Fredagspanelen 3: Grafikkortsspecial

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 3: Grafikkortsspecial

SweClockers redaktörer Emil Björklund och Jonas Thörnqvist sammanfattar den senaste tidens tekniknyheter i en ny omgång av fredagspanelen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fräscht intro.
Kul detta tycker jag!

Permalänk
Medlem

Älskar fredagspanelen.

Permalänk
Medlem

Bästa hittills.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

Fan va trevligt med Fredagspanel, ska blir ett nöje!

Permalänk

Ni verkade betydligt mer avslappnade den här gången, vilket är bra
Trevligt intro också och jag håller med om att det kommer med bra mycket onödigt skit på bärbara datorer. Fortsätt så gubbar!

Permalänk
Medlem

Ni har inte funderat på att sätta upp fredagspanelen på engelska ?
Tänker mest på att kanske finns andra som inte förstår svenska som vill höra vad ni har för synpunkter och vad ni sätter för betyg på saker och ting
Annars överlag av fredagspanelen tycker jag den är klockren, en hel sammanfattning av vad som har diskuteras under veckan och vad som har kommit ut på marknaden.

Visa signatur

Corsair Obsidan 800D || GIGABYTE GA-MA69G-S3H || Corsair 1000W || AMD Athlon 64 X2 6000+ || 1x GTX250 1GB || Corsair 4GB 800MHz DDR2

Permalänk

Alltid ett nöje att kolla på fredagspanelen.

Edit: Kan slänga in ett litet tillägg ang. skit på laptopar.
Håller helt med om att det läggs in mycket skit på dem, men på min HP 625 var det inte mycket skit som jag först trodde. Det kan dock ha att göra med att datorn ifråga är en s.k businesslaptop, och då kanske tillverkarna inte skeppar med lika mycket skit?

Dock blåste jag den nästan direkt jag fick den, pga av rena principskäl.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nice med en introjingel

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

God jul själv! Jo håller verkligen med om att de stoppar in en extrem massa skit på bärbara datorer nuförtiden, på min morsas var det 20 gig med grejer..

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk

Tack för att någon tar upp det här med onödiga program i bärbara datorer.

Trevlig video i övrigt.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Det surrade i början, så man fick lite ont i örat.

Men jag blev förvånad över att GTX 580 inte arbetar i SLI att det saknades en drivrutin.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Trevligt! Och snyggt intro

Permalänk
Medlem

Kul detta, tack och god jul.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Liquid Freezer III 280 - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Kan ni inte göra en torsdagspanel nästa vecka då?
Trevlig panel som vanligt.

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt med fredagspanelen, tack och god jul!

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Medlem

Det värsta är ju att man inte vet vilka program man ska plocka bort och vilka som faktiskt tillför något. Skulle nog tro att dom får betalt för minst häften av programmen som ligger med.

Permalänk
Medlem

Borde kanske läsa manuset lite mer innantill? Annars tkr jag det är fantastiskt bra. Nästa steg för Sweclockers är väl att börja göra något i stil med labrats, vilket jag tror skulle vara ganska lyckat. Finns många tekniska termer osv. som kan va kul att få förklarat i video-format. Känns ibland lite dammigt och tråkigt att enbart läsa guider och FAQ (allt som vi läsare undrar över finns ju inte med heller), samt att redaktionen borde kunna få tag på hyfsat mkt material direkt ifrån tillverkarna om hur olika saker fungerar.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Hedersmedlem

Jag gillar verkligen dessa små fredagspaneler. Tack!

God jul på er båda.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

shit va dryga ni var i slutet, klart att inte nVIDIA svara på sådan arrogans.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Trevligt inslag denna fredag, men det verkar som ljudet blir osynkat efter ett tag

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Fredagspanelen har snabbt blivit mitt favorit inslag, fortsätt så SweClockers!
Ni fortsätter o höja ribban hela tiden, riktigt kul o se! GOD JUL

Skrivet av Orici:

shit va dryga ni var i slutet, klart att inte nVIDIA svara på sådan arrogans.

Är det arrogans o kräva sli stöd inför ett sli test?

LOL

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Kan inte ni ta upp problemet men allt förinstallerat skit på laptops när ni träffar tillverkarna på CES? btw awesome avsnitt \o/

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite Gnome OS

Permalänk
Medlem
Skrivet av teckim:

Är det arrogans o kräva sli stöd inför ett sli test?

Nej, men hur man formulerar sig är viktigt.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Jo det är sant, men det var nog bara här i videon det blev så, det formulerades nog annorlunda i mailet skulle jag tro.

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

God jul på er!

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Dom formulerade det hela mycket klart och bra.

Permalänk
Medlem

Fan vad jag älskar det ni gör boys.

God jul på er med, samt alla här på SWEC

Permalänk
Medlem

Alltid ett nöje! riktigt fräscht intro måste jag tillägga!

God jul på er med och alla andra användare här på Sweclockers