Permalänk
Inaktiv

*tråd rensad*

Ett inlägg som bryter § 7 har tagits bort.

Permalänk
Medlem

Hej

Jag har ett litet problem när jag kör Minecraft, online, på Minecrafts hemsida
Minecraft

Det som händer är att den bara blir svart, sen händer inget mera.
Jag har den senaste versionen av Java, och mina specs står i signaturen.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pAcKiE:

Hej

Jag har ett litet problem när jag kör Minecraft, online, på Minecrafts hemsida
Minecraft

Det som händer är att den bara blir svart, sen händer inget mera.
Jag har den senaste versionen av Java, och mina specs står i signaturen.

Valt att tillåta sidan att köra script då?
annars tanka klienten som finns på worldofminecraft. Där kan du köra i fullscreen bl.a. och även flyga i classic.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Valt att tillåta sidan att köra script då?
annars tanka klienten som finns på worldofminecraft. Där kan du köra i fullscreen bl.a. och även flyga i classic.

Har för mig att jag fick den versionen av en kompis, och den funkar inte heller, Den laddar, sedan black.
Men ska testa därifrån och se om det funkar där då.

EDIT: Testade den länken du gav, och nu är det samma sak som innan fast den är grå istället för svart >.>

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

precis köp minecraft, rikigt roligt online!
tips på bra server?

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Crafting:

precis köp minecraft, rikigt roligt online!
tips på bra server?

xtralarge.se men beredd dig på ignoranta användare (inte alla men en hel del) samt stadsbygge.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Ja, inte behöver man bygga i någon stad, hela världen är ju öppen. Finns ju sjukt mycket outforskad mark.

Visa signatur

fallQy @EUW, failQy @EUNE

Permalänk
Medlem

Jag har i ett projekt bland annat satt upp en minecraftserver. Ni får gärna spela på den så vi kan samla in lite statistik : )

Du kan spela på servern genom webbläsaren här: JTH Derpcraft 1Gbit

eller gå in på Minecraft Server List och sök (CTRL-F) efter "JTH Derpcraft 1Gbit"

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Ett antal inlägg om tunngle har tagits bort, se hamachipolicyn.

Permalänk
Medlem

har någon en server så man kan testa nya uppdateringen som kom idag

The Word of Notch

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem
Skrivet av trinitas:

har någon en server så man kan testa nya uppdateringen som kom idag

mc.xtralarge.se
men det är rätt buggat, om du dör så.. ja.. då händer det lustiga saker.
(det är en free for all testserver, allt kommer resettas när hMod är uppdaterat)

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Medlem

Har problem med att jag som hostar inte ser fiender eller andra spelare på min server.. Men mina vänner ser mig och monstren hur klart som helst..
typ går runt och så helt plötsligt skriker dom i skype "AKTA RYGG AKTA RYGG" så sprängs man.. inte så kul kanske..

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkorutansteN:

Har problem med att jag som hostar inte ser fiender eller andra spelare på min server.. Men mina vänner ser mig och monstren hur klart som helst..
typ går runt och så helt plötsligt skriker dom i skype "AKTA RYGG AKTA RYGG" så sprängs man.. inte så kul kanske..

Måste ha svårigheten satt på Hard, tror jag.

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk

Rolig tävling? WEBHALLEN.com
Hoppas att man kan vinna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crafting:

Måste ha svårigheten satt på Hard, tror jag.

Någon bugg när man dör så att man måste reconnecta för att se alla andra tydligen.. :S

Permalänk
Medlem

Otroligt, så enkelt men så kul. Provade att spela på hemsidan var kul och bygga och lite så.

Köpte det efter 15 min's test spelade, fyfan va survival mode är kul !

Detta spelet är och kan bli hur jäkla bra som helst, drömmer om team death match där man har viss tid på sig att bygga baser sen kriga.

Kanske CTF eller om där kommer lite quests ner i grottor och härja ... elller ...mm.

Fullkomligt älskar detta spelet.Vem behöver snygg grafik och flashiga effekter när man kan ha så här kul med 1mx1mx1m kuber.

Till lite frågor:

1. Några "måste" addons man ska ha ?

2. Finns det mer hemsidor som är bra mer än minepedia ?

/Mvh Plexx.

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem
Skrivet av plexx:

Notch's (skaparen av minecraft) personliga blogg - The Word of Notch

Minecraft Forum - Index page - Minecraft Forums

Server lista för SMP - Minecraft Server List | Redstone Wire, Ltd. |

Community med en egen custom client för classic mode bland annat - World of Minecraft | Minecraft at its finest

Permalänk
Medlem
Skrivet av plexx:

Otroligt, så enkelt men så kul. Provade att spela på hemsidan var kul och bygga och lite så.

Köpte det efter 15 min's test spelade, fyfan va survival mode är kul !

Detta spelet är och kan bli hur jäkla bra som helst, drömmer om team death match där man har viss tid på sig att bygga baser sen kriga.

Kanske CTF eller om där kommer lite quests ner i grottor och härja ... elller ...mm.

Fullkomligt älskar detta spelet.Vem behöver snygg grafik och flashiga effekter när man kan ha så här kul med 1mx1mx1m kuber.

Till lite frågor:

1. Några "måste" addons man ska ha ?

/Mvh Plexx.

Finns redan i sourcemotorn.

Kallas "SourceForts".
Lirade det mycket för ett par år sedan, vet inte om det fortf är aktivt.

I starten av matchen fick man en viss tid på sig att bygga en borg, du kunde använda olika slags block, och roterade dom osv med gravitygun och sedan låste dom i plats.
Sen startade spelet så att säga, var Capture the Flag.
Man kunde skjuta sönder blocken eller t.o.m. stjäla dom med en klass, så efter en "fight phase" startades en till (mycket kort) repair phase där man kunde bygga igen, och försökte då oftast laga vad man gjort innan.

var riktigt kul att se alla kreativa människor försöka samarbeta för att skapa en funktionell borg till CTF samtidigt som alla ville bygga något eget också

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Avstängd

Om ni är intresserade utav minecraft och vill hitta alla ni söker lätt så kan ni kolla in mitt community Minecraft News - The Front Page @1guy: Kolla till vänster på min front page, där har du något som heter "Minecraftnews Tool Time" där har du några riktigt bra mods osv, tex mini mappen är grym!

Permalänk
Medlem

Tack precis det jag sökte ! Villor och Robin !

Edit : Minecraftforum.net verkar vara nere för tillfället

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av plexx:

Tack precis det jag sökte ! Villor och Robin !

Edit : Minecraftforum.net verkar vara nere för tillfället

Men nu är det ju så att jag har minecraftnews.net och inte minecraftforum så min sida är inte nere iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av plexx:

Läste någonstans att CTF är planerat för framtiden, vet inte om något annat mode är på gång. Minns tyvärr inte vart jag läst det dock

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robin9o:

Men nu är det ju så att jag har minecraftnews.net och inte minecraftforum så min sida är inte nere iaf

Hmms testat med IE, firefox och på min Iphone (via 3g) kommer inte in där på nåt av det. :/

minecraftnews kommer jag in på utan problem. Men inte på länkarna där man laddar ner alla tools.

Edit: Urk bakfull och allmänt seg läste ditt inlägg som om att du hade båda dom sidorna, sorry

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem

Någon svensk server någonstans?

Permalänk
Medlem

mc.xtralarge.se

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Werdes:

mc.xtralarge.se

det är bara att skriva in de som IP

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Lite weird men hur som helst ska jag knalla runt där det är snö nu i vinter!

Pågående husbygget i vinterparadiset

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

älskar kist glitchen som finns på multiplayer xP
har jäkla många diamonds nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hitta precis en sadel eller vad det ska föreställa fanns i en kista precis brevid en mob spawner. va gör man med en sådan ?

Visa signatur

blärg..