Vilken router? Linksys E2000/E3000 eller D-Link DIR-655

Permalänk
Medlem

Vilken router? Linksys E2000/E3000 eller D-Link DIR-655

Hej!

Min första post här och är även en total nybörjare gällande nätverk.

Jag hade tänkt att köpa en router för att skapa ett hemmanätverk. Just nu har jag BBB 100/10 från ett bredbandsuttag i väggen. Eftersom man oftast vill ha det bästa önskar jag så hög hastighet som är möjligt från routern.

I hemmet är det en stationär dator, en bärbar, en ps3, två iphones. Då jag kanske kommer köpa en skrivare samt en ipad i framtiden ser jag gärna att routern klarar detta också.

På den bärbara är det bara surfande medan på den stationära är det allt från email till torrenter och onlinespel.

Jag är en total nybörjare när det gäller nätverk men det behöver inte vara några superförenklade inställningar på routern.

På media markt rekomenderar dom Linksys E2000 som den absolut bästa och mest prisvärda routern. Men jag har även sett på nätet att dom rekomenderar D-Link DIR-655. Kanske finns någon annan router som ni veteraner rekomenderar.

Tack på förhand.
Daali.

Permalänk
Medlem

Som jag har sett på forumet så verkar många rekommendera D-Link DIR-655 och jag känner även ett par stycken som har denna router som aldrig har klagat på den så jag skulle nog rekommendera den:)