Fredagspanelen 3: Grafikkortsspecial

Permalänk
Medlem

Kvaliteten duger bra för mig. Ser hellre att det kommer ut mer material än som det brukar bli för oss tekniknördar, att det läggs mest energi på saker runt omkring.
Enda hindret om man är begåvad med förmågan att generera intressanta diskussioner, som ni två verkar vara, är kameran. Men man brukar vänja sig snabbt.
Två tummar upp(svengelska?)!

Permalänk

Fan vad sköna ni är, kollade även in videobloggen på Facebook från torsdagen den 16.
Alltså grabbar, supa på arbetstid, det blir svårare och svårare att inte tycka om er
Keep up the good work, och god jul på er.

Filmklipp upplagda av SweClockers.com: 16:e December - Långlunch [HD] | Facebook

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk
Avstängd

God jul!

Permalänk

man blir glad av dessa fredags videor...
god jul!

Permalänk
Medlem

"Vi kan väl veva på med nya boxybox", snackar vi slagsmål eller datorer här?

Permalänk
Medlem

Tjackade en HP DV6-2170 för 10Lax för itne så länge sen... över 20gb av skit på den HD...

Kan ni inte testa alla laptops med skiten som ligger på, som den kommer ur kartongen... o sen ge dom skitbetyg... det tillverkarna förtjänar..
Payade 10.000kr så tvingas jag formatera om datorn för att den knappt går att använda...

Skönt att ni tar upp detta problem.

Visa signatur

Jag har en Dator, och den är snabb!

Permalänk
Medlem

riktigt bra , ni blir bara bättre och bättre! =D god jul på er! *ser fram emot erat specialavsnitt*

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk

Fredagspanelen är klart bäst och som nån sa så är det kul att ni bara blir bättre och bättre.

Permalänk
Medlem

Herregud vad fint ni hade pyntat med glittret i bakgrunden!

Permalänk
Medlem

Va lycklig Emil ser ut att va när han får stänga av kameran i slutet Som vanligt är fredagspanelen i världsklass. Skitskoj att titta på

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Moderator
Moderator

Låter ju verkligen inte bra om de kommer med "virusprogram" förinstallerat

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Låter ju verkligen inte bra om de kommer med "virusprogram" förinstallerat

är så att tillverkarna ska få sälja fler datorer dom includerar även kvitto som bleks så att det inte är läsbart efter 2 dagar.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Synd bara att reaktionen är så jävla AMDvinklade så det inte är sant, dåligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jinaj123:

Synd bara att reaktionen är så jävla AMDvinklade så det inte är sant, dåligt.

Troll?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Klockrent!

Tack Jonas och Emil.

Er fredagspanel blir bara bättre och bättre. Gillar upplägget skarpt. Bra jobbat gubbs!

/Klas

Visa signatur

"If you survive, please come again." - Apu
De eller dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jinaj123:

Synd bara att reaktionen är så jävla AMDvinklade så det inte är sant, dåligt.

Haha bara för att de säger att amd är bättre än nvidia på dubbelgrafikkort, i tellelering och att de har världens snabbaste grafikkort, vilket är sant? Eller att de snackar mest om amd, eftersom de är på tapeten med nya kort nu?

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jinaj123:

Synd bara att reaktionen är så jävla AMDvinklade så det inte är sant, dåligt.

Skitsnack. AMD har lyckats få ordning på sin Crossfire och tesselering. Då ska man ge beröm! Jag har både haft Nvidia och AMD/ATI grafikkort. Och jag väljer det kort som passar MITT behov bäst när jag köper nytt kort, oavsett om det är Nvidia eller AMD.

Visa signatur

HAF 932. - OCZ Modxstream-Pro 600W. - Asus P5Q Deluxe. - Q9650 @ 4.0 GHz. - Corsair H50. - Kingston hyperX PC8500 4x2 Gb. @ 1068 Mhz. - HD4890 1Gb. Scythe Musashi VGA cooler. - Intel X25-M G2. - Windows 7 64 bit. - Logitech G15, G9x, Z5500. - Samsung T220.

Permalänk
Medlem

Det vore intressant om ni testade de här bärbara datorerna både med den förinstallerade programvaran och "utblåsta".

Permalänk

God Jul på er grabbar! Tack för det ni gör!

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

Grabbar, ni är ju helt fantastiska. Det är just den sköna stämningen och spontaniteten som gör det så jättebra. Finns inget som kommer i närheten av er idag.

Sen gillar jag verkligen att ni törs säga vad ni tycker om en produkt typ "femtioelva apps i en laptop" som knappt går att använda.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av jinaj123:

Synd bara att reaktionen är så jävla AMDvinklade så det inte är sant, dåligt.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd

Även jag tycker att ni borde testa datorerna med alla skit program som dom skickar med. Kraschar dom datorn osv så ska dom ha skit betyg, det är ju så dom har valt att sälja sin dator. Då kanske dom lär sig att inte skicka med så mycket skit.

God jul på er

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Eller?

Skrivet av Devrer:

Haha bara för att de säger att amd är bättre än nvidia på dubbelgrafikkort, i tellelering och att de har världens snabbaste grafikkort, vilket är sant? Eller att de snackar mest om amd, eftersom de är på tapeten med nya kort nu?

I och för sig så snackade dom ganska mycket om hela året också men men.

Skrivet av Realgunsmoke:

Skitsnack. AMD har lyckats få ordning på sin Crossfire och tesselering. Då ska man ge beröm! Jag har både haft Nvidia och AMD/ATI grafikkort. Och jag väljer det kort som passar MITT behov bäst när jag köper nytt kort, oavsett om det är Nvidia eller AMD.

På vilket sätt är vilket grafikkort du köper relevant?

Permalänk
Medlem

Ännu en jättebra fredagspanel, faktiskt den bästa hittills.
Fördelningen av taltid mellan Emil och Jonas var perfekt. Ämnena var intressanta. Informationen saklig men presenterad på ett personligt sätt vilket gjorde det hela intressant. Era fredagspaneler är bra nog för att de skall förtjäna engelska undertexter, kanske värt att tänka på?

Jag håller helt med om att man blir galen av all bloatware som finns förinstallerat på nyköpta laptops. Eftersom laptops oftast inte kommer tillsammans med en ren Windows-DVD utan kommer med en bloatad recovery DVD är det riktigt drygt för konsumenten att få en dator som inte beter sig som om någon hade hällt sirap i den. Idag är det i princip obligatoriskt att söka på "Bloatware <datortillverkare>" när man köper en ny dator för att man skall kunna avinstallera allt elände. Det hade varit härligt om man vid installationen av recovery-DVDn fick välja mellan t.ex. "clean install" och "install with all features". Löjligt nog har ordet "feature" förlorat sin rättmätiga betydelse och betyder numera: "sak som får datorn att gå långsammare", "eländig grej som gör dig irriterad i största allmänhet" eller "fjantfunktion som samlar in information om allt du gör och rapporterar det till företag X för vidare försäljning av dina konsumtionsmönster"

Permalänk
Medlem

Jinaj, tack för din hjälp gällande att förvandla detta till ännu en nvidia/amd-bashingtråd. I intervjun konstaterade redaktionen att amd hade det snabbaste kortet, det redogjordes även för vilka problem just ett sådant multi-gpu-kort för med sig. Både den största fördelen och den största nackdelen med ett sådant kort ur gaming-perspektiv kom med. nöjd?

Om du vill göra din post mer relevant kan du i framtiden ge exempel på just de citat som irriterar dig och bemöta citaten med motexempel. Det ger ett mer seriöst intryck. Om du inte gör detta kommer du knappast att övertyga din meningsmotståndare och detta är väl ändå ett av dina mål?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jinaj123:

Eller?

På vilket sätt är vilket grafikkort du köper relevant?

Jag håller mig neutral i frågan AMD/Nvidia.

Visa signatur

HAF 932. - OCZ Modxstream-Pro 600W. - Asus P5Q Deluxe. - Q9650 @ 4.0 GHz. - Corsair H50. - Kingston hyperX PC8500 4x2 Gb. @ 1068 Mhz. - HD4890 1Gb. Scythe Musashi VGA cooler. - Intel X25-M G2. - Windows 7 64 bit. - Logitech G15, G9x, Z5500. - Samsung T220.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jinaj123:

Synd bara att reaktionen är så jävla AMDvinklade så det inte är sant, dåligt.

Har alltid fått för mig motsatsen, men man vet ju aldrig. Tycker dock att det är dålig stil av någon att 3Dmark 11 inte funkar med SLI.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cawanga:

Jinaj, tack för din hjälp gällande att förvandla detta till ännu en nvidia/amd-bashingtråd. I intervjun konstaterade redaktionen att amd hade det snabbaste kortet, det redogjordes även för vilka problem just ett sådant multi-gpu-kort för med sig. Både den största fördelen och den största nackdelen med ett sådant kort ur gaming-perspektiv kom med. nöjd?

Om du vill göra din post mer relevant kan du i framtiden ge exempel på just de citat som irriterar dig och bemöta citaten med motexempel. Det ger ett mer seriöst intryck. Om du inte gör detta kommer du knappast att övertyga din meningsmotståndare och detta är väl ändå ett av dina mål?

Ja de snackar ju om processorer också, ifall du lyckades undgå de.

Skrivet av Realgunsmoke:

Jag håller mig neutral i frågan AMD/Nvidia.

Du ska veta hut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jinaj123:

Ja de snackar ju om processorer också, ifall du lyckades undgå de.

Jag förstår att du syftar på avsnittet 12:50-14:00 i klippet.
Vad Sweclockers säger är följande (enligt min tolkning):

1. Moderkort till sandy bridge finns i många olika prisklasser, från väldigt billiga till dyra. (neutralt argument)

2. Innan har AMD haft en fördel av att de har varit så billiga (underförstått: intel varit dyrare), nu är det inte så längre, man kan få ta del av den nya intel-plattformen till ett vettigt pris. (pro-intel argument)

3. Om intel kommer att vara prisvärt beror på processorernas pris (och prestanda), man får se på detta och välja därefter.
(neutralt argument)

4. Sandy beach är en ny teknik, teknikmässigt skall den inte jämföras med AMD:s gamla teknik som utvecklades för flera år sedan utan man bör avvakta till AMD släpper sin nya fusion/bulldozer-teknik. (lite pro-amd här)

Om jag vill jämföra teknisk kompetens hos företagen är det ett giltigt argument. Som konsument köper jag nog inte argumentet, det enda som är intressant för mig är vilken prestanda jag kan få vid för en viss krona vid ett visst tillfälle. Om t.ex. Intel släpper en överlägsen plattform för samma kostnad som AMD's så blir Intel det självklara valet. Det fattar nog alla som inte är fanboys. Men.. Jag tolkar nog Sweclockers kommentarer som en reflektion kring den tekniska kompetensen. Jag tycker att Sweclockers har visat flera gånger att de håller sig både prestigelösa och opartiska gällande AMD/INTEL/NVIDIA. Eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jinaj123:

Ja de snackar ju om processorer också, ifall du lyckades undgå de.

Du ska veta hut!

man behövde ju inte läsa många av dina inlägg för att förstå åt vilket håll du är vinklad iaf

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry