Razer Deathadder Re-Spawn vs Logitec G500 Gaming Mouse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jok3rn:

1-års garanti är med än vad du behöver. Visst Naos 5000 kostar 699:- sek men vafan, även om den pajar om ett år så har den fortfarande tjänat sitt syfte, så bra som den är! Men kan näst intill lova dig att den håller betydligt längre än vad Razers-musar gör.

Har själv en 5000 och det är den skönaste musen jag haft, G500 känns för plastig i sitt grepp, speciellt där man lägger tummen så har den en massa plastprickar som är irriterande som fan. Och vad ska jag säga om DA, har aldrig gillat Razer, och kommer aldrig göra det.

Så var smart, köp antingen en Mionix eller en Qpad 5k.

BTW, det du skrev om lillfingret. Finns ingen mus som passar så bra för medelstora händer, handen är helt avslappnad, den verkligen ligger "LIKE A GLOVE!"

Okej blir nog en MIONIX 5000 då den och q pad5k är lika dyr men gillar belysningen på mionixen,dock så har jag ganska liten spel yta så måste lyfta den när man gamar och har typ normalstora händer ,musen är väl anpassad för normal stora händer och ska väl kunna lyftas lite. Så sensen inte spökar när man lyfter det lite läste det i nån annan tråd att om man lyfter den så sluta den tracka i 10sek kan väl inte stämma?

Permalänk
Medlem

Prova gärna i butik innan du bestämmer dig.
Du skrev att du inte har så stora händer och Naosen är en rätt stor mus.

Skrivet av Henke779:

Okej blir nog en MIONIX 5000 då den och q pad5k är lika dyr men gillar belysningen på mionixen,dock så har jag ganska liten spel yta så måste lyfta den när man gamar och har typ normalstora händer ,musen är väl anpassad för normal stora händer och ska väl kunna lyftas lite. Så sensen inte spökar när man lyfter det lite läste det i nån annan tråd att om man lyfter den så sluta den tracka i 10sek kan väl inte stämma?

Nej, något sådant har aldrig hänt mig. Har haft min Naos i ett år nu.
Dock finns ju alltid risken att råka ut för något måndagsexemplar, men då borde det inte vara något problem att byta med garantin.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

När vi ändå håller på och kötar om kvalitet på musar så vill jag bemärka Steelseries Xai.

Kan säga att det är Kvalitet genom hela musen, muskapparna bara måst eman älska och precisionen.

Dock minus då Xai:en inte är riktigt lika ergonomisk som andra möss (som DA/Mionix 5000) och att den lilla LCD displayen kunde dem ha skrotat för ett lägre pris.

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Medlem

Såg också att mionix 5000 fanns på maxfps.se för 649kr den kosta ju 789kr på inet och på maxfps hade dom 2 års garanti på musen så om den finn kvar dår i februari tar jag nog en sån för vill ha en ergonomisk gaming mus

Permalänk
Medlem

G500 här, väldigt nöjd.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Okej blir nog en MIONIX 5000 då den och q pad5k är lika dyr men gillar belysningen på mionixen,dock så har jag ganska liten spel yta så måste lyfta den när man gamar och har typ normalstora händer ,musen är väl anpassad för normal stora händer och ska väl kunna lyftas lite. Så sensen inte spökar när man lyfter det lite läste det i nån annan tråd att om man lyfter den så sluta den tracka i 10sek kan väl inte stämma?

Jag har aldrig märkt av något sådant med sensen iaf. Då är det väl någon snubbe som fått ett "måndagsex" synd för han.

Permalänk

Vad jag fattar det som så har bbx8 staterat i sin post att om man inte har "perfekt" temprament så kommer man ha sönder en deathadder samtidigt att han tycker den e jävligt skön.
Jag fattar att man blir arg på CS eller vad för spel som om man förlorar. Förstår inte att människor förväntar sig att sina möss med laser och annat högtech i sig ska hålla när man bankar den i bordet.

För att återkomma till tråden vill jag fråga trådskaparen vad han tänkt sig för mus nu? är det mionix som är på tapeten? Är ju en helt annan prisklass än Deathadder och G500, vad hade du tänk lägga på mus?

Inlägget redigerat av Aser: svar på borttaget inlägg raderat

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Något meningslöst inlägg och några otrevliga inlägg med tillhörande diskussion borttagna.
Håll er till ämnet. Sedan vill jag be er att rapportera regelbrott mha anmäla-knappen i framtiden så slipper vi onödiga diskussioner i trådarna.

Permalänk
Medlem

Eftersom jag nu har bestämt mig för mionix 5000 önskar jag råd på en bra musmatta helst hel svart då denna har röd led max 200kr.

Permalänk

Finns ju ett antal bra musmattor för 195 kr, vi har Steelseries på jobbet och dom e hur sköna som helst. Vet att webhallen har en massa också. så du blir nog inte besviken vilken sort du än köper.

Här är ett par ex:

WEBHALLEN.com - Mionix Alioth 400 Mouse Pad

WEBHALLEN.com - Mionix Sargas 360 Mouse Pad

WEBHALLEN.com - Qpad UC 3mm Medium - Svart

WEBHALLEN.com - Razer Goliathus Standard Mouse Pad – Control

WEBHALLEN.com - SteelSeries Musmatta 4HD

Finns ju många mer så e bara o kolla på alla modeller