Geforce GTX 590 poserar på kinesisk sajt

Permalänk
Melding Plague

Geforce GTX 590 poserar på kinesisk sajt

Kinesiska Enet publicerar en bild på ett grafikkort med dubbla GF110 och enligt SweClockers källa kan informationen mycket väl vara riktig.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intressant!

Permalänk
Medlem

första kortet med dubbla gpu's på länge från nvidia? ;s
kommer inte på några speciellt nya som har det

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Moderator
Moderator

Hoppla, prestanda!

"Ett annat intressant rykte är att Nvidia har haft grafikkortet färdigt en längre tid och nu väntar in lanseringen av Antilles i början av nästa år"

Humor om de verkligen bara sitter och väntar ^^

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Fan att det inte kommer innan jul, morsan frågade precis vad jag önskar mig i julklapp, vill kunna svara: Nvidia's senaste dubbelmacka!

Visa signatur

|NZXT H440 Black |GTX 970 STRIX|GIGABYTE Z97X-SLI|Corsair XMS3 1600 mhz 8x2 GB|Intel Core i5 4690K(4,0GHz)|Corsair RM750x| ADATA SSD PREMIER 256GB + Samsung 850 EVO 500GB |Corsair H110i|

Permalänk
Medlem

Interssant om det vore sant, men hur blir det med värme & ström? Antar att det blir rätt feta nerklockningar isf.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Hm, kommer inte slå 580 sli så det är ingen ide att uppgradera sig. Jävla tjat om strömförbrukningen. sli med 590 och där varje 590 är 580sli. Då skulle jag till och med ge 5970 kortet lite sällskap i garaget. muma...

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk

Enligt nordichardweare så ska de dubbla 8 pinnars kontakterna klara av att leverera 450w borde duga en bit

Permalänk
Skrivet av Deaflong:

Fan att det inte kommer innan jul, morsan frågade precis vad jag önskar mig i julklapp, vill kunna svara: Nvidia's senaste dubbelmacka!

Det är inte en dubbelmacka.

Det jag skulle vilja se är ett VGA som inte tar nån hänsyn till strömförbrukningen och typ går 90C i load på vatten...... dvs om prestandan följer efter i samma tackt

Permalänk
Medlem

"oops"

Spännande! Grafikkortsduellen är hård och jag hoppas AMD vinner bara för att göra konkurrensen hårdare på processorsidan också.

Permalänk
Medlem

Har för mig att HD 6990 ligger betydligt bättre till eftersom AMD lanser en ny arkitektur + att de har strömsnålare kretsar överlag. Ifall nvidia har kretsar färdiga så är det bara dumt av dem att inte lansera dem genast.

Permalänk
Medlem

Då kanske man kan slippa fjollet med att ni har ju en dubbelmacka & går inte & jämföra osv
Ska bli intressant & se vad det blir.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Det är inte en dubbelmacka.

Det jag skulle vilja se är ett VGA som inte tar nån hänsyn till strömförbrukningen och typ går 90C i load på vatten...... dvs om prestandan följer efter i samma tackt

Inte en dubbelmacka?:o Då har jag nog förstått fel hela tiden, vad definerar en "dubbelmacka" då?

Visa signatur

|NZXT H440 Black |GTX 970 STRIX|GIGABYTE Z97X-SLI|Corsair XMS3 1600 mhz 8x2 GB|Intel Core i5 4690K(4,0GHz)|Corsair RM750x| ADATA SSD PREMIER 256GB + Samsung 850 EVO 500GB |Corsair H110i|

Permalänk

Inte lite fanbois som ska kommentera nu angående att den är dubbelkärnig och inte kan konkurrera med enkelkärniga ?

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

Nice, dock inget man kommer ha råd med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerd Moyen:

Har för mig att HD 6990 ligger betydligt bättre till eftersom AMD lanser en ny arkitektur + att de har strömsnålare kretsar överlag. Ifall nvidia har kretsar färdiga så är det bara dumt av dem att inte lansera dem genast.

Jag tror också att AMD vinner denna omgång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerd Moyen:

Har för mig att HD 6990 ligger betydligt bättre till eftersom AMD lanser en ny arkitektur + att de har strömsnålare kretsar överlag. Ifall nvidia har kretsar färdiga så är det bara dumt av dem att inte lansera dem genast.

Vart har du läst att dom har en ny arkitektur har för mig att det e en uppgradering av den som dom redan har.
Har väl varit så länge nu på ATI sidan är väl ie samma arkitektur som dom har haft sen 3xxx serien
sen 4xxxx serien iallafall ungefär som att nvidia skulle fortsatt med 8800 serien .Dom bytte arkitektur när dom gick över till Fermi.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Skrivet av KlosterKatten:

Obvious fanboy is obvious.

Interssant om det vore sant, men hur blir det med värme & ström? Antar att det blir rätt feta nerklockningar isf.

men vad får du ut utav det amd kort ?

många glömmer där dom testar är att amd inte han något mer i sina kort

nvidia etc har physiX cuda och mer

gj amd har eye finity men du kan köra fler skärmar med nvidia med ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Vart har du läst att dom har en ny arkitektur har för mig att det e en uppgradering av den som dom redan har.
Har väl varit så länge nu på ATI sidan är väl ie samma arkitektur som dom har haft sen 3xxx serien

Mja 6870 och 6850 ja, men 69 serien är ny, om jag fattat rätt?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deaflong:

Inte en dubbelmacka?:o Då har jag nog förstått fel hela tiden, vad definerar en "dubbelmacka" då?

typ som 9800 gx2, det är två separata kort som man har slagit ihop. 590 kommer ha båda GPU på samma platta

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Mja 6870 och 6850 ja, men 69 serien är ny, om jag fattat rätt?

Då får du nog läsa på lite Är väl nästa serie som blir ny från AMD Den som blir 28 nm

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonnyBoYz:

men vad får du ut utav det amd kort ?

många glömmer där dom testar är att amd inte han något mer i sina kort

nvidia etc har physiX cuda och mer

gj amd har eye finity men du kan köra fler skärmar med nvidia med ^^

Jag som inte är fanboy då kan väl säga att physX har jag noll i användning för och vad ska jag med cuda till? Tesselering i spel funkar redan prima med mitt kort :s
Så om 6970 blir ett riktigt höjdarkort sen så kommer jag troligen köpa det framför 580!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deaflong:

Inte en dubbelmacka?:o Då har jag nog förstått fel hela tiden, vad definerar en "dubbelmacka" då?

Nvidia 295GTX Dual PCB

Som du ser är det här en lite speciell lösning där dom verkligen har lagt två kort på varandra och kopplat ihop dem med en sli brygga

EDIT: Det gjordes även i ett singel PCB utförande, som ett vanligt dual GPU kort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JonnyBoYz:

men vad får du ut utav det amd kort ?

många glömmer där dom testar är att amd inte han något mer i sina kort

nvidia etc har physiX cuda och mer

gj amd har eye finity men du kan köra fler skärmar med nvidia med ^^

För det första är du full?
För det andra så ska du köra mer än 2 skärmar med nvidia så behöver du tri-sli?
Med amd behöver du bara ett kort för att köra upp till 6 skärmar,ganska stor skillnad både prismässigt och strömhungrigare:))

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk

Man kan inte kalla ett kort med enkl PCB för dubbelmacka det är samma som om du försöker göra en dubbelmacka men med ena delen utan bröd utan bara försöker med pålägget ju!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerd Moyen:

Har för mig att HD 6990 ligger betydligt bättre till eftersom AMD lanser en ny arkitektur + att de har strömsnålare kretsar överlag. Ifall nvidia har kretsar färdiga så är det bara dumt av dem att inte lansera dem genast.

"Har för dig"? Vart har du sett prestanda tester på 590? Sluta prata i nattmössan eller länka. Jag tror istället att det kan bli en jämn, mysig och go prestanda match. Tidigare erfarenheter säger att Nvidia brukar fläska på, därför tror jag att det blir jämnt trotts att AMDs specs är något i hästväg (om de stämmer).

Sen bara för att kretsarna är klara behöver man ju inte lansera!? Det blir alltid ett jävla tjat vid så kallade "papperslanseringar". Detta tog även Sweclockers upp i en video nyss (ang AMDs senaste papperslanseringar).

En annan viktig anledning kan vara drivrutiner, Nvidia har alltid väldigt bra drivrutiner från scratch medens AMD ibland har lanserat riktigt dåliga och ofärdiga drivrutiner i jämförelse. Nvidias tänk med att ha allt klappat och klart istället för att stressa fram med ruttna drivrutiner är något som AMD borde ta efter.

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk

Hur många sådan kort går att köra SLI på mån tro? Hade varit något om var mer än 2...

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

Hur många sådan kort går att köra SLI på mån tro? Hade varit något om var mer än 2...

Var bara en SLI kontakt så antagligen 2 kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Nvidia har alltid väldigt bra drivrutiner från scratch

Jag synar detta

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av alban72:

För det första är du full?
För det andra så ska du köra mer än 2 skärmar med nvidia så behöver du tri-sli?
Med amd behöver du bara ett kort för att köra upp till 6 skärmar,ganska stor skillnad både prismässigt och strömhungrigare:))

Är du full? Du behöver inte köra tri-sli för att köra Surround, bara vanlig SLI.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.