Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av VictimsOfGoat:

Börjar uppriktigt bli trött på skolan, har i stort sett ingen motivation att lägga tid på det längre =(
Någon som har liknande erfarenheter? några tipps?

Har väl inga direkta erfareneheter att dela med mig utav. Men det första som jag kom och tänka på, det är om du inte skulle ta och snacka med skolans kurator ? Det kanske skulle behövas. Få lite upp peppning från en annan persons syn på saken.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av VictimsOfGoat:

Börjar uppriktigt bli trött på skolan, har i stort sett ingen motivation att lägga tid på det längre =(
Någon som har liknande erfarenheter? några tipps?

Just vad i skolan är tråkigt, ofta händer det att man själv är trött på vissa grejer men det är bara att tänka då att de kommer försvinna efter ett tag.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av VictimsOfGoat:

Börjar uppriktigt bli trött på skolan, har i stort sett ingen motivation att lägga tid på det längre =(
Någon som har liknande erfarenheter? några tipps?

Fler än du som tappat motivationen... Man börjar ju halka efter lite när man slappar för mycket.
Lite surt att man ska bli skoltrött bara några månader innan det är över.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

känner mig allmänt trött på att göra vad andra säger till dig att göra hela tiden och ofta känns det som jag inte orkar med att ta hand om läxorna
Har börjat ställa mig fråga om skolan verkligen är så viktig egentligen på senaste tiden?
Jag antar att alla blir trötta på vad man gör under perioder :/ Men som sagt är min motivation ganska nere just nu =(
känns iallafall bra att ett par sweclockare har sina öron öppna för en

Permalänk
Skrivet av VictimsOfGoat:

känner mig allmänt trött på att göra vad andra säger till dig att göra hela tiden och ofta känns det som jag inte orkar med att ta hand om läxorna
Har börjat ställa mig fråga om skolan verkligen är så viktig egentligen på senaste tiden?
Jag antar att alla blir trötta på vad man gör under perioder :/ Men som sagt är min motivation ganska nere just nu =(
känns iallafall bra att ett par sweclockare har sina öron öppna för en

Känner exakt likadant som du beskriver att du gör.
Vad går du på för skola, inriktning typ?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Känner exakt likadant som du beskriver att du gör.
Vad går du på för skola, inriktning typ?

Skönt att inte vara ensam, jag går tredje året på natur.
Tidigare var jag mycket mer solidarisk vad det gällde skolan, men motivationen har gått ner över tid :/

vad går du själv?

Permalänk
Skrivet av VictimsOfGoat:

Skönt att inte vara ensam, jag går tredje året på natur.
Tidigare var jag mycket mer solidarisk vad det gällde skolan, men motivationen har gått ner över tid :/

vad går du själv?

Jag går el automation, jag låg i som fan i ettan, jag tänkte att det skulle bli en nystart efter högstadiet som jag tyckte var pest men ändå klarade med 235p.
Slappade lite i tvåan och tappade motivationen när jag fick ig i Matte B.
Matte B valde jag f.ö. inte själv utan blev tvungen att välja när mitt individuella val fuckade upp.
Jävla konstigt att några andra klasskamrater kunde slippa Matte B utan att gå Historia som jag mer eller mindre annars kände mig tvingad till.

Nu står jag här med ett jävla ig jag absolut inte vill ha och ingen motivation alls.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Nu är jag lite sur.
Fick hem nya linser för 2-3 veckor sedan.
Höger lins jäklas, är alltid torr och stel.
Igår öppnade jag en ny för att se om alla var sådana, vilket de inte var, skönt.
Men andra fel var där, nu när man ska till jobb och ha i linserna så faller höger lins isär som ingenting.
Så nu sitter man här och ser ingenting..
Får ta och hoppa jobb idag och ner till optikern.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Jag går el automation, jag låg i som fan i ettan, jag tänkte att det skulle bli en nystart efter högstadiet som jag tyckte var pest men ändå klarade med 235p.
Slappade lite i tvåan och tappade motivationen när jag fick ig i Matte B.
Matte B valde jag f.ö. inte själv utan blev tvungen att välja när mitt individuella val fuckade upp.
Jävla konstigt att några andra klasskamrater kunde slippa Matte B utan att gå Historia som jag mer eller mindre annars kände mig tvingad till.

Nu står jag här med ett jävla ig jag absolut inte vill ha och ingen motivation alls.

Jag valde med bort Matte B dock läste jag till någon extra kurs på ett par dagar och fick VG-MVG i den ^^ tror det var easy el programmet jag skulle göra ett par uppgifter i. gick relativt snabbt då man jobbat med cad innan så ^^

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Tycker snarare att folk som inte tar körkort för de inte tycker sig behöva det eller bara är lata gör ju ett dumt misstag.

Körkortet är guldvärt någon månad efter man har fyllt gör väl inget men börjar det streta flera år efter så börjar man ju fråga sig lite varför i helvete de inte tar kortet.

För att man bor i Stockholm.

Permalänk

Skit..
Vaknade precis av att magen gör ont. Ont som fan gör det. Hoppas på att det bara är lite magknip av den värre modellen. Också kollat på skolans "studentcentralen". Tydligen fick 92,55% U på senaste tentan. Låter ju helt sjukt. Har inte fått nån mer info än att det står U på mig. Hoppas att det bara är nån liten komplettering...

Och där släpptes det ut luft som luktmässigt påminner starkt om gammal öl. Tror jag hittat problemet med magen iaf ^^

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Jag valde med bort Matte B dock läste jag till någon extra kurs på ett par dagar och fick VG-MVG i den ^^ tror det var easy el programmet jag skulle göra ett par uppgifter i. gick relativt snabbt då man jobbat med cad innan så ^^

Jo, jag valde också en extra elkurs från början men mina 2 individuella val påstods vara samtidigt på schemat.
De var dem inte, för strax efter jag valt Matte B ändrades schemat, jävla skit typ.

Aja, bara att försöka rulla på. Dock är det jobbigt nu för jag tror jag fått inflammation i mina armbågar, helt galet öm och svullen.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Va fan !

Börjar klockan 12 som tur var så jag steg upp 10 käka lite såg på ett avsnitt av that 70's show kolla ut och det har kommit jävla mycket snö och det snöar.Morsan skjutsar mig till bussen och när jag är framme vi skolan så är 1 lärare sjuk och en annan på ett möte, så det blir att vänta 1 timme och sen ta bussen hem igen

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Haha suger hårt:)

Själv har man jobbat lite och är väldigt trött

Permalänk

Har vart en bra dag idag i skolan, ganska tråkigt att skotta snö när man kom hem bara

Ja just det, en tjej i min klass hävdar att jorden inte kan värmas av solen (hon har konstiga teorier om allt..) för att solen ligger ovanför jorden. Någon som har någon idé på hur man skulle kunna visa att hon har fel?

Visa signatur

CM 690 II Advanced | Corsair 650W | Intel i5 760 | Hitachi Deskstar 1TB | ASUS P7H55 | Corsair 2x2 GB 1600 Mhz | nVidia GTX 470 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearless__:

Har vart en bra dag idag i skolan, ganska tråkigt att skotta snö när man kom hem bara

Ja just det, en tjej i min klass hävdar att jorden inte kan värmas av solen (hon har konstiga om allt..) för att solen ligger ovanför jorden. Någon som har någon idé på hur man skulle kunna visa att hon har fel?

Hur får hon att solen ligger ovanför jorden? Det finns inget upp och ner i universum, tyvärr. Varför är upp på andra sidan av jordklotet ner för oss? Gravitation kallas det.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Hur får hon att solen ligger ovanför jorden? Det finns inget upp och ner i universum, tyvärr. Varför är upp på andra sidan av jordklotet ner för oss? Gravitation kallas det.

Låter ju som något Erik skulle envisas med haha

Permalänk
Medlem

Fan, GT5 kom inte idag, fyfasen vad uttråkad man är tills man får skiten, även om man har 1000 andra saker att göra så blir det att man inte gör dom utan känns bara som man sitter och väntar

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Låter ju som något Erik skulle envisas med haha

Sundberg ja. Måste fan ta och börja undvika politik när man är i närheten av honom :S

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Bussen var försenad en 20minuter..
En lärare var tvungen och sticka till sjukhuset så vi hade ingen lektion på eftermiddagen. råkade spela lite UT med ett par i klassen och bussen gick när vi började släcka ner. suck.. fick vänta i en 40minuter på nästa.. iofs tar de ca 15minuter att gå till busstationen så försvann ju lite tid där. sen verkade busschauffören vara grinig idag den bussen jag aldrig annars brukar ta för att komma hem. suck

Sen i en hålan utanför stan steg ett par dagisbarn? på bussen och började snacka högt som fan och spela jobbiga signaler på mobilerna.. Vem fan ger en liten snorunge en mobil vid så låg ålder? behöver de ens en telefon? en av de hade iaf lite vett i sig och säga till sina kompisar att dämpa musiken..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av Fearless__:

Har vart en bra dag idag i skolan, ganska tråkigt att skotta snö när man kom hem bara

Ja just det, en tjej i min klass hävdar att jorden inte kan värmas av solen (hon har konstiga om allt..) för att solen ligger ovanför jorden. Någon som har någon idé på hur man skulle kunna visa att hon har fel?

Varför blir det varmt på sommarn när solen värmer om det inte är solen som värmer ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

FAAAAAAAAAN!

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Skrivet av Sennebring:

FAAAAAAAAAN!

Varför ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Skrivet av jooelhoglund:

Varför ?

RIP TechSweden.org: Forum • Visa tråd - Hitta folk som kan laga+ fylla SS

Mitt nya 20liters kärl för kväve håller förövrigt inte vakuum, är snöigt som fan kring toppen och kärlet är kallt.
Tappar säkert någon liter timman.
Ska se om det går att laga, annars ska jag ha det för att brygga öl i eller något annat vettigt.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Fan va trökigt det är att översätta forum till svenska manuellt:/

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag längtar till Jul faktisk vill göra det men kan inte just nu.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk

Igår tog dem 2 stick i fingret och 2 stick med vardera 2 rör blod på/från mig

Permalänk
Skrivet av Evil_AnAnAs:

RIP TechSweden.org: Forum • Visa tråd - Hitta folk som kan laga+ fylla SS

Mitt nya 20liters kärl för kväve håller förövrigt inte vakuum, är snöigt som fan kring toppen och kärlet är kallt.
Tappar säkert någon liter timman.
Ska se om det går att laga, annars ska jag ha det för att brygga öl i eller något annat vettigt.

Aha, låter jobbigt

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Metalie:

Igår tog dem 2 stick i fingret och 2 stick med vardera 2 rör blod på/från mig

Fan vad grymt Börjar det kännas lättare?

Permalänk
Medlem

Helvetes jävla skit! Mark Wahlberg har fått rollen som Nathan Drake i Uncharted filmen. Varför?! Varför han av alla? Kunde dem inte castat Nathan Fillion? Han är ju som gjord för den rollen. Jävla skit, Nu kommer denna filmen suga...