Permalänk
Medlem

MW2 fusk

hej.
om man fuskar på mw2 och blir bannad blir man bannad på alla andra steam spel också då ?

tack på förhand

Permalänk

Man blir bannad från alla spel som använder VAC, dvs många av dina spel förmodligen. Antar att du har lärt dig att inte fuska nu?

Detta står för i övrigt på steams hemsida, där man kan läsa innan man skapar en tråd om det

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D, Corsair 8Gb DDR3, Gigabyte radeon 6970,
Asus P8P67 Pro, Corsair H70, Corsair HX 750W 80+.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

fuskar man så borde man bli bannad från internet

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

fuskar man så borde man bli bannad från internet

Då är det många som blivit bannad kan jag lova. Alla har testat fusk ngn gång

Visa signatur

3x01 The Magnificent Seven
Dean: All I see is the light at the end of the tunnel.
Sam: That's hellfire, Dean.

Permalänk
Medlem

Varför ens få för sig att fuska i multiplayer spel? Är det för svårt får man väl prova nåt annat istället för att förstöra för andra som spenderat pengar och lägger tid på det!

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av strand:

Då är det många som blivit bannad kan jag lova. Alla har testat fusk ngn gång

Jag har inte (förutom när jag fuskade till min bror lite pengar på Sims för några år sen). Att fuska är ett så äckligt fegt sett att spela ett spel på och man förstör inte bara för sig själv utan även för sina med/motspelare. Att man dessutom tror att man är en duktig och bra spelare för att man lyckas på mycket kills eller liknande under tiden som man fuskar är ju bara efterblivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hefe:

Jag har inte (förutom när jag fuskade till min bror lite pengar på Sims för några år sen). Att fuska är ett så äckligt fegt sett att spela ett spel på och man förstör inte bara för sig själv utan även för sina med/motspelare. Att man dessutom tror att man är en duktig och bra spelare för att man lyckas på mycket kills eller liknande under tiden som man fuskar är ju bara efterblivet.

Idd. Har dragit näven i tangentbordet ett antal gånger pga idioter som fuskar i mw2 och cs. Man blir ju så förbannad att man vill ta reda på deras IP och hälsa på dom.

Permalänk
Medlem

Jag moddade servrar (Gun Game, Zombie och 10TH Prestidge åt några..) i MW2, Blev vac-bannad i MW2 bara och inget annat. Svaret är att det är riktigt gay att fuska men du blir bara vac-bannad i MW2 inget annat.
Dock så blev min vac-ban borttagen efter 6 månader haha

Mvh Simon

Permalänk
Medlem
Skrivet av strand:

Då är det många som blivit bannad kan jag lova. Alla har testat fusk ngn gång

Jag testa fusk-koderna i Doom singleplayer för typ 15 år sen och det var så jäkla värdelöst så jag svor en ed att aldrig fuska igen. MW2 är ju dock lite roligt eftersom servern är en av spelarna vilket gör det lätt att fuska, men också lätt att kicka fuskare (om du är server) med ett litet script.

Fuskare är lika fega som terrorister, sabbar för många men tar inte ansvar för sina handlingar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av usilusken:

Jag testa fusk-koderna i Doom singleplayer för typ 15 år sen och det var så jäkla värdelöst så jag svor en ed att aldrig fuska igen. MW2 är ju dock lite roligt eftersom servern är en av spelarna vilket gör det lätt att fuska, men också lätt att kicka fuskare (om du är server) med ett litet script.

Fuskare är lika fega som terrorister, sabbar för många men tar inte ansvar för sina handlingar.

Jag håller med, fuska är skit. Hatar att möta folk på pracc som fuskar.. bara tråkigt. Jag sa bara att det är många som fuskar, det kan nog ingen säga nej till... Kolla bara på cs 1.6. Fuskare på varenda public server, samma sak på de flesta praccer utan EAC/g4uplay... wc3 ska vi inte ens tala om

Visa signatur

3x01 The Magnificent Seven
Dean: All I see is the light at the end of the tunnel.
Sam: That's hellfire, Dean.

Permalänk
Medlem
Skrivet av usilusken:

Jag testa fusk-koderna i Doom singleplayer för typ 15 år sen och det var så jäkla värdelöst så jag svor en ed att aldrig fuska igen. MW2 är ju dock lite roligt eftersom servern är en av spelarna vilket gör det lätt att fuska, men också lätt att kicka fuskare (om du är server) med ett litet script.

Fuskare är lika fega som terrorister, sabbar för många men tar inte ansvar för sina handlingar.

Problemet med det programmet är att det fungerar mer eller mindre likadant som fusk, d.v.s. VAC kan känna av det.

Men nu så är ju IWs VAC implementation så värdelös att det fungerar ändå.

Permalänk
Skrivet av strand:

Då är det många som blivit bannad kan jag lova. Alla har testat fusk ngn gång

Fan med, jag som alltid hållt mig från detta men är det någon naturlag nu som gör att jag måste installera ett fusk och ha mig bannad någonstans för att kunna räkna mig som månniska?

Permalänk
Medlem
Skrivet av strand:

Alla har testat fusk ngn gång

Ehm, nej.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Man blir INTE bannad i t.ex. CS och Day of Defeat vid ban i MW2.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Du blir bara bannad från MW2 om du fuskar i det spelet och du kan inte aktivera att nytt på ditt konto. Har kompisar som blivit bannade i CS 1.6 och dom har bara blivit bannad i det spelet alla andra av deras spel kan dom spela. Tänk på att VAC kollar om du har en process som är ett fusk och inte tar printscreens som spelarenan gör? i alla fall gjorde.

Så ett fult fusk som funkar i 1.6 och CSS är att man bara ritar ut wireframen och på så sätt ser du genom väggar om det är sv_cheat 1 på servern, sen finns det även textur fusk och man kan inte bli VAC bannad av något av tidigare nämnt. Det är inge roligt att spela mot folk som gör det.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJerk:

Ehm, nej.

Så du har aldrig slagit in så du får mer pengar i the sims, eller slagit in no fail cheat/hyper speed på guitar hero eller liknande?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

VAC bannar väl per motor? T.ex. om du blir bannad i ett spel som använder Source så ryker alla Source-spel etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babianen:

VAC bannar väl per motor? T.ex. om du blir bannad i ett spel som använder Source så ryker alla Source-spel etc.

Detta är vad jag hört av någon här på Swec, kommer inte ihåg vilken tråd det var.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Nu har den här tråden gått lite mer åt om det är "rätt" att fuska. I multiplayerspel borde det vara nolltolerans överallt mot fusk, man förstör för andra och man får ett orättvist överlag som egentligen inte ska finnas. När det gäller singleplayerspel så ser jag inget fel med att fuska där, det stör ju inte direkt någon. Jag menar typ, fusk som lagts in av utvecklaren för skojs skull utökar ju ofta upplevelsen, om inte annat så blir man ju även trött på fusken efter ett tag och spelar sen spelet så som det är menat.

I vissa spel så finns det ju även innehåll om man endast kan komma åt via så kallade fuskkoder, som t ex i Star Wars: Rouge Squadron till N64 så fanns det ett spelläge då man fick free-roama litegrann med en AT-ST (tvåbenta stridsmaskinerna) och även fuskkoder som gav tillgång till att flyga en Naboo Starfighter samt även en '69 Buick Electra och MYCKET mer.

EDIT: Nu blev jag ju sugen på att spela detta...

Visa signatur

Main: ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | GIGABYTE GTX1070 Windforce | Samsung 830 256 GB & 2,5 TB HDDs | 8 GB RAM
Laptop: Lenovo Yoga 2 Pro
Server: HP ProLiant MicroServer Gen 8 | G1610T | 120GB SSD | 2x3TB HDD | 4GB RAM

Permalänk
Medlem

MW2 använder en äldre version av VAC, och därför, när man blir bannad på MW2, blir man ENDAST bannad på MW2. Inget annat.

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Så du har aldrig slagit in så du får mer pengar i the sims, eller slagit in no fail cheat/hyper speed på guitar hero eller liknande?

Nej.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Fusk förstör spelen, jag hr alldrig använt någon form av tredjeparts program för att fuska i multiplayerspel.

Sen självklart har man använt konami koden förr i tiden och fuskkoderna till doom och duke nukem 3d är etsad fotfarande huvudet men en sak man har lärt sig genom åren är att har du väl fuskat ett spel så är speluplevelsen och spelet förstört sen.

Samma gäller nya spel idag, jag fick nyligen dra över min sparning i borderlands från min ps3 till datorn för att radera ett par buggade quests som hoppat på mig via multiplayer vilket förstörde min chans att få en trophy eftersom det var en lvl2 quest som jag redan avklarat som jag automatiskt fick via en lvl 4 när jag hjälpte honnom, problemet var att jag inte kunde klara questen sedan i singleplayer läget eftersom den inte gick att lämmna in eftersom den NPCn var borta.

Så det läget tycker jag det är fullkomligt acceptabelt att editera sparfilen eftersom det rörde sig om en bugg. dock kliade de inte alls i fingrarna att editera något annat som valuta eller vapenstats för då förstör jag spelupplevelsen.

Så fusk både singleplayer och multiplayer är för förlorare och förstör spelen.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Skrivet av Anton00b:

I vissa spel så finns det ju även innehåll om man endast kan komma åt via så kallade fuskkoder, som t ex i Star Wars: Rouge Squadron till N64 så fanns det ett spelläge då man fick free-roama litegrann med en AT-ST (tvåbenta stridsmaskinerna) och även fuskkoder som gav tillgång till att flyga en Naboo Starfighter samt även en '69 Buick Electra och MYCKET mer.

EDIT: Nu blev jag ju sugen på att spela detta...

Har haft en Buick Electra -69 så nu blev JAG sugen på att spela det där

Permalänk

Om man fuskar på något jävla online spel i huvudtaget borde man få något som gör att ens BIOS reggas och man blir bannad på alla spel för alltid :):):) Och ens namn :):):) SLUTA FUSKA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

fuskar man så borde man bli bannad från internet

haha bästa kommentaren , så sant !

Anti cheat borde ha strängare regler

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av oi-bastard:

haha bästa kommentaren , så sant !

Anti cheat borde ha strängare regler

I frankrike kan man faktiskt bli "bannad" från internet om man genom nedladdning bryter mot upphovsrättslagarna efter diverse varningar :). Så att tillämpa det går så länge ip-addressen kan bindas till en viss person så :P. fast att någon av ens föräldrar (pojkar 12 år har sällan rättigheter att skriva under ett avtal) blir bannade från att ha en internet uppkoppling i sitt namn kanske inte hindrar ungen från att dra till Playz (E-cafe i sthlm) och nöta på sin uptime så att han får vip-konto under nästa månad, dock utan fusk-kod då men ändå.

Någon mer än jag som röstar på GamiPred? iPred anpassad lag för arbetet mot fusk i spelvärlden :]

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Skrivet av Rymdroffe:

Man blir bannad från alla spel som använder VAC, dvs många av dina spel förmodligen. Antar att du har lärt dig att inte fuska nu?

Detta står för i övrigt på steams hemsida, där man kan läsa innan man skapar en tråd om det

Fast nu ljög du... Ja cheatade på ett acc med flera VAC spel och de hände inte mycket asså. Det tog cirka 3 månaders inte så aktivt spelande innan jag blev bannad och det va inte ens permbann

Permalänk
Medlem

Alla gör som de vill men till alla, snälla fuska inte what so ever online, så länge det inte är en specialserver som är ägnat för det. Det förstör bara för alla andra. Alla ska ha samma chanser i spelet. Fusk dödar spel då man bara tappar lust att spela när folk vinner utan att förtjäna det.

Minns förut när man lirade Diablo 2 online och var och varannan person sprangrunt med dedär "hackade" rustningarna. Vart som ung avlurad någon bra pryl då de hittadepå att man tog ett föremål och sen gjorde det övernaturligt. Man vart då lite sur.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Du blir bara bannad från MW2 om du fuskar i det spelet och du kan inte aktivera att nytt på ditt konto. Har kompisar som blivit bannade i CS 1.6 och dom har bara blivit bannad i det spelet alla andra av deras spel kan dom spela. Tänk på att VAC kollar om du har en process som är ett fusk och inte tar printscreens som spelarenan gör? i alla fall gjorde.

Så ett fult fusk som funkar i 1.6 och CSS är att man bara ritar ut wireframen och på så sätt ser du genom väggar om det är sv_cheat 1 på servern, sen finns det även textur fusk och man kan inte bli VAC bannad av något av tidigare nämnt. Det är inge roligt att spela mot folk som gör det.

Man kan göra värre saker på sv_cheats 1 servrar tex typ attacker som nollar hpet dirr. Typ denna

ent_setname orangebomb ent_fire orangebomb addoutput "exploderadius 300" ent_fire orangebomb addoutput "explodedamage 9999999" ent_fire orangebomb break

lägg den i cfg spara som random.cfg sen skriver du exec random.cfg i console på en sv_cheats server dock inte många som har sv_cheats på men.

OnT: Om någon fuskar förstör det spelet så himla hårt det ända som är roligt är när man lyckas döda dom och dom leavar

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H