Vad tycket ni igentligen om "Tetra Brik Edge" förpackningarna ?

Permalänk
Medlem

Vad tycket ni igentligen om "Tetra Brik Edge" förpackningarna ?

Dom har funntis sen 2008. Så man är kanske ute i sista minuten med det hela.
Men jag tänkte bara höra ni ställer er till dessa sk. "Tetra Brik Edge" förpackningar ?

Själv så älskar jag produkten. Den är så bra som den bara kan bli.
Det värsta som fanns det var när själva "pipen" på dessa tetrapack förpackningar blev mjuk och saggig efter man har öppnat och stäng dom efter ett tag.

Och för att inte glömma bort alla dessa förbaskade gånger man har stått och slitit som en hund för att överhuvudtaget få upp själva "pipen" på förpackningarna.

Så jag är så nöjd och tacksam så för att "Tetra Brik Edge" finns.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Bra skit! Måste ju dessutom vara bra för miljön att man blandar papper och plast.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk

Det är ju för att Tetrapaks "öppna-stäng"-pip är värdelös jämfört med purepaks.
True story, jag har aldrig misslyckats med mjölk från Blekinge och neråt där de använder purepak, däremot här i Sörmland där vi har tetrapak är misslyckandena täta för min del.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Är väll bra. Men tycker det blir lite slöseri på produkten den innehåller när det är typ trögflytande yoghurt, irriterar mig på att jag inte riktigt får ut det sista ur den, även när man viker ihop den och pressar. Men i övrigt bra

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

liv och helvete börjar gå igång rejält här på swec igen

vidda av skruv locken är jobbiga även dom, då menar jag dom där små locken som öppnar "färskhetslocket" på insidan själv. gängorna pajjar ALLTID.
men som någon sa var dom gamla nog mer miljövänliga samt lättare att få ut det mesta ur.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Är inte de i första posten i tråden otroligt lika dessa Pure-Pak Curve®
Kollade nämnligen på mina förpackningar och där stod det Diamond Pure-Pak

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Skrivet av Timpa:

Är inte de i första posten i tråden otroligt lika dessa Pure-Pak Curve®
Kollade nämnligen på mina förpackningar och där stod det Diamond Pure-Pak

Det är en Pure-Pak på bilden.

Tetra brik edge är platta ovanpå, däremot finns Tetra Rex med skruvkork, den påminner om Pure-Pak curve, fast utan kurvan på sidan

Min nya hobby, förpackningsfantast. haha.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

otroligt bra!

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Jag har inte mycket över för den.

Föredrar när det är en "riktig" pip man häller ur (kilformad som på de packet man river upp ett hörn).

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

Spelar inte en jävla roll, men jag föredrar dessa, helt klart. Jag har kylskåp i lastbilen och har man då mjölk eller juice med sig så kan man lätt öppna och stänga utan att vara orolig för att det läcker ut och luktar fanskap.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Avstängd

Jag föredrar de här.

Fast jag köper aldrig ekologisk mjölk... o inget annat som är märkt med "ekologiskt" heller för den delen.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Det funkar skitbra till lättflytande, man behöver inte oroa sig för att mjölken ska ta smak osv

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anton_mjor:

Det är ju för att Tetrapaks "öppna-stäng"-pip är värdelös jämfört med purepaks.
True story, jag har aldrig misslyckats med mjölk från Blekinge och neråt där de använder purepak, däremot här i Sörmland där vi har tetrapak är misslyckandena täta för min del.

Täta är precis vad de du beskriver (de i 100% "papper") inte är, så jag håller med.
I princip varje paket av sån mjölk (Arla 1.5L) blir det som så att det rinner mjölk längs utkanten, längs mitten (där pipen är), så att man måste torka av bordet samt kartongen. Värdelöst.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

Jag gillar de äldre tetra pack.

Dock dessa med kork så är det nog snarare att man väljer Skånemejeriernas produkter då de har en bättre och emr lättöppnad kork. de andra får man ju fan ha nötknäppare för att öppna

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av Thomas:

Täta är precis vad de du beskriver (de i 100% "papper") inte är, så jag håller med.
I princip varje paket av sån mjölk (Arla 1.5L) blir det som så att det rinner mjölk längs utkanten, längs mitten (där pipen är), så att man måste torka av bordet samt kartongen. Värdelöst.

Jag menade alltså att jag ofta misslyckas med Tetra paks vik-pip, däremot inte Purepaks

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Så länge jag slipper se denna förpackningsmodell är jag nöjd. Värdelösa skit!

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Bättre än påse.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anton_mjor:

Jag menade alltså att jag ofta misslyckas med Tetra paks vik-pip, däremot inte Purepaks

Vilket är exakt vad jag också menade.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Inget fel på påse så länge man har en hållare. Åk till Kanada nån gång och du lär bara hitta påse.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Produkten låter ju inte att vara så jätte praktisk genomtänkt. Att bara komma på idén, att nu ska vi börja kränga mjölk i mjukplast förpackningar. Undrar hur man har tänkt.

Och sen säga att "2 procent Low Fat", skulle vara "lätt" mjölk låter ju inte så rätt och riktigt det heller. Speciellt inte i våra ögon sätt.

Det kan inte vara så att dem mjölk som man kränger i plastförpackningar ( den som på bilden ), att det kan vara pulver mjölk, frystorkad mjölk ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jep så ska förpackningar vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Produkten låter ju inte att vara så jätte praktisk genomtänkt. Att bara komma på idén, att nu ska vi börja kränga mjölk i mjukplast förpackningar. Undrar hur man har tänkt.

Och sen säga att "2 procent Low Fat", skulle vara "lätt" mjölk låter ju inte så rätt och riktigt det heller. Speciellt inte i våra ögon sätt.

Det kan inte vara så att dem mjölk som man kränger i plastförpackningar ( den som på bilden ), att det kan vara pulver mjölk, frystorkad mjölk ?

Nej det är flytande, i bla. kanada har man speciella tillbringare som man hänger mjölken i.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Nej det är flytande, i bla. kanada har man speciella tillbringare som man hänger mjölken i.

Ah. Jag kom precis på att jag har ju själv kommit i kontakt med samma sak, eller liknande produkt. Vi var i Frankrike för ett tagsen, och vi hamnade i en liten by, strax utanför Paris. Och där sålde man just mjölk i plastpåsar. Men då låg den mjölken framme. Dvs den låg inte i någon kyl. Utan den låg i hyllor ute i butiken.
Så det var ju lite annorlunda.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10