Permalänk
Medlem

Haha, Vilka idéer Funkar den bra då?

Visa signatur

Dator: Corsair Obsidian 700D | Intel core I5 2500k 3,3GHz | Corsair Dominator DHX DDR3 8GB | MK Gigabyte P67-DS3 | Gigabyte Radeon HD 6950 1GB GDDR5 | Intel® SSD 510 Series 120GB | Samsung SpinPoint F4EG 2TB x2 | Corsair H60 Hydro | Corsair AX 850W PSU 80 Plus Gold, Modular

Permalänk
Medlem
Skrivet av pft497:

Haha, Vilka idéer Funkar den bra då?

Jadu, har alltid vart lite av en tekniknörd men detta var iaf det roligaste jag byggt
Den fungerar faktiskt över förväntan. Jag hade nog räknat med att den skulle låta lite mer än den gör men icke! Nöjdast är jag över att dvd-luckan fungerar som den gör annars hade jag nog räknat med lite problem där.

Permalänk

Bara 22kg?

Tror den skulle väga mycket mer? tror min burk väger runt en 35kg

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aiwzor:

Tackar för den komplimangen
Jo lite rök som "pyser" ut under datorn skulle ju inte vara helt tokigt..

Du kanske skulle testa men något som ryker (och inte brinner) och sen lysa under den.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Lätt femma! Älskar hur genomtänkt det är och speciellt kanalerna. <3!

Permalänk
Skrivet av Aiwzor:

Jag ville ha kall luft men utan massor med fläktar som skapa olujd. Resultat blev en fläkt längst upp som drar ut varmluften och jag måste säga att det fungerar ypperligt. Atm ligger HDD-temperaturen på runt 33 grader +/- 3. Och det duger fint för mig
Självklart är det folk som inte skulle valt vinylplast på datorn men det var det enda alternativet. Jag pratade med snickare och byggvaruhus och riktig fanér och andra lösningar men i slutänden så var detta billigt, smidigt och passade bra med resterande möbler i rummet

hehe, jo 33 är bra temp...och snyggare utan fläktar på sidan, såg inte att du hade satt en fläkt i toppen dock. Ang vinylplasten så tror jag du missuppfattade mig inget fel på det och det ser bra ut men jag hade personligen valt en mörkare färg : D, men som sagt är det en smaksak ^^

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Medlem
Skrivet av 427_Cobra_Jet:

hehe, jo 33 är bra temp...och snyggare utan fläktar på sidan, såg inte att du hade satt en fläkt i toppen dock. Ang vinylplasten så tror jag du missuppfattade mig inget fel på det och det ser bra ut men jag hade personligen valt en mörkare färg : D, men som sagt är det en smaksak ^^

Men tänk på att färgen passa så bra ihop med golvet i detta fallet.
bara en tanke ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Men tänk på att färgen passa så bra ihop med golvet i detta fallet.
bara en tanke ^^

Jag sa aldrig att golvet föll mig i smaken heller

Edit: Men visst passade vinylen och det vita in med rummet...
Men vad lådan har för färg spelar ingen roll på betyget, arbetet är värt 5P oavsett : D

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Medlem
Skrivet av 427_Cobra_Jet:

Jag sa aldrig att golvet föll mig i smaken heller

Så sant så XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av 427_Cobra_Jet:

hehe, jo 33 är bra temp...och snyggare utan fläktar på sidan, såg inte att du hade satt en fläkt i toppen dock. Ang vinylplasten så tror jag du missuppfattade mig inget fel på det och det ser bra ut men jag hade personligen valt en mörkare färg : D, men som sagt är det en smaksak ^^

Nej jag tycker också att tempsen duger Ang plasten som sagt, jag var faktisk ute efter en mörkare färg då denna faktiskt är för ljus i mina ögon Problemet var att man inte kunde välja och vraka mellan olika ek-färger utan bara i storlek på den som fanns.... Men tanken är nog att sätta på en ny lägre fram då jag beställt en mörkare från nätet eller dylikt. Ganska lätt att byta också (man behöver inte ta bort den gamla).

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Men tänk på att färgen passa så bra ihop med golvet i detta fallet.
bara en tanke ^^

Skrivet av 427_Cobra_Jet:

Jag sa aldrig att golvet föll mig i smaken heller

Edit: Men visst passade vinylen och det vita in med rummet...
Men vad lådan har för färg spelar ingen roll på betyget, arbetet är värt 5P oavsett : D

Skrivet av RainesX:

Så sant så XD

Hehe, kan säga att jag INTE gillar golvet i det här rummet, men det är jä*ligt tåligt Bygget är absolut inte gjort för att passa med rummets färger utan mer de färger som övrig utrustning i rummet har. Har ett surroundsystem som är av ek samt förstärkaren i silver mm och tanken är att "hemmabiosystemet"+dator skall passa med varandra

Permalänk
Medlem

Mycket cool ide!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Mycket cool ide!

Tackar och bockar Vi får väl hoppas att chassitillverkarna kanske kommer in lite på samma spår dvs dela upp komponenter i olika "fack". Antagligen skulle ett sådant chassi inte väga lite mycket som mitt

Permalänk
Medlem

Bra jobbat!
Plastfilmen du använder, såg du om/vilka olika sorter/mönster som fanns att tillgå?

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av smacked:

Bra jobbat!
Plastfilmen du använder, såg du om/vilka olika sorter/mönster som fanns att tillgå?

Tack På coop hade de inte så många att välja mellan när det kom till olika färger av samma mönster men det kanske fanns totalt 10 olika sorter. Mönster som fanns var allt från marmor till schackrutigt. Däremot så var jag på Färgtema (Colorama) och de hade ett större utbud, problemet där var leveranstiderna samt att priset på t.ex. Ek-mönster var 3 gånger högre än på coop. Nu i efterhand så kan jag tycka att ett köp på internet hade varit smartare då jag hade kunna välja exakt det mönster samt färg jag ville ha

Permalänk
Medlem

haha sicket finsnickeri! synd bara att du valde björkfaner/plastfilm. Det ser ut som en skolbänk i lådformat eller något från swedex. Dock matchar det omgivningen. Antar att det är en smaksak iofs, jag är mer för mörkare träslag. I övrigt är jag imponerad

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aiwzor:

Hehe den väger ganska mycket faktiskt, ganska mycket spånskiva samt annan utrustning som sitter i
Jag ställde mig på vågen med datorn och fick det till 22kg. Men som jag skrev i prologen så ska den ju inte flyttas på så vikten är egentligen inget problem

Jävlar vad lätt du var då xD

Nejmen, sketasnyggt bygge! 5p

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Hur tyst blev den?!

Visa signatur

Grimmer (CAD/CAM ingenjör).

Permalänk
Medlem

Kom på nu att fläktkanalerna inuti påminner väldigt mycket om the real deal uti i fastigheter. Enda skillnaden är att deras alu-täckning hålls på plats med hönsnät

Har gått igenom galleriet om och om igen. Det inspirerar väldigt mycket!

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

haha sicket finsnickeri! synd bara att du valde björkfaner/plastfilm. Det ser ut som en skolbänk i lådformat eller något från swedex. Dock matchar det omgivningen. Antar att det är en smaksak iofs, jag är mer för mörkare träslag. I övrigt är jag imponerad

Tack plastfilmen var tyvärr oundvikligt då det inte fanns EK-skivor att köpa till rimliga priser. Självklar förstår jag att alla inte tycker att den blev skitsnygg (jag tror nästan att jag hamnar i den gruppen själv) men nästa ändring på lådan blir en ny mörkare ek-dekor som passar med mina högtalare bättre. Stay tuned

Skrivet av grimmer:

Hur tyst blev den?!

Den frågan är ju lite svår att svara på iom att alla definierar ljud olika. Men i rummet den står i (20m^2) så är den ohörbar, om man lutar sig in bakom datorn där den vara luften kommer ut så hör man ett lätt susande. Men som jag sagt tidigare så beror susandet mer på att lådan inte är aerodynamiskt utformad än att fläktarna låter dvs luftströmmen drar förbi "skarpa" kanter och därav skapas ljud (tror jag ).

Skrivet av Deathdancer:

Kom på nu att fläktkanalerna inuti påminner väldigt mycket om the real deal uti i fastigheter. Enda skillnaden är att deras alu-täckning hålls på plats med hönsnät

Har gått igenom galleriet om och om igen. Det inspirerar väldigt mycket!

Ja jag kan tänka mig att designen är lik en sådan ventilations tunnel och jag antar att den formen av luftkylning är effektiv eftersom att den finns i hus mm. Kul att du gillar galleriet, jag hoppas att vi får se ett spännande bygge från dig lite senare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aiwzor:

Men som jag sagt tidigare så beror susandet mer på att lådan inte är aerodynamiskt utformad än att fläktarna låter dvs luftströmmen drar förbi "skarpa" kanter och därav skapas ljud (tror jag ).

Testa med högtalarportar så skall du se att du blir av med susandet.
eller skaffa en handfräs och fräs av kanterna runt om hålet så dom blir mjukt runda.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

ditt bygge är riktigt bra gjort, får en att vilja bygga ett eget! Gillar hur du dekorerade chassit. 5p

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Testa med högtalarportar så skall du se att du blir av med susandet.
eller skaffa en handfräs och fräs av kanterna runt om hålet så dom blir mjukt runda.

Hehe jo, det finns en gräns dock för hur känslig man FÅR vara. Man hör som sagt inget ljud från datorn så länge man inte lutar sig in bakom den och trycker örat mot en av kanalerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddyfresh:

ditt bygge är riktigt bra gjort, får en att vilja bygga ett eget! Gillar hur du dekorerade chassit. 5p

Tack! Kul att jag kan inspirera lite till egna byggen, det gläder mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aiwzor:

Hehe jo, det finns en gräns dock för hur känslig man FÅR vara. Man hör som sagt inget ljud från datorn så länge man inte lutar sig in bakom den och trycker örat mot en av kanalerna

Men då låter den ju allt för mycket ju XD måste ju fixas annar blir du ju döv XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Men då låter den ju allt för mycket ju XD måste ju fixas annar blir du ju döv XD

Så sant så sant, det skall genast åtgärdas

Permalänk
Medlem

Riktigt gött bygge!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Riktigt fett. Man får en hel del inspirationer!

Två frågor om du skulle kunna svara på dom:
1. Vilket material (trä) använde du?
2. Vad var tjockleken på trä-skivorna?

Visa signatur

NZXT Guardian | Antec TruePower 650W Modular | Gigabyte P67A-D3-B3 | Intel i5 2500K | Asus GTX660 2GB
Patriot Intel Extreme Masters 8GB 1600MHz | Hitachi 500GB
QPAD 5K | QPAD CT Large BrutalCS Edition | Corsair Vengeance 1500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voxer:

Riktigt fett. Man får en hel del inspirationer!

Två frågor om du skulle kunna svara på dom:
1. Vilket material (trä) använde du?
2. Vad var tjockleken på trä-skivorna?

Hej, kul att du gillar bygget!
Svar på dina frågor:
1. Jag använde mig utav en vanlig spånskiva som mäter 250x120cm
2. Tjockleken på den skiva som jag valde var 1.8 eller 1.9mm men det var för att vibrationer skulle absorberas bättre pga massa. Däremot så är det full tillräckligt att använda en spånskiva som ligger runt 1cm om man inte är så fokuserad på absorberingen samt att spånskiva överlag är ett väldigt förlåtande material att bygga i.

Permalänk
Medlem

Aww! Jag hade ju tänkt göra en sådan lucka till en DVD-spelare. Nu känns det inte speciellt längre när jag sett någon annan göra det