Permalänk
Medlem
Skrivet av dole_95:

Intressant lösning! Tror dock att det är bättre att köpa ett AT3IONT-I DELUXE och några billiga RAM-minnen samt ett chassi (ev. hdd om man inte redan har det) då man har betydligt fler möjligheter att modda både mjuk- och hårdvara samt att man då kan få allt helt passivt kylt. Lär ju inte kosta mer än vad Boxee Box:en kostar.

Designen på Boxee Box:en är dock riktigt nice!

Asus AT3IonT-I Deluxe - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Moderkort med integrerad CPU
kostar runt 1700 kr

då har vi 500 kr kvar till boxee D-Link Boxee Box DSM-380 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Mediacenter / Mediaextenders

för det ska vi skaffa chassi, nätagg, ram, hdd eller nåt att spara OSet på. lycka till med det

Permalänk
Medlem

jag vill så gärna att dom lyckas med Boxeee, men om dom inte får till nått avtal med nån streaming-tjänst (voddler för tusan!) så är det bara en fancy mediapelare med grym fjörr. nån som vet om fjärren skall gå att köpa separat?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Hade den haft rättigheterna att spela upp USAmaterial hade den varit grym. Eftersom den inte har det så är den istället värdelös, i mina ögon.

Vad är USA material?
Internet TV från USA?
Hollywood filmer köpta i Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Asus AT3IonT-I Deluxe - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Moderkort med integrerad CPU
kostar runt 1700 kr

då har vi 500 kr kvar till boxee D-Link Boxee Box DSM-380 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Mediacenter / Mediaextenders

för det ska vi skaffa chassi, nätagg, ram, hdd eller nåt att spara OSet på. lycka till med det

Altenativ:
Zotac MAG HD-ND01-E - Inet.se
ASRock Nettop ION 330HT Svart - Inet.se
Zotac ZBox DVD-RW ID31 Plus - Inet.se
ASRock Nettop ION 330HT-BD Svart - Inet.se
(alla dyrare men annars färdiga altenativ)

Permalänk
Medlem

Bra recension!
Får se om det blir ett inköp lite längre fram. Hoppas vi får samma möjligheter som USA, gällande serier och filmer att välja på. Men det är väl mer en dröm, än att kommer hända. Hoppas dock!

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att Bluray ison spelas upp lite hackigt?

Annars blir den nog fin när mjukvaran är buggfri.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

Är det bara jag som tycker att Bluray ison spelas upp lite hackigt?

Annars blir den nog fin när mjukvaran är buggfri.

Jag tror snarare att det är kameran som inte hänger med.

Iallafall så förstår jag inte varför deras filmer som man kan streama finns i Movies om man har lagt till sina egna? Jag har testat mjukvaran på PC och då hamnade alltid mina filmer där om jag hade lagt till några. Finns det absolut inga inställningar för att ändra detta? Känns ju helt idiotiskt om dom har glömt lägga till den funktionen eller t.o.m. per automatik göra så den visar nätverkets filmer istället för såna man kan streama.

Edit: Jag såg att den fanns en klistrad tråd på Boxee-forumet:

Citat:

It is too cumbersome to get to local movies, tv shows
This issue is part of a broader feeling that Boxee has de-emphasized local files and is pushing online source instead. This is true and we made a mistake by not leaving it up to the user to decide.

Planned solution: We are going to let users tell Boxee whether they are going to use it mostly for local or Internet playback. In case you select "Local" clicking on Movies or Shows will take you to the movie or show files rather than to the most popular online titles.

We will expand on this notion and let users play with their settings as well.

Missing Filter and Sort options for local files
Many users are missing the ability to filter by Genre and have easier Sort controls (stuff that was in the left menubar in the Beta).

Planned solution: We are going to enable filtering by Genre for local Movies and Shows. Rather than bringing back the left menubar (that many users never discovered) we will introduce a new Sort button to the Browse Screens so you can easily choose to sort by Date (including reverse order) and A-Z.

We will also bring back the Mark as Watched and the ability to filter and see only the Unwatched Movies.

Improve navigation in long lists of files
When you have 600 videos in a folder navigating through the list is somewhat painful.

Planned solution: In addition to easier sorting options we will introduce new ways to navigate the list by A-Z. Hopefully it will make it much quicker.

Want Boxee to scan your folders more frequently
In the Beta we had "Monitored Folder", which made Boxee scan that folder for new files very frequently. Alas it created many issues especially as it relates to SMB sources.

Planned solution: Introduce a more granular scanning option. Maybe in an hourly resolution as well as make it easier to "force" Boxee to scan a source for new files.

There is also a bug related to manually identifying TV Shows, which we're fixing.

SMB sources disappear, prompting for u/p, SMB server showing wrong info re disk space
We heard multiple reports of issues related to SMB sources that "disappear" and only reboot brings em back. Mostly happening to users of Mac OS 10.6

Also some reports on prompts for u/p when they are not needed.
People who set up Boxee as an SMB server report that it shows wrong info re available space on the attached drive.

Planned solution: We are troubleshooting with several users who experienced this issue to find the bug and fix it. Hope to have news on that front soon.

Choppy playback of some file types
Some ISO and MKV files are not playing smoothly.

If you have a file that does not play well on Boxee we'd like to know about it. Please upload a sample and send us a link. We are looking at each one of these and trying to make it work.

Planned solution: We are working with multiple users on samples they sent us. We found some issues (either our issue or Intel issue) and working on fixes.

We are committed to make Boxee the best and most versatile player of video files. If it is feasible with our HW we will make it work.

Thumbnail loading, caching
For people with lots of videos the thumbnail loading and caching has been very problematic. It takes long to load and it needs to do it after every reboot.

Planned solution: We are looking into the way we load thumbs. There may be an issue right there. We are also looking for an alternative solution for caching the thumbs (maybe on an SD/USB stick or on the NAND).

We also want to support folder.jpg that users already have rather than going out to the Internets to fetch one.

Subtitle support
We are very proud to be supporting multiple subtitle formats including control of font, size, color and location. Alas some users have reported bugs related to SSA/ASS.

Plus a very annoying bug that make subtitles show by default..

Planned solution: We already fixed the default subtitle behavior and are looking into the issues related to SSA/ASS.

Weak WiFi signal
People reporting weak WiFi signals and in some cases buffering because of it.

Planned solution: First I must admit we have a somewhat embarrassing bug that Boxee shows the strongest WiFi AP as the weakest... Yes, I Know.. as I said, embarrassing. We fixed it. Now we need to find out why some people are having real miserable experience over WiFi. We are looking into it and troubleshooting with multiple users.

So you are "working on it". great.. but when should we expect fixes?
We are going to have a first firmware fix out later this week. Fixing support for 1080i TVs (a nasty, nasty bug) and as many other bugs as possible.

The UI fixes are going to take us 2-4 weeks, but otherwise we plan to release updates probably once a week in the short term, and then move to a more sane update schedule.

We appreciate all your feedback (including the blunt stuff) and hope to demonstrate that not only we listen, but we also fix the stuff you care about the most.

Feel free to email me directly at avner [AT] boxee. I read all my emails and answer, too...

Permalänk
Medlem

Faktiskt så finns rättigheterna för streaming av South Park även i Sverige.

Går man in på deras amerikanska sida South Park Studios så föreslår den att man istället går till South Park Studios Sverige -

Det handlar nog enbart om en inställningssak i South Park fallet, tråkigt att de inte lagt ner någon energi alls på detta.

När det kommer till andra serier så får man väl hoppas att det händer något snart så att vi också kan ta del av serierna på laglig väg.

Permalänk
Medlem

Jag tycker faktiskt att de kan dölja det innehållet som inte går att visa i respektive land, hade blivit mycket mindre onödiga klick. Sedan nämnde ni inte watch it later funktionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazavoo:

Men D-Link är väl ändå taiwanesiska och inte amerikanska?

Jag reagerade också på detta.
Den byggs dock bara av D-Link, det är några andra som designat hårdvaran för den.

Permalänk

Jag har en Boxee och reagerar på följande saker i klippet.
Shows och Movies på hemsidan visar dina lokala filmer fast blandat med allt annat.
I teorin ska endast filmer och klipp som fungerar i Sverige listas.

Det går också att klicka i så man ser alla tillgängliga filmer och serier hos Boxee. Utbudet blir då mycket stort och det är väl egentligen det utbudet man vill åt om man köper en Boxee. Just nu måste det lösas med Proxy/VPN.
Förhoppningsvis blir mer filmer och serier tillgängliga i Sverige framöver

För filmer och serier finns även inbyggd funktion för att hitta undertexter via webben direkt i menyn CC.
Alltså om man har en film utan undertext så kan Boxee hitta undertext via nätet.

Det går också bra att ansluta tangentbord och mus så webbläsaren blir enklare att använda. Dock så går det inte att scrolla med musen så fjärrkontrollen måste fortfarande användas för att scrolla med. Så var det när jag testade iaf. Kanske jag gör fel

Som mediaspelare fungerar den väl men det finns andra billiga enheter som löser den biten lika bra Men får man tillgång till fler filmer, serier och apps så blir det bra

Permalänk
Medlem

Hur klarar den nerpackade filmer i XviD/x264? Jag orkar då inte konvertera min DVD-samling, det får scenen sköta åt mig ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av DraXula:

Hur klarar den nerpackade filmer i XviD/x264? Jag orkar då inte konvertera min DVD-samling, det får scenen sköta åt mig ^^

Funkar bra

Visa signatur

Asus P8Z-77, i7-3770K 32GB DDR3, ATI 5850, Samsug 830-256 H50, 5.5TB HD, LG GGW-H20L blu-ray, Thermaltake 750W, HP 30" 2560x1600.
Intel NUC3217 16GB 256GB Crucial m4 6235 wifi, DiNovo mini
Acer 3830T 8GB (server med 21TB USB disk), HP 8560W 16GB 180GB SSD, HP 2560p 1TB, Asus UX21, QNAP 409Pro 7TB NAS,.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mike.a:

Ja, en sådan här kanske man ska ha. Snyggt att botten inte är plan. Men har tyvärr inget trådlöst nätverkskort, men de löser sig.

Den har väl inbyggt trådlöst nätverk.
Eller menar du att du inte har trådlös router/AP?

Visa signatur

Asus P8Z-77, i7-3770K 32GB DDR3, ATI 5850, Samsug 830-256 H50, 5.5TB HD, LG GGW-H20L blu-ray, Thermaltake 750W, HP 30" 2560x1600.
Intel NUC3217 16GB 256GB Crucial m4 6235 wifi, DiNovo mini
Acer 3830T 8GB (server med 21TB USB disk), HP 8560W 16GB 180GB SSD, HP 2560p 1TB, Asus UX21, QNAP 409Pro 7TB NAS,.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Asus AT3IonT-I Deluxe - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Moderkort med integrerad CPU
kostar runt 1700 kr

då har vi 500 kr kvar till boxee D-Link Boxee Box DSM-380 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Mediacenter / Mediaextenders

för det ska vi skaffa chassi, nätagg, ram, hdd eller nåt att spara OSet på. lycka till med det

Challenge accepted!

Boxee Box: 2150:-

Asus AT3IonT-I Deluxe: 1519:-
In-Win BP655 200W: 318:-
A-Data DDR3 PC10600: 221:-
Totalt: 2058:-

Har inte räknat med frakt då du tydligen inte gjorde det i ditt inlägg.

Hårddisk hade jag som sagt redan.

Permalänk
Skrivet av dole_95:

Challenge accepted!

Boxee Box: 2150:-

Asus AT3IonT-I Deluxe: 1519:-
In-Win BP655 200W: 318:-
A-Data DDR3 PC10600: 221:-
Totalt: 2058:-

Har inte räknat med frakt då du tydligen inte gjorde det i ditt inlägg.

Hårddisk hade jag som sagt redan.

Du får med nätadapter med moderkortet så minus 318kr. Du glömde chassi.

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Medlem
Skrivet av dole_95:

Challenge accepted!

Boxee Box: 2150:-

Asus AT3IonT-I Deluxe: 1519:-
In-Win BP655 200W: 318:-
A-Data DDR3 PC10600: 221:-
Totalt: 2058:-

Har inte räknat med frakt då du tydligen inte gjorde det i ditt inlägg.

Hårddisk hade jag som sagt redan.

jo men den är knappast passivt kyld en 80 mm fläkt i chassit och en 60mm? till nätagget.

Men visst får man räkna med delar man har liggandes hemma kan jag få en boxee kopia gratis.

Så tycker fortfarande boxee är ett klockrent köp för svensson som inte vill skruva och samtidigt inte vill lägga mer pengar bara för att det är ett färdigt paket.

men kan ha missuppfattat ditt första inlägg och ber om ursäkt om jag verkar grinig. skyller det på en 6 timmars föreläsning av världens segaste lärare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gudbrandsen:

Du får med nätadapter med moderkortet så minus 318kr. Du glömde chassi.

Det ingår ett nätagg i chassit.

Permalänk
Medlem

Nån som kan rekommendera en mediaspelare som har RF fjärr, stöd för full hd och framför allt inbyggd torrent-klient?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dole_95:

Challenge accepted!

Boxee Box: 2150:-

Asus AT3IonT-I Deluxe: 1519:-
In-Win BP655 200W: 318:-
A-Data DDR3 PC10600: 221:-
Totalt: 2058:-

Har inte räknat med frakt då du tydligen inte gjorde det i ditt inlägg.

Hårddisk hade jag som sagt redan.

Jag gillar att meka. Ett bra förslag tack!!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Tack för video

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Jag tror snarare att det är kameran som inte hänger med.

Kan ju hända men tycker ändå att det är skumt att kameran i så fall bara hade problem att hänga med just på bluray ison och inte på något annat klipp.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Schysst video, blev väldigt sugen på en av dessa faktiskt.
Kan se förbi mjukvaran, enklare och smidigare än att ha min PS3 som mediaserver iaf.

Permalänk
Medlem

Jag har också en Boxee och tycker nog att Sweclockers missat en del. Som happisjanne skrev så går det utmärkt att ansluta trådlös mus och använda den. Funkar fint. Det går att spela upp ej uppackade rarfiler vilket är bra. Det går även att spela upp Img filer. Behöver inte göra om till Iso som på vissa andra spelare. Jag har kört Hd filmer i 1080 från 18- 40 Gb imagefiler och jag har inte hört något oväsen från fläkten och dom flyter perfekt, inget lagg. Man behöver inte gå till sina egna filer på samma vis som Sweclockers gör. Finns andra sätt.
Det fanns en Svt app på boxee.ikbenjaap.com/se men den verkar inte finnas kvar. Men det finns en dude som jobbar på en massa appar som kommer så småningom. Produkten är ju alldeles ny så jag tror att det kommer att bli riktigt bra vad det lider. Kolla bara andra spelare (inga namn nämnda) hur många uppdateringar dom fått gjort innan det har börjat fungera skapligt bra. Jag vill först och främst se film och lyssna på musik. Jag har allt ligger på datorn och det bara fungerar. Blir en Nas så småningom. Jag är 100% nöjd med det jobb som den gör.
Bra också att man kan ladda ner appar både till Android och Iphone för att fjärrstyra den om man tycker att det är kul. Det har kommit upp en del "tips & tricks" på svenska support sidorna som man kan kika på om man har lust DLTechFAQListPage - DSM-380: The Boxee Box by D-Link - D-Link tekniskt stöd

Den "europeiska" Quick start guiden (med svenska inkluderat) kommer upp på supportsidorna så fort den är korrigerad och klar.

Permalänk
Medlem

Återigen en utstressad produkt. Dom borde egentligen vara mycket lägre pris produkter som dessa då dom inte är färdiga utan det mer känns som om dom numera räknar med att det är kunderna som ska felsöka. Snart är det mer regel än undantag att mjukvaror inte är färdiga. Skulle lätt betala 10.000kr för en liknande produkt som hade "allt", inte fungerar "nästan" till allt

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Finns väl ingenting som är färdigt. Windows tex! oavsett version har väl alltid varit beta och kommer så förbli. Samma när man bygger dator. När man får hem prylarna och satt ihop dom så det första man får göra är ju att uppdatera biosen tex på moderkortet på grund av diverse buggar.

Köpte en Samsung 3d bluray spelare. Startade den och det första jag fick göra var att updatera den.
Så är det bara.
Tråkigt om allting bara fungerade. Vad skulle man göra då?

Permalänk
Medlem

Verkar ju ganska bra ändå, men formen är förjävlig. Man vill ju kunna stapla saker på varandra.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Skrivet av murak:

jag vill så gärna att dom lyckas med Boxeee, men om dom inte får till nått avtal med nån streaming-tjänst (voddler för tusan!) så är det bara en fancy mediapelare med grym fjörr. nån som vet om fjärren skall gå att köpa separat?

Logitech dinovo mini...

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Gratisprogramvaran man kan ladda ner till datorn är otroligt kompetent. Den ser lite annorlunda ut mot den som sitter i Boxee box men fungerar stort med samma princip. Programvaran är perfekt om du har massa serier eller filmer på massa olika hårddiskar och mappar i datorn. Den organiserar allting och det läggs upp snyggt i mediabiblioteket i boxee. Den tar alla videoformat, även ouppackade rarfiler, den söker filen automatiskt mot imdb så att du får information om filen. den är även uppkopplad mot en undertextsida så att du enkelt kan söka undertexter till filen.

Kan varmt rekommendera!

Skrivet av Chibariku:

tänk om man bara kunde lösa problemet (rättigheterna) med streamat material från USA. Men funderar på att testa det på min htpc går ju att ladda ner endast mjukvaran.

Visa signatur

Cooler Master H500 A-RGB | MSI MPG Z690 CARBON WIFI DDR5 ATX | Intel 12700K | Arctic Liquid Freezer II 240 A-RGB | Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | ASUS ROG Strix 850W PSU | och förhoppningsvis snart två DDR5 to rule them all på nya gamingskärmen - LG OLED65C15LA :D

Permalänk
Medlem

Gå in på boxee.tv och ladda ner gratisprogramvaran. Lätt värt det!

Visa signatur

Cooler Master H500 A-RGB | MSI MPG Z690 CARBON WIFI DDR5 ATX | Intel 12700K | Arctic Liquid Freezer II 240 A-RGB | Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | ASUS ROG Strix 850W PSU | och förhoppningsvis snart två DDR5 to rule them all på nya gamingskärmen - LG OLED65C15LA :D