Autohifi.se, nån som handlat där?

Permalänk
Medlem

Autohifi.se, nån som handlat där?

Det har dykt upp en ny butik som säljer bilstereos flera hundra kronor billigare än andra butiker: AutoHiFi.se
Är det nån som hunnit handla av dem och vet om de är seriösa?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk

autohifi.se

Till mitt veto är det delvis snedimport av kända märken, främst huvudenheter, vilket innebär att du ej har någon garanti på produkterna, så är fallet med exempelvis Alpine..

Permalänk

Som supertramp skriver så är detta en "välkänd" snedimportör/grossist som ligger bakom.

Så förvänta er inga garantier eller att företaget finns kvar om ett år, då han aldrig drivit ett företag så länge utan "omorganisation"

Vem handlar föresten från en webbutik som totalt saknar företagsinformation?
Inte ens ett orgnummer finns att hitta.

Ett varningens finger höjs från min sida.

Permalänk

Jag har handlat på Autohifi.se och för mig verkar det som en bra shop med bra service.
Jag maila dem innan order och jag fick ett snabbt och bra svar från dem, när jag sen la min order så gick allt mycket smidigt.
- Orderbekräftelse efter order.
- Mail med kolli nr när de skickat varan.
- Jag fick även SMS eftersom jag angav mitt mobilnummer.
- Mycket snabb leverans, redan dagen efter!

Mig veterligen så finns det inget som heter snedimport idag eftersom handel är fri inom Europa.
Jag kollade runt i butiken och jag hittade både garanti villkor, och org. nummer tillföretaget som driver denna webshop.
Det låter tyvärr som om både "Tobbe Ekholm & Supertramp" är konkurrenter som inte tycker om deras prissättning? kan ju ha fel men man får ju denna känslan!

Rekommenderar dem trotts att de är nya!

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Johan Larsson:

Jag har handlat på Autohifi.se och för mig verkar det som en bra shop med bra service.
Jag maila dem innan order och jag fick ett snabbt och bra svar från dem, när jag sen la min order så gick allt mycket smidigt.

Mig veterligen så finns det inget som heter snedimport idag eftersom handel är fri inom Europa.
Jag kollade runt i butiken och jag hittade både garanti villkor, och org. nummer tillföretaget som driver denna webshop.
Det låter tyvärr som om både "Tobbe Ekholm & Supertramp" är konkurrenter som inte tycker om deras prissättning? kan ju ha fel men man får ju denna känslan!

Det är lite misstänkt att du försvarar ett företag som första inlägg i forumet omedelbart efter att du registrerat dig. Har du någon personlig koppling till Autohifi?

Att medlemmar är på sin vakt mot återförsäljare som inte ens anger adress och organisationsnummer på webbplatsen är fullt förståeligt och i högsta grad försvarbart.

Edit: Verkar vara detta bolag som står bakom Autohifi: CBN Carbonize Svenska AB - Företagsinformation, Carbonize Svenska AB. Rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Välkommen till SweClockers Autohifi.

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

3 helt nya medlemmmar med endast ett inlägg vardera och det i samma tråd. Hmm? Varningsklockorna ringer.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av dala56:

3 helt nya medlemmmar med endast ett inlägg vardera och det i samma tråd. Hmm? Varningsklockorna ringer.

Detta kan bli intressant.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Skrivet av dala56:

Jag är insatt i branschen, därför väljer jag att svara där jag kan. Jag googlade autohifi.se och denna tråd ligger bland de första sökresultaten.

Jag kan ju säga att den fria handeln som nämns inte riktigt är till fördel när det gäller garantier och support från tillverkaren.

I mina ögon är denna butik ytterligare ett exempel på garageimport med siktet inställt på snabba pengar på kort tid, max ett år som någon sa tidigare.

Permalänk

Jag har läst sweclockers i flera år då det finns mycket matnyttigt att läsa här.

Men när jag såg frågan var jag bara tvungen att regga mig på forumet.

Flyttade till Norge för några år sedan och här är bilstereobranschen betydligt bättre och mer aktiv.
Vi är flera som har erfarenheter av affärer med undertecknad till Autohifi.se och samtliga slutar med bitter eftersmak.

Listan kan göras milslång, och blir bara längre varje år.

Permalänk
Medlem

Klart det är fri handel inom Europa. Det betyder juh dock inte att leverantörerna måste ha garanti på produkterna som ej gått via Generalagent. Alpine har rätt att ge garanti var dom behagar. Så enligt svensk lag att det ska vara garanti på sakerna faller juh tillbaka till bolaget som säljer det. Dustin säljer Lian-Li chassien köpta i tyskland. Men dom tar hand om garantin vid problem, inte precis som att dom skulle gå omkull imorgon. Men små oseriösa bolag som är borta efter 1 år sätter dig i träsket.

För övrigt så är ditt inlägg som dom säger oerhört misstänksamt. De flesta folk har skriver "Jag köpte där i förra veckan, gick jätte bra". Du lägger upp deras funktioner som det vore en broschyr, att det är ditt första inlägg hjälper dig heller inte.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk

Svar från Autohifi.se

Vi fick idag ett mail från en kund som informerade oss om denna tråd!
Det tackar vi för eftersom vi känner att vi skall bli inkluderade i den kritik som framställs.

Autohifi.se är en del av CBN Svenska AB som startade 2007.
CBN Har idag flera olika inriktningar och Autohifi.se är en av dem.
Autohifi.se är en ny del av vår verksamhet och startade 7/7-2010
Denna webshop riktar sig till konsument och vi har en enkel filosofi med denna. Bra produkter till rätt pris!
Detta gör att vi valt göra våra inköp igenom grossister i Europa där prisbilden är en annan mot den Svenska.
Vi följer våra priser efter den Europeiska prisbilden som finns.

Garantier lämnar vi 1-3år (beroende på varumärke) på alla våra produkter vi säljer igenom vårt samarbete med våra leverantörer.
Denna garanti gäller även Alpine produkter som vi saluför.

Jag måste tyvärr säga att jag ser det som anmärkningsvärt att ansvariga för forumet tycker att det är "misstänkt" att när en person ställer sig på ett företags sida när de två som kom med kritik och påståenden hade regat sig precis som han minuterna innan de posta sitt första inlägg!
Det får mig att undra vad som är viktigast med detta forum!

Jag ser en likhet i deras inlägg med det mail vi har fått från Alpines importör i Sverige och eftersom de anspelar och refererar till Alpine så bör det sannolikt vara samma personer eller personer knutna till detta bolag?
Vi kan ha förståelse att de misstycker att vi säljer Alpine huvudenheter när vi inte köper in dem igenom denna leverantör. Idag är det fritt att handla från vem som helst inom Europa och vi har idag valt att göra våra inköp av en större leverantör i Europa för att garantera oss att vi skall ha en säker leverans och support.
Det denna leverantören kan göra är att be vår leverantör att sluta sälja till oss!
Eftersom de förstår att detta inte kommer att hända så får man känslan av att de försöker att smutskasta vårt bolag igenom trådar som denna?

Vi är öppna för dem som undrar över något och vi svarar gärna på mail info@autohifi.se

Med vänliga hälsningar
Calle
Ansvarig Autohifi.se
CBN Svenska AB

Permalänk

Jag har tidigare varit butikschef för en av de största Alpine-återförsäljarna i Sverige, och vet hur serviceavtal och liknande fungerar (därav Alpine som exempel), jag vet också att de övriga återförsäljarna runt om på nätet reagerar kraftigt när någon går in och dumpar priserna. Jag vet också att det inte dröjer många timmar innan gällande importör blir informerad och åtgärder tas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Autohifi.se:

Jag måste tyvärr säga att jag ser det som anmärkningsvärt att ansvariga för forumet tycker att det är "misstänkt" att när en person ställer sig på ett företags sida när de två som kom med kritik och påståenden hade regat sig precis som han minuterna innan de posta sitt första inlägg!
Det får mig att undra vad som är viktigast med detta forum!

Inte anmärkningsvärt. Swec's forum är ett mycket stort forum idag där ett bolags hyllning/sågning kan leda till framtida expantion eller konkurs. Det inte första gången anknutna släktingar/anställda/vänner eller andra partiska människor reggat sig bara för att dra en vinklad version av det hela.

Med all rätt håller sig moderatorerna misstänksamma.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Skrivet av Autohifi.se:

Autohifi.se är en del av CBN Svenska AB som startade 2007.
CBN Har idag flera olika inriktningar och Autohifi.se är en av dem.
Autohifi.se är en ny del av vår verksamhet och startade 7/7-2010
Denna webshop riktar sig till konsument och vi har en enkel filosofi med denna. Bra produkter till rätt pris!
Detta gör att vi valt göra våra inköp igenom grossister i Europa där prisbilden är en annan mot den Svenska.
Vi följer våra priser efter den Europeiska prisbilden som finns.

Med vänliga hälsningar
Carl J Drie
Ansvarig Autohifi.se
CBN Svenska AB

Varför inte berätta sanningen bakom att ni köper produkterna genom europeiska distributörer?

Ingen svensk bilstereodistributör säljer något till CBN Svenska AB.

Får man fråga om ni sammarbetar med det Carbonize ni precis sålde av?
Eller importerar ni även dessa produkter paralellt med er gamla firma?

Marginalerna på bilstereo är idag löjligt låg.
Vilket dödar de butiker som finns kvar.
Och så kommer det oseriösa webbutiker med Mr Drie i spetsen. Det gör mig kräkfärdig.

Permalänk
Medlem

Oj, många svar på kort tid, jag hade nästan glömt bort att jag skapat den här tråden.
Intressant läsning och att Autihifi själva reggat sig och ger sin version.

Skrivet av Tobbe Ekholm:

Marginalerna på bilstereo är idag löjligt låg.

Det var därför jag blev misstänksam, jag sökte efter en bilstereo som kan spela mp3 från minneskort och hittade denna i (vad jag vet) Örebros enda kvarvarande renodlade bilstereobutik: Bilradioservice Örebro

Sen såg jag att autohifi säljer exakt samma modell för 700kr mindre: Pioneer deh-4200sd | Västerbotten | Blocket

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Har lagt en beställning där igår. Får se hur detta går.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk

Ingen som reflekterar på det här?

Autohifi.se
Registrerad 2010-07-15 09:30

Supertramp
Registrerad 2010-07-14 09:16

Tobbe Ekholm
Registrerad 2010-07-14 18:36

Johan Larsson
Registrerad 2010-07-14 22:39

Det kallar jag slump..

Permalänk
Medlem

Jag såg att Webhallen sålde den stereon jag ville ha för samma låga pris som autohifi så jag köpte den där: WEBHALLEN.com - Pioneer Bilstereo CD/MP3 DEH-4200SD (4x50W)
Hur kan de sälja så billigt tror ni?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har haft lite kontakt med dom via mail nu då modellen ej fanns på lager. Så dom skickar en annan för samma pris.
Änsålänge är det snabb och fin support.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Skrivet av drotz2000:

Har haft lite kontakt med dom via mail nu då modellen ej fanns på lager. Så dom skickar en annan för samma pris.
Änsålänge är det snabb och fin support.

Relevant information, läs punkt 1. om de inte kräver dig på någon mellanskillnad är det visserligen trevligt. Men se opp!

Du får berätta hur allt gick/går!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Slapp betala mellanskillnad.

Beställde en 2200ub. Dom uppgraderade till 2300ub utan kostnad.
Var 1 veckas levtid på den så tiden får utvisa hur det går.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Skrivet av drotz2000:

Slapp betala mellanskillnad.

Beställde en 2200ub. Dom uppgraderade till 2300ub utan kostnad.
Var 1 veckas levtid på den så tiden får utvisa hur det går.

Eftersom du inte svarat än, ska vi anta att det gick bra? Hoppas det i alla fall.

Skriv lite om hur allt gick till

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!

Permalänk
Medlem

Dom väntade enheterna den 16:e. Dock sa dom att det kunde dra ut till den 20e.
Idag är det den 20e. Mailade dom innan idag och kollade om den gick idag. Har inte fått svar ännu.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

Fick kollinr den 20e med status: skickad. Sökte på den idag och det står fortfarande bara "Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen".
Det är 2 dagar sen dom skickade ut kollinr, vet att posten är seg men inte så här seg.
Så förmodligen så drog deras leverans ut på tiden så skickar dom kollinr för att låtsas att den är skickad trots att den inte är det.

Men men, vi får la se. Gör jag en sökning senare idag och den fortfarande inte rört sig så lutar det åt en avbeställning. Börjar kännas oseriöst.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

20 dec kl 15:09 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Fortfarande. Händer inte mycket här.
Lutar åt avbeställning.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk

Segt, hoppas det inte var en tänkt julklapp! Om den inte kommer efter julhelgen borde du antingen ringa dem eller avbeställa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har den landat iallafall. Om det berodde på posten eller firman låter jag vara osagt då det vart storm och juletider.

Men spelaren fungerade finfint och var väl inpackad.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Skrivet av drotz2000:

20 dec kl 15:09 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Fortfarande. Händer inte mycket här.
Lutar åt avbeställning.

Veckan innan jul får man alltid räkna med förseningar på posten. Beställde julklappar runt 19-20 något år som kom dagen innan nyårsafton typ