Permalänk
Medlem

Leta fram en bild på lite mat och skriv ut på ett Overheadpapper, klistra fast det på insidan av dörrfönstret, då kanske man kan få till en skön bild av lite mat när lampan lyser på den bakifrån

I övrigt en skön idé till bygge.

Permalänk
Medlem

asball!

Visa signatur

_________________
Spelburk -sb-2600k | H70 | Asus p8p67 pro | 1600mhz cl 8 a-data | Gtx470 | Corsair hx850 | 500wd black / 2 tb ecogreen / 2 tb Elemental | R3 - HTPC - sb-2100t | MSI P67A-C45 | Corsair 1600mhz | HD4890 | 320gb | Antec 1200 | fractal integra 400w.
LG 46"LD550N | logitech z5500

Permalänk
Permalänk

Fick mig att tänka på ett toalettchassi jag såg nån gång, komplett med ohygienik och allt x3

Men jo, roligt bygge! Kul att använda gamla "värdelösa" saker

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Hedersmedlem

Där ser man, först var jag tydligen inte då.

Fast måste säga att min påminner mer om en gammal klassisk mikro, och det var ju tanken så..

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Väldigt cool!

Hade varit ännu ballare om det varit riktigt bra grejer i den också, då kunde du varit kungen av LAN

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Avstängd

Höhöhö... Temps?

Permalänk
Inaktiv

en klockren femma!
starkt jobbat!

Permalänk

Micro-ATX ?

Visa signatur

ASUS UX51VZ

Permalänk
Canman Distribution

Najs!
Grymt fräsch idé, blev sugen på att göra något liknande själv nu

Permalänk

Bland alla ordvitsar så måste jag säga att du borde skicka in bilderna till mikrodatorn!(sweclockers konkurrent)

Visa signatur

Why make it hard?
|AMD Phenom x2 555 | Gigabyte GA-870A-UD3 | Corsair 2GB 1333MHz 1.5V Value Select | Corsair CX 400W 80+ | xfx Radeon HD 5750 512mb "xxx" | Rasurbo BC-10 | Seagate Barracuda 7200.12 500GB |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

Väldigt cool!

Hade varit ännu ballare om det varit riktigt bra grejer i den också, då kunde du varit kungen av LAN

Tro mig, jag har funderat över detta ett antal gånger.. Men med tanke på arbetet och pengarna jag lagt på det gamla chassit till den riktiga datorn så känns det som .. slöseri.. Att grejerna eventuellt kan paja i processen spelade väkl också in.

Skrivet av Canman AB:

Najs!
Grymt fräsch idé, blev sugen på att göra något liknande själv nu

Bara att sätta igång!
Alternativen till mikrovågsugn för mig var aluminiumportfölj eller brevlåda.

Skrivet av MicroFlame:

Bland alla ordvitsar så måste jag säga att du borde skicka in bilderna till mikrodatorn!(sweclockers konkurrent)

Hahaha, dessa ordvitsar alltså

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

haha grymt jobbat!

Visa signatur

Intel i7 950 @ 3,00GHz | Radeon HD6950 @ 880MHz, 1375MHz | 12GB Dominator DHX+ 1600MHz | 1TB Western Digital Caviar Black 64MB cache 7200RPM | 500GB Wester Digital 8MB cache 7200RPM | 500GB Hitachi 16MB cache 7200RPM | Fractal Design R3 | Fractal Design Newton 1000W | CoolIT E.C.O

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat, 5p!
hur har du gjort power sw knappen?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av 0l550n:

Snyggt jobbat, 5p!
hur har du gjort power sw knappen?

Den sitter helt enkelt fastskruvad på insidan där, för när man vrider på "Effekt"-ratten, så skjuts ett reglage på insidan uppåt, så knappen monterades så att den trycks in när man börjar närma sig full effekt.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

coolt bygge ,varför ska man kasta mikron när man kan gör något sånt här, titta vad lite fantasi kan göraxP

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem

Säger som några andra, synd man inte kan värma mat i den bara.
Härligt bygge!

Visa signatur

OS: Windows 8.1  –  CPU: Intel Core i7 950 3.07GHz (at 3060 MHz)  –  Memory usage: 4041/6143 MB (65%)  –  Graphics: nVidia GeForce GTX 470 (1920x1200x32bit 59Hz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MicroFlame:

Bland alla ordvitsar så måste jag säga att du borde skicka in bilderna till mikrodatorn!(sweclockers konkurrent)

Så synd att de heter PC För Alla Extreme nuförtiden...

Permalänk

lol, skillat

Permalänk

hahaha

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define r7 Compact CPU: Intel Core i5 12600k CPU-kylare: Noctua NH-D15 Moderkort: msi pro Z690-A Grafikkort: Gainward GTX 1070 Phoenix Ram: Corsair Vengeance DDR4 32GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850w
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Du skulle behållit motorn i botten så moderkortet snurrar i mitten =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Haha, Nice1!

Visa signatur

NZXT H2 | i5 2500K | Corsair H50 Kylare | GTX 570 | Asus Sabertooth P67 | Corsair HX 850W | Corsair 8GB Vengeance

Permalänk
Medlem

ta bort cpu kylaren så kan du använda den som en ugn också

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Haha, riktigt nice!
Kvalitetsläsning/tittning

Visa signatur

Citera så kommer jag tillbaks.

Jag lovar, det finns ingenting som slår ett riktigt fint paket från Inet!

Permalänk
Medlem

Vart köper man en sån här? Illbattego!

Visa signatur

GA-P55-UD3 | Intel Core i5 750 @ 4Ghz 24/7 clock med H50 | Vengeance, 8gb @ 1600Mhz | 6950 CF| M4 64gb SSD | Corsair 650W

Permalänk

Om du fof inte vet hur en mikro fungerar, kan jag berätta att den skickar ut mikrovågor som i sin tur "skakar om" vatten molekylerna i maten, och rörelse=värme Så om du till exempel ställer in en tom kaffekopp i mikron, kommer det inte bli varm

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mylifestyle95:

Om du fof inte vet hur en mikro fungerar, kan jag berätta att den skickar ut mikrovågor som i sin tur "skakar om" vatten molekylerna i maten, och rörelse=värme Så om du till exempel ställer in en tom kaffekopp i mikron, kommer det inte bli varm

Jag vet det, hade aldrig tittat hur det faktiskt såg ut på insidan förut.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Hade det inte vart kul att koppla om strömbrytarna så att huvudströmmen går till timern ;P

Nä men skulle du inte kunna ta bort timer funktionen och använda den som en vanlig potentiometer som styr fläkten eller liknande? Hade ju vart en alternativ lösning.
Gillar dit koncept, tänkte bara tillföra lite egna tankar/idéer till det hela.

Visa signatur

Oskar

Sällan inloggad, men citera så svarar jag inom några år.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oskenb01:

Hade det inte vart kul att koppla om strömbrytarna så att huvudströmmen går till timern ;P

Nä men skulle du inte kunna ta bort timer funktionen och använda den som en vanlig potentiometer som styr fläkten eller liknande? Hade ju vart en alternativ lösning.
Gillar dit koncept, tänkte bara tillföra lite egna tankar/idéer till det hela.

Hade kunnat göra det, men använder faktiskt datorn då och då, och timern går inte mer än 30 min, så det var för opraktiskt ;p

Jag hade ingen fläktkontroller eller liknande vridbart strömreglage hemma som kunde användas, så kunde inte gör det :/ Det här bygget hade mycket låg budget, och hela den budgeten spenderades på själva mikron, som köptes och slaktades endast för projektet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

HAHA! Den var udda men cool.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1