Permalänk

Speldator 6000kr max

Tjena, nu har min gamla laptop gått sönder och jag tänkte köpa en ny stationär dator!

Jag behöver bara en låda, ingen skärm, mus etc. Och vill helst ha en dator som är ihopbygd eftersom jag inte är så värst duktig på att bygga själv.

Jag vill helst att datorn ska klara av World of Warcraft på Ultra! Ifall det inte går att uppnå med min låga budget så vore helst medium settings helt ok också! Jag vet dock inte hur jag ska göra med operativsystem, ska jag köpa det också? Hört att man kan ladda ner det men ska tydligen vara massa strul och jag är inte så värst ''high'' på datorer alls.

Kan även tänkas att bygga ihop datorn själv då, men som sagt jag vill helst ha en färdig dator.

Så kom gärna med förslag! Vill gärna ha den mest optimala datorn man kan få för min budget.

Mvh, Peter.

Permalänk

jag oxå

ah, precis en lika dan tråd som min(nästan)... funderade på de 2 i botten Spel dator, Stationära datorer & Billig speldator - Boulevard

Åsikter/synpunkter?

Permalänk

Snälla låna inte min tråd för att svara på dina frågor. Gör en egen tråd i såfall.

Mvh, Peter.

Permalänk

sorry, menade inte så. försökte tipsa...

Permalänk

Okej då ber jag om ursäkt.

Mvh, Peter.

Permalänk
Medlem

Ska datorn sitta på skrivbordet eller under?

Permalänk

kanske kan vara nått?

Edit : Slänger in lite kommentarer med på komponenterna :
1 TB Hårddiskutrymme
4 Gb ddr3 minnen
Genuint och otroligt prisvärt chassi!
4 kärning 3,2 Ghz AMD processor
Bra mellanklass-grafikkort som kommer med lätthet klara spel i de högre inställningarna (även de nyaste )
Moderkort med både sata 6 och usb 3.0 = nya standarder
Modulärt och kraftfullt nätaggregat

Edit2: såg nu att du helst ville ha en färdigbyggd , blir 800 extra på inet iafl!

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Skrivet av Evilmonkey:

http://img593.imageshack.us/img593/1051/ddator.png

kanske kan vara nått?

Edit : Slänger in lite kommentarer med på komponenterna :
1 TB Hårddiskutrymme
4 Gb ddr3 minnen
Genuint och otroligt prisvärt chassi!
4 kärning 3,2 Ghz AMD processor
Bra mellanklass-grafikkort som kommer med lätthet klara spel i de högre inställningarna (även de nyaste )
Moderkort med både sata 6 och usb 3.0 = nya standarder
Modulärt och kraftfullt nätaggregat

Edit2: såg nu att du helst ville ha en färdigbyggd , blir 800 extra på inet iafl!

Det verkar ju bra! Dock så ser jag inte mycket på bilden

Mvh, Peter.

Permalänk
Medlem

Hur stor är din skärm? Vilken upplosning ska du spela i? Då veta man hur kraftful grafikkortet behöver vara.

Permalänk
Medlem

Om du kan lägga på någon extra hundring får du 1Gb versionen av grafikkortet istället, och det rekommenderar jag verkligen!

Piratade programvaror får inte diskuteras här på forumet, så du kommer nog inte få några råd, men om du kan få tag i pengar så skulle jag verkligen säga köp! ~950kr på inet.

Edit: Bygger du ihop det själv löser det ju sig nästan med.

Citat:

funderade på de 2 i botten Spel dator, Stationära datorer & Billig speldator - Boulevard

Åsikter/synpunkter?

Grafikkorten är inte speciellt roliga i dom datorerna, skulle rekommendera att köra på samma paket som Peter här eller skapa en egen tråd med din max budget:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petermedp:

Det verkar ju bra! Dock så ser jag inte mycket på bilden

Mvh, Peter.

Problemet är att det är 6000+ redan. Och du måste köpa Windows 7 (~1000kr) och Inet byggnation kostar 800:-

Då blir du närmare 8000:- än 6000:-. Men det kan inte blir mycket billigare än det. Kanske du kan ha ett billigare grafikkot, billigare processor också. Annars det är svårt att göra billigare...

Permalänk
Medlem

En annan möjlighet:

Permalänk
Hedersmedlem

tycker evilmonkey och framförallt zuty har bra alternativ.

NichoTLs paket har sämre grafikkort och 2kärnig processor mot de andra paketens 4kärniga. Lite trevligare chassi dock. Beror på vad du prioriterar.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Tack för alla svar! Jag tror jag har en person som kan hjälpa mig att sätta ihop datorn så det ska nog inte vara några problem!

Men operativsystem, ska jag välja Windows 7 då? Eller Vista?

Jag har en ganska stort skärm! Den heter

HP 2335

Mvh, Peter

Permalänk
Skrivet av Evilmonkey:

http://img593.imageshack.us/img593/1051/ddator.png

kanske kan vara nått?

Edit : Slänger in lite kommentarer med på komponenterna :
1 TB Hårddiskutrymme
4 Gb ddr3 minnen
Genuint och otroligt prisvärt chassi!
4 kärning 3,2 Ghz AMD processor
Bra mellanklass-grafikkort som kommer med lätthet klara spel i de högre inställningarna (även de nyaste )
Moderkort med både sata 6 och usb 3.0 = nya standarder
Modulärt och kraftfullt nätaggregat

Edit2: såg nu att du helst ville ha en färdigbyggd , blir 800 extra på inet iafl!

Bra val!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petermedp:

Tack för alla svar! Jag tror jag har en person som kan hjälpa mig att sätta ihop datorn så det ska nog inte vara några problem!

Men operativsystem, ska jag välja Windows 7 då? Eller Vista?

Jag har en ganska stort skärm! Den heter

HP 2335

Mvh, Peter

Windows 7 helt klart:) glömt inte att det är 64bitars du vill ha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

tycker evilmonkey och framförallt zuty har bra alternativ.

NichoTLs paket har sämre grafikkort och 2kärnig processor mot de andra paketens 4kärniga. Lite trevligare chassi dock. Beror på vad du prioriterar.

Visst en processor med fyra kärnor är bättre. Men i3 processorer visa sig jättespelvänliga. Och klockvänliga...
Your Mileage May Vary

Permalänk
Skrivet av NichoTL:

Visst en processor med fyra kärnor är bättre. Men i3 processorer visa sig jättespelvänliga. Och klockvänliga...
Your Mileage May Vary

Det är Phenom X4 955 också, dvs. klockvänlig.

Permalänk
Skrivet av NichoTL:

Vad är ''Samsung 8x Slim slot-In SATA''?

Och vad är ''Motstånds fläkt''? hehe.

Mvh, Peter.

Permalänk

fick hjälp med denna

Asus M4N75TD
1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ
AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition
Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC
Antec Three Hundred
OCZ ModXStream Pro 600W
Samsung SH-S223C 22X DL Svart
Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2
Corsair 4GB (2x2GB) Value Select DDR3 1333MHz

6403:-
(än en gång, försöker hjälpa)

Om du krämar ner på nätagget, väljer ett billigare skal och bygger den själv blir det närmare 6k

Permalänk

En jag plockade ihop förra veckan

Permalänk
Medlem

Bra tråd, har tyvärr redan köpt en dator och inser mistaget nu !

Visa signatur

Bemanning och städning hos veteranpoolen!

Permalänk
Skrivet av Novius:

Bra tråd, har tyvärr redan köpt en dator och inser mistaget nu !

Vad för misstag?

Skrivet av Cheeseburger Edd:

Det ser också bra ut! Fungerar det bra?

Mvh, Peter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheeseburger Edd:

Extra fläktar behövs inte om du bara ska spela!

Mvh Casper