behövver lite supporrt ang nätaggregat!

Permalänk
Medlem

behövver lite supporrt ang nätaggregat!

Hejsan allihopa
jag är i behov av ett nätaggregat och undrar om

Datagubben.se - Chieftec Smart, nätdel 550W ATX12V ver 2.3/EPS, aktiv PFC, 12cm fläkt

är ett bra nätaggregat?
Tack för hjälpen MvH Sille

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sille111:

Hejsan allihopa
jag är i behov av ett nätaggregat och undrar om

Datagubben.se - Chieftec Smart, nätdel 550W ATX12V ver 2.3/EPS, aktiv PFC, 12cm fläkt

är ett bra nätaggregat?
Tack för hjälpen MvH Sille

Dvs som klarar rätt mycket!

Permalänk

Billigare, bättre och klarar mycket.:)
Corsair VX 550W 80+ KAMPANJ! - Inet.se

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonnyRocker:

Billigare, bättre och klarar mycket.:)
Corsair VX 550W 80+ KAMPANJ! - Inet.se

okej dock så tänkte jag köpa den begangnat av en "kompis"
jag är dock inte så kunning på nätaggregat så därför ajg frågar men tack ändå jonny

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar inte att köpa begagnade nätaggregat, speciellt inte av en "kompis". Nätaggregat är ju faktiskt grunden till datorn och om det havererar så riskerar det ju att dra med sig flera komponenter, så varför snåla på en sådan viktig del? Köp Corsair VX 550W på Inet, bättre nätagg för den prissumman får du inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Jag rekommenderar inte att köpa begagnade nätaggregat, speciellt inte av en "kompis". Nätaggregat är ju faktiskt grunden till datorn och om det havererar så riskerar det ju att dra med sig flera komponenter, så varför snåla på en sådan viktig del? Köp Corsair VX 550W på Inet, bättre nätagg för den prissumman får du inte.

okej dock så har jag inte så mycket pengar då mitt corsair 500watt ahr gått sönder & jag har presis köpt en bil & börjat ta körkort så vet inte vad jag ska göra :/

Permalänk
Medlem

Beror lite på hur gammal den nätdelen är. Får tänka på att nätdelar slits ut över tiden och klarar inte samma effekt som när den är ny.
Annars om du får den för nått vettigt pris så beror det mest på vad för system du har och hur gammal nätdelen är.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Alltså, om det skulle vara värt att köpa den från en kompis så måste det ju finnas ordentligt med garanti kvar och vara betydligt billigare än den du kan hitta på INET i länken.
Det får du ju själv avgöra, gör priset jämfört med kampanjpriset i länken det värt att köpa begagnad elektronik från en kompis ?

Stavfels Nisse i farten
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sille111:

okej dock så har jag inte så mycket pengar då mitt corsair 500watt ahr gått sönder & jag har presis köpt en bil & börjat ta körkort så vet inte vad jag ska göra :/

Vilket Corsair på 500W skulle det vara? De har inte förrän helt nyligen lanserat ett 500W agg, Alla tidigare agg hade 5 eller 7 års garanti (CX400 undantaget med 3 år), så varför inte utnyttja garantin? Corsair finns t o m på forumet och kan hjälpa.

Begagnade budgetagg som billigare Chieftech, är det "undvik" på pga billiga komponenter som åldras relativt snabbt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Vilket Corsair på 500W skulle det vara? De har inte förrän helt nyligen lanserat ett 500W agg, Alla tidigare agg hade 5 eller 7 års garanti (CX400 undantaget med 3 år), så varför inte utnyttja garantin? Corsair finns t o m på forumet och kan hjälpa.

Begagnade budgetagg som billigare Chieftech, är det "undvik" på pga billiga komponenter som åldras relativt snabbt.

jo men nu vare ju så att jag inte har råd med ett nytt agg så vet inte vad jag ska göra...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sille111:

jo men nu vare ju så att jag inte har råd med ett nytt agg så vet inte vad jag ska göra...

Exakt vad är det för Corsair agg som gick sönder för dig!? Risken är stor att du har garanti på det!

Permalänk
Medlem

Du bör ha garanti på Corsair agget, lämna in!

Permalänk
Medlem
Skrivet av InluZion:

Exakt vad är det för Corsair agg som gick sönder för dig!? Risken är stor att du har garanti på det!

det brann & fick svaret att dem inte reparerar eller nå sånt när nät agget brunnit fattar dock inte varför..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sille111:

det brann & fick svaret att dem inte reparerar eller nå sånt när nät agget brunnit fattar dock inte varför..

Är det Corsair du talat med? Skicka på RMA till butiken du köpte det ifrån eller klaga hos Corsair på forumet då det finns en representat och en egen förumdel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sille111:

det brann & fick svaret att dem inte reparerar eller nå sånt när nät agget brunnit fattar dock inte varför..

Fick du det svaret av Corsair eller av en återförsäljare?

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sille111:

det brann & fick svaret att dem inte reparerar eller nå sånt när nät agget brunnit fattar dock inte varför..

Försök att förklara lite mer ingående, även om jag vet att det kan vara besvärligt för norrlänningar. :P;)

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sille111:

det brann & fick svaret att dem inte reparerar eller nå sånt när nät agget brunnit fattar dock inte varför..

Att nätagget inte repareras är inte samma sak som att det inte är garanti. Nätagget byts ut.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Tacka alla för hjälpen har dock köpt ett Corsair 650W Lätt beg köpt från komplett 1 månad gammalt med kvitto osv! tack så mycket