Permalänk

Underbart bra idé, måste vara fin genomströmning! Och snyggt blev det! (Y)

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk

Grymt och inovativt bygge 10 poäng,såg inte om du hadde några men dammfilter bör man inte behöva med den formen på chassiet då dammet bara borde blåsa rakt igenom.

Visa signatur

Färdiga projekt The legacy of king Khufu.
https://www.sweclockers.com/galleri/2346-the-legacy-of-king-k...
Noctua ramkylare i aluminium: https://youtu.be/JmzCWlq3FKA
Chassie kylning: https://youtu.be/muxjWN7avwA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tapperswe
Grymt och inovativt bygge 10 poäng,såg inte om du hadde några men dammfilter bör man inte behöva med den formen på chassiet då dammet bara borde blåsa rakt igenom.

Det stämmer att det finns några dammfilter, hade synts för mycket. Istället e det bara till att ta fram dammsugaren ett par gånger om året

Visa signatur

"Keep your feet on the ground!"

Kolla gärna in mitt chasie: Airshaft.

Permalänk
Medlem

är det inte meningen att den stor fläkten ska blåsa genom datorn, och i så fall sitter CUP fläkten år fel hål och blåser då mot luftströmmen.

Visa signatur

AMD Athlon 64 6400+ AM2 / ASUS M2N-SLI Deluxe / BFG GeForce 8800GT OC2 / 2GB DDR2 800MHz / Western Digital 320GB SATA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nicnir90
är det inte meningen att den stor fläkten ska blåsa genom datorn, och i så fall sitter CUP fläkten år fel hål och blåser då mot luftströmmen.

Den stora fläkten suger luften genom datorn, så att den går ut där bak. Det brukar vara allmänt erkänt att man har utblås på baksidan av datorn då PSU:n blåser ut där. Likaså utblåsen på grafikkorten är riktade bakåt, så för att inte få in den varma luften i datorn igen så gäller det att:
fram= luft in
bak = luft ut

Och jag kan garantera att alla fläktar i min burk är vända åt rätt håll, det är ju lite det som hela lådan bygger på

Visa signatur

"Keep your feet on the ground!"

Kolla gärna in mitt chasie: Airshaft.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jorak de More
Den stora fläkten suger luften genom datorn, så att den går ut där bak. Det brukar vara allmänt erkänt att man har utblås på baksidan av datorn då PSU:n blåser ut där. Likaså utblåsen på grafikkorten är riktade bakåt, så för att inte få in den varma luften i datorn igen så gäller det att:
fram= luft in
bak = luft ut

Och jag kan garantera att alla fläktar i min burk är vända åt rätt håll, det är ju lite det som hela lådan bygger på

jag betvivlar inte att du vet hur det fungerar, men efter som att den stora fläkten är konstruerad för att blåsa åt ett specilet håll, så då förlorad du ju på att köra den åt andra hållet då den tappar sin effektivitet

Visa signatur

AMD Athlon 64 6400+ AM2 / ASUS M2N-SLI Deluxe / BFG GeForce 8800GT OC2 / 2GB DDR2 800MHz / Western Digital 320GB SATA

Permalänk
Medlem

Måste säga att det var riktigt läckert =D

Permalänk
Medlem

riktigt snajz! 10/10 av mig

Visa signatur

Med vänlig hälsning/Met vriendlijk groet
Bondue

Permalänk

jag har en sån fläktkontroll/kortläsare oxxå

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem

Häftig idé och lyckat resultat 9/10!
Den blir rejält dammig gissar jag?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nice! 4/5.
En grej som skulle vara riktigt bra (tycker jag) skulle vara om du satte något slags fötter på fläktsidan, så att den kan stå (och höjs från golvet) Bara vad jag tycker dock..
Funderar lite smått på att bygga ett eget chassi, tror ni att myggnät skulle funka som dammfilter?

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Permalänk
Medlem

lätt värt bygge, vill också ha! det där skulle man kunna köra en passiv cpu kylare och grafik medans ta på en sjuk fläkt på den där bara :P:P
ljudnivån skulle man givetvis kunna rikta mot ett annat rum genom ett väg eller diverse 5p

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Ser ju helt galet ut
väldigt innovativit, 10/10 p

Permalänk

Hela skiten var nice men den låter ju mer än ett kärnkraftverk

Permalänk
Medlem

Coolt bygge !!

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk

hur mycket låter det?
en klar 10p!!

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

väldigt nice

Permalänk
Medlem

Detta är ju fantastiskt! Tillsätt ännu en fläkt på andra sidan utav chassit och koppla in dem rätt i väggen så blir det riktigt blås!

Permalänk
Medlem

Ser ut som en jetmotor XD.

Permalänk
Medlem

väldigt snyggt bygge:)

Visa signatur

AMD Phenom IIx4 955, Asus M4A785TD-M Evo, NVIDIA GeForce Radeon 6950 upplåst till 6970, Corsair H70, Antec ninehundred 2.

Permalänk
Medlem

10/5p

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Haha ascoolt!
Och dom som klagar på att fläkten i bakänden blir fel å allt.... han har allt rätt eftersom en bordsfläkt blåser framåt... och han har vänt den just så, så att den fungerar som en bordsläkt som man placerat i ett rör.

Haha digga lego huvudena är förvånad över att ingen kommenterat dä förut

Jätte fina temperaturer där!!!

max points!

Visa signatur

Intel Core i5 4690k @4.1GHz |---| Asus Maximus VII Ranger |---| ASUS STRIX GTX 980 Ti DirectCU III |---| Corsair Vengeance LP 2x8gb |---| EVGA Supernova G1 650w |---| Fractal Design Define R5 |---| Acer 27" XB270HU

Permalänk

den här modelen var riktigt grym ^^ men, låter den mycket?
Kan man inte bygga om fläkten med en fläkt kontroll eller liknande?

Permalänk
Medlem

Fy helvete vad snyggt!

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Låter ju tyvärr som en med om man kollar på youtube

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Galleri:

Kolla inskärmen 22" TFT!

Dra åt helvete vilken best!!

Permalänk
Skrivmaskin

I år fyller SweClockers 20 år. Det vill vi fira genom att bland annat lyfta fram tidlösa gallerier, som publicerats under de gångna åren. Idag har vi dammat av ett bygge där medlemmen @Jorak de More tänkte en bra bit utanför boxen. Resultatet blev ett chassi med rejält luftflöde och ett iögonfallande yttre, som givetvis rymde optisk läsare och andra viktiga komponenter!

Läs mer om SweClockers 20 år här!

Permalänk
Medlem

Haha fantastiskt. Jag nämnde detta som en idé för hur jag skulle vilja ha ett chassi i en tråd här för ett tag sedan.
Självklart har någon redan byggt det.

Jag gillar 👍

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Haha fantastiskt. Jag nämnde detta som en idé för hur jag skulle vilja ha ett chassi i en tråd här för ett tag sedan.
Självklart har någon redan byggt det.

Jag gillar 👍

Haha, jag nämnde något liknande också nyligen. Hittade min tråd här.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO