Sweclockers November-turnering i Starcraft 2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pergius:

fattar inte riktigt poänglistan..
jag är en av dom med 1 poäng.. men ska väl vara 32st i gruppspelet.. räknar man med dom som har 1 poäng eller fler blir de 38st.. ?

Det blir 8 grupper, de flesta med 5 spelare och vissa med 4 spelare-

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;10530779']Det blir 8 grupper, de flesta med 5 spelare och vissa med 4 spelare-

okidoki..

Visa signatur

Starcraft 2 id: Pergius.756 | I don't want to succeed, I just do it my way...

Permalänk
Hedersmedlem

Mikael kommer att generera grupperna ikväll, och vi hoppas kunna planera in matcherna att spelas fr.o.m. den 16e. (nu på tisdag)

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Tjo alla! Nu har jag stängt inrapporteringen av kvalet. Resultatet ligger uppe på: http://flamingfox.se/score.php De som inte har fått en grupp tilldelad har alltså inte gått vidare.

Nya matchtider finns på flamingfox.se för er som fått grupper tilldelade. Lycka till i gruppspelet!

GL HF

Edit:

Jag har inte fixat så att datum för matchtid ligger i ordning. Så se till att läsa på alla rader när ni ska lira!

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Huh, har jag 6 spelare i min grupp? Trodde max skulle bli 5 :o.

Permalänk
Medlem

Gruppspel

Göttans med gruppspel asså! Känns som om jag kan gå vidare till 16 dels final ifall jag inte klantar mig! Taggad som bara faan!!! 19-22 november asså? trodde matcherna skulle starta nu direkt ... får öva mig så länge!

Permalänk
Entusiast

Grupperna ser bra ut, men ska verkligen folk som har 0-0 gå vidare? Tänker nu specifikt på crunsher, Saafen och Jepsson.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Grupperna ser bra ut, men ska verkligen folk som har 0-0 gå vidare? Tänker nu specifikt på crunsher, Saafen och Jepsson.

De har 0 poäng för att de inte behöver spela kvalet. I'ts all by the rules man!

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mikael_Berglund:

De har 0 poäng för att de inte behöver spela kvalet. I'ts all by the rules man!

ah just det, dem kom till semi förra månaden. tänkte inte på det

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Daevil:

Göttans med gruppspel asså! Känns som om jag kan gå vidare till 16 dels final ifall jag inte klantar mig! Taggad som bara faan!!! 19-22 november asså? trodde matcherna skulle starta nu direkt ... får öva mig så länge!

Från reglerna:
"Alla matcher får en utsatt tid, men spelarna får dock ta kontakt med varandra om tiden inte passar - spelarna kan då spela matchen tidigare än ursprungligen utsatt."

Så så länge båda parter är med på när det ska ske kan matchen spelas när som helst så vitt jag förstår.

Permalänk
Medlem

Kollade på score.php och ser att det är 5 i alla grupper utom en, attans att man ska hamna i den med 6 pers då. Aja

Permalänk
Medlem
Skrivet av StillRooney:

Från reglerna:
"Alla matcher får en utsatt tid, men spelarna får dock ta kontakt med varandra om tiden inte passar - spelarna kan då spela matchen tidigare än ursprungligen utsatt."

Så så länge båda parter är med på när det ska ske kan matchen spelas när som helst så vitt jag förstår.

Ja det är la så Får ta kontakt med dem i min grupp och få spelen spelade!

Permalänk
Hedersmedlem

Är det någon öht som fått någon den 16e? Jag undrar då det kan ha blivit något strul med tiderna (som förhoppningsvis kan rättas till till nästa månad)

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Entusiast

16:e November klockan 21:00
17:e November klockan 21:00
18:e November klockan 21:00
19:e November klockan 21:00

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jag har också match den 16:e ^^

Permalänk
Medlem

17:e November klockan 21:00
18:e November klockan 21:00
16:e November klockan 21:00
21:e November klockan 21:00

Permalänk

Jag har inte fått några matchtider alls på mailen :/

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

ReloadMaster, kollat hemsidan?

Permalänk
Skrivet av Ashzala:

ReloadMaster, kollat hemsidan?

Oj, trodde man fick ett mail som förra gången :$

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Entusiast

det kanske skulle vara en idé att ha e-mail vid båda tillfällen, då många säkerligen förväntar sig ett mail vid gruppspel när de fått ett vid kvalet.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

det kanske skulle vara en idé att ha e-mail vid båda tillfällen, då många säkerligen förväntar sig ett mail vid gruppspel när de fått ett vid kvalet.

Satt och funderade på om jag skulle skicka ut ett men tänkte att de som spelat i kvalet borde inte kunna glömma bort att det finns en fortsättning.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk

Om jag inte skulle ha tid att lira min match idag men vinner mina tre andra matcher, har jag fortfarande chans att gå vidarE?

Personen jag ska lira med svarar inte på mitt PM om att spela tidigare nämligen.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lilleputten:

Om jag inte skulle ha tid att lira min match idag men vinner mina tre andra matcher, har jag fortfarande chans att gå vidarE?

Personen jag ska lira med svarar inte på mitt PM om att spela tidigare nämligen.

det beror väl på hur resten av folket i din grupp spelar. de 2 bästa i varje grupp går vidare.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lilleputten:

Om jag inte skulle ha tid att lira min match idag men vinner mina tre andra matcher, har jag fortfarande chans att gå vidarE?

Personen jag ska lira med svarar inte på mitt PM om att spela tidigare nämligen.

Förmodligen går du vidare då :> Du kan även höra med din motståndare om han kanske kan tänkas senarelägga matchen.

Permalänk

joeblack och jag körde en match på xelnaga, routern för mig kraschade ett bra tag in på matchen och han satt på en bas vs 4 bas 200/200 armé. ska vi köra om eller ska jag få en win då jag hade övertaget?

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Entusiast
Skrivet av emildooooo:

joeblack och jag körde en match på xelnaga, routern för mig kraschade ett bra tag in på matchen och han satt på en bas vs 4 bas 200/200 armé. ska vi köra om eller ska jag få en win då jag hade övertaget?

Nej, eftersom det var du som disconnectade så får din motståndare vinst oavsett hur matchen såg ut ifall han inte går med på en rematch.

Asså alla regler står på första sidan, ska vi verkligen behöva upprepa alla gång på gång?

Citat:

Disconnect/noShow=loss, om inte båda spelare kommer överens om motsatsen

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

vann dock de två andra matcherna så jag vann ändå

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem

Verka inte stå så men är det ok att spela en gruppmatch vid ett senare tillfälle om båda spelarna går med på det? I detta fall kvällens match spelas imorgon kväll istället.

Permalänk
Skrivet av silly:

Verka inte stå så men är det ok att spela en gruppmatch vid ett senare tillfälle om båda spelarna går med på det? I detta fall kvällens match spelas imorgon kväll istället.

Det står bara "tidigare tillfälle" i reglerna men jag antar att det är OK att ta senare tillfälle också, vad händer annars liksom, båda får WO?

Permalänk
Skrivet av StillRooney:

Det står bara "tidigare tillfälle" i reglerna men jag antar att det är OK att ta senare tillfälle också, vad händer annars liksom, båda får WO?

ingen kommer till finalen = 5-5 win för båda!!!

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N