Permalänk
Medlem

Någon som kommit runt detta att skärmen lyser blått i ca 10 minuter efter att datorn stängt ner?
Trött på att man skall behöva stänga ner skärmen varje gång.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LightForz:

"""""""""""""""""""""""""""""""""KÖP OCH KÖP""""""""""""""""""""""""""""""""

Rekomenderar denna skärm STARKT.
Inga problem med att ha högsta upplösning på t.ex Crysis, Bioshock 2 - Rapture Edition.
Full HD film är heller inga problem.
Många bra och uttmärkta inställningar finns också på skärmen.

"""""""""""""""""""""""""""""""""KÖP OCH KÖP""""""""""""""""""""""""""""""""

Sorry men vilken skärm har problem med att köra högsta upplösning?
Finns inte en enda skärm som har problem med det. Låter precis som skärmen gör så datorn blir ultra powerfull och klarar alla spel flytande. Typ what.
Och vilken skärm har problem med full Hd film.
;O

Sen är de inte bara IPS som är bra PVA/MVA skärmar är också bra, svåra att få tag på dock idag.
Föredrar också dom då svärtan är bättre, IPS lite mer levande färger.

Permalänk
Medlem

Köpte precis en på komplett! 1549 - 14% sänkt pris, det kändes värt! Får se hur det blir när den kommer!

Visa signatur

Intel Core i5 750 2.66GHz | 4 GB DDR3 Crucial | MSI P55 CD-53 | HD6870

Permalänk
Skrivet av Musicc:

Köpte precis en på komplett! 1549 - 14% sänkt pris, det kändes värt! Får se hur det blir när den kommer!

Hm? hittar inget om 14% sänkt pris.

Jag har några frågor ang. denna skärm. Det är tänkt att ha den som en alternativ skärm som man kan plugga i sin laptop, kanske ev. en andra stationärdator för surf/os osv. Jag har använt NEC 20" ISP-panel sedan 3 år tillbaka, så jag kan vara lite kräsen men söker som sagt efter en bra skärm för ett billigt pris eftersom den kommer att vara en sekundärskärm.

Jag har läst mycket ros och lite ris ang. denna skärm. Det ligger lite delade meningar ang. att den har vattningar färger m.m. men tänkte höra med er som har den vad ni tycker. Är det en godkänd skärm för vanlig användning? spel/surf/os?

Permalänk

Hej.

Jag har fått låna en polares BenQ G2420HD 24' och ska nu koppla in denna till min PS3:a. Det jag har gjort är att ha ändrat till HDMI via inställningarna på PS3:an, men när jag sedan kopplar HDMI-kabeln till BenQ:en får jag bara upp en blå skärm med felmeddelandet "HDMI no signal".

Hur ska jag göra för att få det att fungera? Behöver hjälp så fort som möjligt!

Tack på förhand. Mvh.

Permalänk
Medlem

Blir att inhandla denna i morgon från komplett.se, 1490:- är ju ruskigt billigt!

Har nu en Acer AL2216W som har några år på nacken så ska bli intressant och se om det är någon skillnad. Får hoppas det inte blir någon kvalitétsförlust på vägen då man kör med en 15m (eller äre 20 jag har) DVI runt hela vardagsrummet.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Skrivet av MiLeS:

Blir att inhandla denna i morgon från komplett.se, 1490:- är ju ruskigt billigt!

Har nu en Acer AL2216W som har några år på nacken så ska bli intressant och se om det är någon skillnad. Får hoppas det inte blir någon kvalitétsförlust på vägen då man kör med en 15m (eller äre 20 jag har) DVI runt hela vardagsrummet.

Kolla denna 21.5" istället för 999:- BenQ G2220HD 21.5" TFT - Inet.se
Blir den för liten köp då 2st.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av personalit:

Hej.

Jag har fått låna en polares BenQ G2420HD 24' och ska nu koppla in denna till min PS3:a. Det jag har gjort är att ha ändrat till HDMI via inställningarna på PS3:an, men när jag sedan kopplar HDMI-kabeln till BenQ:en får jag bara upp en blå skärm med felmeddelandet "HDMI no signal".

Hur ska jag göra för att få det att fungera? Behöver hjälp så fort som möjligt!

Tack på förhand. Mvh.

Stäng av PS3an där bak, så lampan slutar lysa rött, sen håller du på startknappen där framme, sedan trycker du på den där bak, när du fortfarande håller där framme. Håll kvar där framme i ca 5sek tills PS3an piper. Då ska du få bild, för det du just har gjort är att du nollställt alla videoinställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman66:

Kolla denna 21.5" istället för 999:- BenQ G2220HD 21.5" TFT - Inet.se
Blir den för liten köp då 2st.

jävla billig, funderar starkt på att köpa 2 st, då jag redan har en likadan. Sitta med 3 skärmar.. hehe kan inte bli mer nördigt

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag funderar på att inhandla en Benq G2420HDBL till min htpc (asrock 330) och ha i rummet brevid tvrummet, men frågan är hur bra bild jag kommer få när jag bara har vga porten ledig (hdmi är upptagen av tvn såklart), är det värt att skaffa en sån här skärm och köra vga anslutning på den? stor skillnad mot digital anslutning eller knappt märkbart? Ja hoppas någon har erfarenhet av detta.

/Kajj

Permalänk

Någon som har köpt denna skärm från Komplett och vet om DVI-kabel medföljer eller ej? Enligt flera unboxings på Youtube gör det de, men enligt recensionerna på Komplett medföljer endast VGA. Verkar rätt skumt, varför varierar sånt mellan olika återförsäljare? Borde väl vara likadant eftersom allt kommer från BenQ?

Visa signatur

AMD Phenom II x4 955 3,2GHz ~ Corsair 2x2GB 1600MHz XMS3 ~ ASUS Radeon HD 6850 ~ MSI 870A-G54 ~ 500GB Samsung Spinpoint F3 ~ CM HAF 912 Plus ~ Corsair TX 650W ~ CM Hyper 212 Plus
BenQ 21,5" G2222HDL LED ~ Microsoft SideWinder X4 ~ Microsoft IME 3.0 ~ Creative Fatal1ty HS-800

Permalänk

Jag har en du bör nog köpa till en dvi kabel...

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Skrivet av swinto538:

Jag har en du bör nog köpa till en dvi kabel...

är det skillnad om man kör VGA med en adapter eller om man kör med DVI hela vägen?

Permalänk
Skrivet av datorhandlarn:

är det skillnad om man kör VGA med en adapter eller om man kör med DVI hela vägen?

Ja, det är inte riktigt samma sak.

Visa signatur

AMD Phenom II x4 955 3,2GHz ~ Corsair 2x2GB 1600MHz XMS3 ~ ASUS Radeon HD 6850 ~ MSI 870A-G54 ~ 500GB Samsung Spinpoint F3 ~ CM HAF 912 Plus ~ Corsair TX 650W ~ CM Hyper 212 Plus
BenQ 21,5" G2222HDL LED ~ Microsoft SideWinder X4 ~ Microsoft IME 3.0 ~ Creative Fatal1ty HS-800

Permalänk
Skrivet av krabban95:

Ja, det är inte riktigt samma sak.

Hur mycket skillnad är det? jag köpte precis min andra G2420HD men kan inte koppla den till datorn då jag inte har VGA-ingång. Jag var precis och köpte en adapter DVI-> VGA, jag bör alltså lämna tillbaka och köpa en DVIkabel?

Permalänk
Skrivet av datorhandlarn:

Hur mycket skillnad är det? jag köpte precis min andra G2420HD men kan inte koppla den till datorn då jag inte har VGA-ingång. Jag var precis och köpte en adapter DVI-> VGA, jag bör alltså lämna tillbaka och köpa en DVIkabel?

Låter någon annan svara på det då jag aldrig upplevt skillnaden själv. Men har hört att man får mycket bättre bild med DVI iallafall.

Visa signatur

AMD Phenom II x4 955 3,2GHz ~ Corsair 2x2GB 1600MHz XMS3 ~ ASUS Radeon HD 6850 ~ MSI 870A-G54 ~ 500GB Samsung Spinpoint F3 ~ CM HAF 912 Plus ~ Corsair TX 650W ~ CM Hyper 212 Plus
BenQ 21,5" G2222HDL LED ~ Microsoft SideWinder X4 ~ Microsoft IME 3.0 ~ Creative Fatal1ty HS-800

Permalänk
Skrivet av krabban95:

Låter någon annan svara på det då jag aldrig upplevt skillnaden själv. Men har hört att man får mycket bättre bild med DVI iallafall.

ingen som vet? :((

har som sagt en adapter men vill inte öppna förpackningen så jag kan byta om jag måste köpa en DVIkabel..

Permalänk
Medlem
Skrivet av datorhandlarn:

ingen som vet? :((

har som sagt en adapter men vill inte öppna förpackningen så jag kan byta om jag måste köpa en DVIkabel..

VGA fungerar även det också, DVI är dock lite bättre.. Inte stor skillnad, knappt något märkbart! Så kör på VGA och var glad, du kommer knappt se någon skillnad, skärmen är väldigt bra och fin + BILLIG!

Visa signatur

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Skrivet av noobonur:

VGA fungerar även det också, DVI är dock lite bättre.. Inte stor skillnad, knappt något märkbart! Så kör på VGA och var glad, du kommer knappt se någon skillnad, skärmen är väldigt bra och fin + BILLIG!

om någon undrar så kan man inte ha 2x VGA med ett radeon 6870! i found out the hard way

Permalänk

Nu har jag äntligen fått hem skärmen och med lite pillande så jag fått igång den perfekt. Riktigt grym skärm och stor som fan är den. Gick från en Asus 19" Wide. Riktigt skarp bild via HDMI. Hade turen oxå att inga pixlar är paj.

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Medlem

Har några frågor
1. Vad betyder alla GTG och BTB när man mäter responstid? Är 1 MS GTG bra?
2. Hur bra är denna skärmen : http://www.inet.se/artikel/2203772/samsung-tft-27-p2770fh-ros...
3. Vilken är den mest prisvärda skärm till ett rimligt pris när man spelar FPS spel enligt er?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kikke:

Har några frågor
1. Vad betyder alla GTG och BTB när man mäter responstid? Är 1 MS GTG bra?
2. Hur bra är denna skärmen : http://www.inet.se/artikel/2203772/samsung-tft-27-p2770fh-ros...
3. Vilken är den mest prisvärda skärm till ett rimligt pris när man spelar FPS spel enligt er?

1.
(BTB) - Tiden det tar för en pixel att gå från svart till vitt och tillbaka till svart igen.
(TGT) - Tiden det tar för en pixel att gå från grått till vitt och tillbaka till grått igen.

Snabbare än 1 ms finns inte men har du 6ms eller mindre är det inget du behöver oroa dig för över huvud taget. Viktigare med input lag och uppdateringsfrekvens.

Mest prisvärda FPS-skärm
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=628084

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

1.
(BTB) - Tiden det tar för en pixel att gå från svart till vitt och tillbaka till svart igen.
(TGT) - Tiden det tar för en pixel att gå från grått till vitt och tillbaka till grått igen.

Snabbare än 1 ms finns inte men har du 6ms eller mindre är det inget du behöver oroa dig för över huvud taget. Viktigare med input lag och uppdateringsfrekvens.

Mest prisvärda FPS-skärm
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=628084

Tack för riktigt snabbt och bra svar!
Vilket är då bäst mellan 5ms GTG eller 5ms BTB?
Fin skärm!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kikke:

Tack för riktigt snabbt och bra svar!
Vilket är då bäst mellan 5ms GTG eller 5ms BTB?
Fin skärm!

5ms BTB är bättre än 5 ms GTG.

Dagens bildskärmar tar mindre tid på sig att jobba med gråskalor än svart och vitt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

5ms BTB är bättre än 5 ms GTG.

Dagens bildskärmar tar mindre tid på sig att jobba med gråskalor än svart och vitt.

Då förstår jag, tack!
Den skärmen du tidigare länkade, är det 3ms btb? Och 120hz är det högsta på en tft skärm i dagens läge? Och man kan väl köra med ett AMD kort till den skärmen antar jag? Dum
Fråga men undrar pga allt som står om nvidias 3D.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kikke:

Då förstår jag, tack!
Den skärmen du tidigare länkade, är det 3ms btb? Och 120hz är det högsta på en tft skärm i dagens läge? Och man kan väl köra med ett AMD kort till den skärmen antar jag? Dum
Fråga men undrar pga allt som står om nvidias 3D.

Är inte säker på om det är BTB eller GTG, tror det är BTB. Hursomhelst så spelar det egentligen ingen roll. Du märker ingen skillnad. 120hz är det bästa som finns på marknaden nu, ja.
Du kan absolut köra AMD-kort till den, du kan däremot inte använda 3D, det kan du inte med något AMD-kort till någon skärm i nuläget.
Blir det FPS så är den ett bra val då det är ett ruskigt flyt i den

Permalänk
Medlem
Skrivet av smartis:

Är inte säker på om det är BTB eller GTG, tror det är BTB. Hursomhelst så spelar det egentligen ingen roll. Du märker ingen skillnad. 120hz är det bästa som finns på marknaden nu, ja.
Du kan absolut köra AMD-kort till den, du kan däremot inte använda 3D, det kan du inte med något AMD-kort till någon skärm i nuläget.
Blir det FPS så är den ett bra val då det är ett ruskigt flyt i den

Tack för svaret!
120hz = 120 fps som kan visas right?
Verkar då vara en väldigt bra skärm och det med 3D fattar jag

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Hej alla, vet att det här är en gammal tråd typ. Men jag har läst igenom sidorna och såg att någon/några undra över inställningar för ljus, kontrast osv. Och när jag kalibrerar min skärm så följer jag oftast den här sidan: http://www.lagom.nl/lcd-test/

Den sidan funkar fin fint för mig, testa den och säg vad ni tycker.

Permalänk
Medlem

Hur får man bort den lila bakrunden med Benq logotyp efter att skärmen gått ner i viloläge.

Detta irriterar mig något så enormt, jag titar mycket på serier och har då datorn kopplat till TVen, jag brukar sätta igång serier manuellt varefter jag laddat klart dem. Detta resulterar i skärmen stängs av och efter varje avsnitt ca 30min så måste jag sätta igång skärmen och vipps har jag den där jävla lila bakrunden framför mig i några sekunder.

Visst inget tidsödande men det skulle vara skönt att slippa den helt.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Undrar bara om någon kan s¨vara om man kan höja upp skärmen med hjälp av stativet?

Vågar inte dra allt för mycket själv i den.

Mvh Fredrik