Permalänk
Medlem

uEFI Problem

Hej,

Jag har precis fått hem min P8P67 Pro och 2600k. Jag har dock upptäckt ett problem. Jo det är så att när jag går in i uEFI funkar tangentbordet och musen, men även kommandon jag inte tryckt in registreras, så det är i stort sett omöjligt att konfigurera någonting. Jag kör med USB anslutet tangentbord och mus.
Finns det någon lösning?

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 PRO | 4x4 Vengeance 1600MHz LP | ASUS 7970 DirectCUII

O2+ODAC->Ultrasone PRO 900

Permalänk
Medlem

Prova dra ut mus eller tangentbord, prova andra usb-portar, dra ut allting annat som är anslutet via usb.

Prova ett annat tangentbord och en annan mus.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

kolla i manualen du ska sätta grejerna i usb port 1 och 2 på baksidan, det ska va dem två ensamma portarna ovanför dem två usb portarna med nätverksuttag ovanför sig. Det sitter två usb 3.0 uttag på baksidan som inte fungerar i uefi, jag kopplade in musen där och då for den av sig själv diagonalt över skärmen och var fullständigt obrukbar

Visa signatur

it's nice to be important but it's more important to be nice

Permalänk
Medlem

Har provat med flera tangentbord, dock inte PS/2. USB 1 och 2 funkade även dåligt.

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 PRO | 4x4 Vengeance 1600MHz LP | ASUS 7970 DirectCUII

O2+ODAC->Ultrasone PRO 900

Permalänk
Skrivet av Mellberg:

Hej,

Jag har precis fått hem min P8P67 Pro och 2600k. Jag har dock upptäckt ett problem. Jo det är så att när jag går in i uEFI funkar tangentbordet och musen, men även kommandon jag inte tryckt in registreras, så det är i stort sett omöjligt att konfigurera någonting. Jag kör med USB anslutet tangentbord och mus.
Finns det någon lösning?

jag hade liknande problem med mitt P8P67 Deluxe kort dock dog det titt som tätt i win7 oxå jag löste mitt med o updatera bios till senaste betan sedan dess har det inte varit några problem alls

Visa signatur

[MSI RTX 4070 Super] [Intel i7 14700k] [Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6400MHz] [ASUS Prime Z790-A WIFI] [Lian Li LANCOOL II Mesh C RGB Vit] [Corsair HX850W] [Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB]

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för hjälpen alla. Det som hjälpte var att flasha BIOS från 04xx något, till 1003 eller högre BIOS

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 PRO | 4x4 Vengeance 1600MHz LP | ASUS 7970 DirectCUII

O2+ODAC->Ultrasone PRO 900