Nvidia Geforce 9800GX2 Vs Gigabyte=?

Permalänk

Nvidia Geforce 9800GX2 Vs Gigabyte=?

Hej på er alla dagen har kommit när mitt grafikkort har gått sönder =/ har spelat mycket krävande spel på den
följande GTA IV mest och det är 2 gången det går sönder. så jag funderar starkt på att byta från Nvidia till Gigabyte eller något för jag är så trött på detta =P.

Har alldrig bytt grafikkort själv utan det har Dell gjort i garantin mm så om jag skaffar ett nytt grafikkort som funkar hur installerar jag det som då?

Dator: Dell XPS 710
Dell XPS 710 Desktop Product Details | Dell
NUVARANDE GRAFIK KORT NVIDIA

Följande minnen jag har kollat på jag jobbar mest med Photoshop och spelar HL2 Deadmatch och GTA SA och lite video redigering
Slutat spela GTA 4!!!

om ni kan hittar någon bättre med bra pris som funkar i min dator här är dom jag hittat!

Finns det någon bättre som är billigare ???? hjälp mig

Asus GeForce ENGT240/DI/1GD3 1GB

Om Asus GeForce ENGT240/DI/1GD3 1GB hos Teknikmagasinet.

ASUS GEFORCE GT 210 1GB DDR2 PCI-E VGA/DVI/HDMI SILENT LP
ASUS GEFORCE GT 210 1GB DDR2 PCI-E VGA/DVI/HDMI SILENT LP - Specifikationer

GIGABYTE RADEON HD4650 1GB DDR2 AGP VGA/DVI/HDMI
GIGABYTE RADEON HD4650 1GB DDR2 AGP VGA/DVI/HDMI - Extremt prisvärt grafikkort för uppgradering av t.ex arbetsstationer - Specifikationer

Permalänk
Medlem

Oj, dom där är riktigt sämst. ( typ 12250205 gånger sämre än 9800GX2)

Vad har du för budget?

Skulle säga ett HD6870/GTX460/470 om du ska köpa nytt.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk

var kan jag hitta dom och vad kostar dom? och varför är Nvidia Geforce bättre än dom?

Permalänk

Du hittar dom i datorbutiker.... Och det är väll Nvidia som har gjort kretsen på ditt kort inte själva kortet som är gjort av någon annan Gigabyte, Asus, Club 3D osv. ... Om du är missnöjd med Nvidia så måste du ta ATI:s kort och då är HD6870 ett bra alternativ... Sen funderar jag om du är riktigt säker på vad du skall ha, du har sett på både AGP å PCIe kort.... Du skall ha PCIe kort högst antagligen....

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk

har upptäkt en grej min kort glappar ibland så hittar datorn kortet och ibland ej. så och så har själva vad säger man du vet när man skruvar fast själva VGA kabel bak i datorn på grafikkortet dom skruvarna är sönder så själv vga kabeln hänger löst den sitter ej fast i datorn riktig efter som skruv ingången på grafik kortet har gått sönder kan det vara felet varför Windows inte hittar grafik kortet ibland??? eller? och hur fixar jag det?

här är en bild dom saker som är röd markerad är sönder så VGA Sitter ej fast kan det vara det som gör att skärmen glappar och att inte datorn hiittar kortet?

David Hellgrens foton | Facebook