - Finland
flooda den gruppen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Läs i steam-supporten, sen för att förhindra att sådant händer, lär dig att komma ihåg lösen m.m.

förövrigt har mitt steamacc blivit hackat, av finnar. -.- hatar dem.
Steam Community :: Group :: Call of Duty: Modern Warfare 2 - Finland
flooda den gruppen?

Jo, jag vet. Men jag har haft auto log på i typ 8 månader.

En i skolan sa att man kunde ta en bild på typ keyn från t.ex CODMW2 och skicka in, så dom vet att det är på riktigt. Funkar det?

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

Jo, jag vet. Men jag har haft auto log på i typ 8 månader.

En i skolan sa att man kunde ta en bild på typ keyn från t.ex CODMW2 och skicka in, så dom vet att det är på riktigt. Funkar det?

Ja, jag har gjort det. dock så står det en utförlig guide på hur man ska göra på deras support sida.

googla steam support wiki och kolla där (ja, det finns svensk sida)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Ja, jag har gjort det. dock så står det en utförlig guide på hur man ska göra på deras support sida.

googla steam support wiki och kolla där (ja, det finns svensk sida)

Tackar för svar!

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon150540:

Steam Community :: ID :: V.A.L.V.E Admin - Robin

Skriv ett riktigt långt brev till Steam så slår jag nästan vad om att du får tillbaka det. Försök vissa att det verkligen är ditt med konkreta bevis.

Haha tack jag addar honom med,skall bli skoj att skicka lite skumma mess och floodkommandon till honom_:))
Dumma idioter,synd att ingen seriös finsk clan tar hand om idioterna:((

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem

addade gubben och skickade det han skrev till honom. Fick tyvärr inget svar

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

Någon som vet vad man gör om man har glömt bort både lösen och det hemliga svaret?

Behöver hjälp ASAP!

Ta kort på din cdkey och skicka mail:)

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av iTaidO:

addade gubben och skickade det han skrev till honom. Fick tyvärr inget svar

Haha
Han är inte online för mig Dock så kan han ju tagit bort mig som friend xD

Permalänk
Medlem

Undra hur dom reagerar ifall man gör samma sak mot dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Undra hur dom reagerar ifall man gör samma sak mot dem?

De svarar inte då.. -.- testade tidigare ida...igår.

Permalänk
Medlem

I lol'd @ Black ops och MoH

Vilket kasst scam försök!!

Visa signatur