Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av mini-ryttge:

Ett övergående mönster följer alla dina byggen, det ser förjävla bra ut.

Jag bugar och bockar!

Skrivet av Purjolöken:

Hur får du alla bilder att se så proffsiga ut ? någon speciell kamera eller photshop o dylikt ?

Lyssna på Fyren.

Skrivet av Fyren:

Han är proffsig.

Men generellt, så låg ISO som möjligt (snarare alltid 100) och använd aldrig blixten. Sen om det behövs så fixar man färgerna så de blir verklighetstrogna i PS.

Kolla längst ner på denna sida, för en teknik som funkar bra

http://www.million-dollar-pc.com/

Word, eller iso 200 om man har lika dålig kamera som mig. Men som du sa, så lågt som möjligt på iso, aldrig blixt och alltid stativ/dylikt.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Du får tycka som du vill. Finns massor jag vill förändra på den första och är inte klar med echo än. Men måste säga att du i framtiden kanske ska tänka på hur du uttrycker dig. Det kan påverka dem som gör sakerna negativt. Nu har jag tillräckligt med skinn på näsan för att ändå bryta ner det i någon form av konstruktiv kritik. Men alla har inte det och det är ändå en mycket utelämnad situation man försätter sig i när man lägger upp sitt arbete såhär.

Till nästa gång.

Jag tycker det var bra att det var någon som gav dig lite kretik...för det behöver man för att bli bättre kan jag tycka Sedan kan jag säg att det kanske inte var den bästa förklaringen varför han inte gillade det :/
Sedan vad jag tycker i min fattning är att ditt första bygge är välgjort men kunde skitit i att sätta ditt radiator galleret i taket.
Sedan echo är ju skit snyggt sedan du tog bort det handmålade på chassiet, har inget emot det du målade det var snyggt men kanske inte riktigt passade in på just det chassiet då det är mer stillrent än (skrikande) fel ord men ja hoppas du fattar

Och ditt nuvarande projekt kan jag säga att det ser lovande och bra ut, men tycker du kanske skall utmana dig själv mer ( ta det inte på fel sätt menar mer att du kan troligen göra snyggare än vad du redan gör ) och var ny tänkande som du har varit med hur du vissar bilderna för detta projektet

Sist men inte minst dina photo och redigerings skillz är ju ärligt talat otroligt bra och lyfter ditt projekt ännu mer bara

Tack och hej och det var allt från mig tror jag iaf haha

// Dahl1n

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Dahl1n:

Jag tycker det var bra att det var någon som gav dig lite kretik...för det behöver man för att bli bättre kan jag tycka Sedan kan jag säg att det kanske inte var den bästa förklaringen varför han inte gillade det :/
Sedan vad jag tycker i min fattning är att ditt första bygge är välgjort men kunde skitit i att sätta ditt radiator galleret i taket.
Sedan echo är ju skit snyggt sedan du tog bort det handmålade på chassiet, har inget emot det du målade det var snyggt men kanske inte riktigt passade in på just det chassiet då det är mer stillrent än (skrikande) fel ord men ja hoppas du fattar

Och ditt nuvarande projekt kan jag säga att det ser lovande och bra ut, men tycker du kanske skall utmana dig själv mer ( ta det inte på fel sätt menar mer att du kan troligen göra snyggare än vad du redan gör ) och var ny tänkande som du har varit med hur du vissar bilderna för detta projektet

Sist men inte minst dina photo och redigerings skillz är ju ärligt talat otroligt bra och lyfter ditt projekt ännu mer bara

Tack och hej och det var allt från mig tror jag iaf haha

// Dahl1n

Kritik kan jag ta, men tomma påståenden grundade i ingenting annat än ren subjektivitet gör mer skada än nytta och hos fel personer kan det vara avgörande på flera plan. bättre att lyfta det positiva om man inte klarar av att vara konstruktiv när man levererar kritik. Men som jag sa till honom så kan jag ta till mig av det han säger och värdera det, men gör han på samma sätt till andra, ja då kan det bli fel helt enkelt.

Uppskattar verkligen när någon som du går in och analyserar byggena lite djupare. svarar via mobilen så kan missa något. Radiatorgallret på #1 gillar jag, hade tänkt sätta plexi på insidan också för att förstärka känslan av att de var ett fönster. Att det sedan blev osymetriskt med fronten där radiatorn var blev väl inte helt bra. Målningen på #2 var ett experiment, och jag blev själv inte särskiljt nöjd, men den är gjord efter bästa förmåga och den blev heller aldrig klar. Men så långt jag kom tyckte jag att det blev som jag föreställt mig. Därför et lyckat experiment. #3 har jag inte alls kommit långt på. Är fortfarande och meckar med detaljer, sleevar och liknande saker. Arbetar mycke med hårdvaran och har också blästrat samt pulverlackat chassit. Använder endast handhållna verktyg och slipar allt för hand. Allt för att göra det till ett hantverk och inget annat. Jag kommer också att modifiera hela chassits insida, göra en hotswap bay och dra vattenkylning "osynligt". Allt detta i et ATX chassi. Tycker att jag lagt ribban rätt högt. men har du andra råd eller åsikter så får du mer än gärna skriva mer. Verkligen intressant läsning.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Kritik kan jag ta, men tomma påståenden grundade i ingenting annat än ren subjektivitet gör mer skada än nytta och hos fel personer kan det vara avgörande på flera plan. bättre att lyfta det positiva om man inte klarar av att vara konstruktiv när man levererar kritik. Men som jag sa till honom så kan jag ta till mig av det han säger och värdera det, men gör han på samma sätt till andra, ja då kan det bli fel helt enkelt.

Uppskattar verkligen när någon som du går in och analyserar byggena lite djupare. svarar via mobilen så kan missa något. Radiatorgallret på #1 gillar jag, hade tänkt sätta plexi på insidan också för att förstärka känslan av att de var ett fönster. Att det sedan blev osymetriskt med fronten där radiatorn var blev väl inte helt bra. Målningen på #2 var ett experiment, och jag blev själv inte särskiljt nöjd, men den är gjord efter bästa förmåga och den blev heller aldrig klar. Men så långt jag kom tyckte jag att det blev som jag föreställt mig. Därför et lyckat experiment. #3 har jag inte alls kommit långt på. Är fortfarande och meckar med detaljer, sleevar och liknande saker. Arbetar mycke med hårdvaran och har också blästrat samt pulverlackat chassit. Använder endast handhållna verktyg och slipar allt för hand. Allt för att göra det till ett hantverk och inget annat. Jag kommer också att modifiera hela chassits insida, göra en hotswap bay och dra vattenkylning "osynligt". Allt detta i et ATX chassi. Tycker att jag lagt ribban rätt högt. men har du andra råd eller åsikter så får du mer än gärna skriva mer. Verkligen intressant läsning.

Kul att du gillar mina åsikter och roligt att du går på och moddar hårdvaran sedan vet jag att du gör allt förhand det är som med Roys Roys hehe
Sedan hade jag ju ingen riktig tanke på att komma på något helt nytt utan mer att du är en som verkar vara någon som kan komma på något revlotionerande inom dator industrin

Sedan att skriva från mobilen vet jag att det inte är Då mina sista två inlägg kommer där ifrån med haha

Men lycka till med byggeris så skall jag se om jag blir mätt eller om jag vill ha mer och vilö jag ha mer så säger jag vad jag tycker saknas eller ogillar

//Dahlin

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Dahl1n:

Kul att du gillar mina åsikter och roligt att du går på och moddar hårdvaran sedan vet jag att du gör allt förhand det är som med Roys Roys hehe
Sedan hade jag ju ingen riktig tanke på att komma på något helt nytt utan mer att du är en som verkar vara någon som kan komma på något revlotionerande inom dator industrin

Sedan att skriva från mobilen vet jag att det inte är Då mina sista två inlägg kommer där ifrån med haha

Men lycka till med byggeris så skall jag se om jag blir mätt eller om jag vill ha mer och vilö jag ha mer så säger jag vad jag tycker saknas eller ogillar

//Dahlin

Rolls Roys är en fin jämförelse. Bara att kritisera på.

Visa signatur

Permalänk

Gillart + den första datan du fick värkligen till en snygg kabeldragning

Visa signatur

i5 2500k 3.30Ghz | Geforce 260 Gtx | Vegance ddr3 1333mhz 8Gb | Gigabyte Z68X-UD3H-B3|CorsairHx 750W |Cooler Master Elite 334 |

Epost: TobiasJohansson1993@gmail.com

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Tobias-Johansson:

Gillart + den första datan du fick värkligen till en snygg kabeldragning

Kul att du gillart, har uppdaterat första inlägget med samtliga bilder ur Theory nu också. De finns även under sida 32.

Visa signatur

Permalänk

Nu gillart jag det ändå mer

Visa signatur

i5 2500k 3.30Ghz | Geforce 260 Gtx | Vegance ddr3 1333mhz 8Gb | Gigabyte Z68X-UD3H-B3|CorsairHx 750W |Cooler Master Elite 334 |

Epost: TobiasJohansson1993@gmail.com

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Tobias-Johansson:

Nu gillart jag det ändå mer

Fint det.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser bra ut!

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Avstängd

sjukt snygg sleeven blir. man ser att du lägger tid på det!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av og900turbo:

sjukt snygg sleeven blir. man ser att du lägger tid på det!

Tack

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja, du vet ju iaf vad du sysslar med Gillar att det ser ganska "random" ut (internt)

Permalänk
Medlem

Hannes!

Du får ursäkta att jag varit så tankspridd på sistone, men jag springer ner till Posten nu och lägger ett paket på lådan åt dig! Har haft mycket annat i tankarna, såg imorse att Himuron låg i verkstan och där kan den ju inte ligga ...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Lambi:

Hannes!

Du får ursäkta att jag varit så tankspridd på sistone, men jag springer ner till Posten nu och lägger ett paket på lådan åt dig! Har haft mycket annat i tankarna, såg imorse att Himuron låg i verkstan och där kan den ju inte ligga ...

En sen födelsedagspresent. Mycket uppskattat ska du veta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Få bara säga att de ser för bra ut man hungrar ju efter mer

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Broken-arrow:

Få bara säga att de ser för bra ut man hungrar ju efter mer

Mums som Maria skulle säga.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Vill bara be er att ta en titt i Asus Pride "tävlingen" och läsa mitt och andras bidrag. Ni får gärna rösta på mig om ni vill.

Tävlingen:
http://event.asus.com/mb/2010/pride/index_global.aspx

Mitt bidrag:
http://event.asus.com/mb/2010/pride/Vote_ReadMore.aspx?Id=433

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Vill bara be er att ta en titt i Asus Pride "tävlingen" och läsa mitt och andras bidrag. Ni får gärna rösta på mig om ni vill.

Tävlingen:
http://event.asus.com/mb/2010/pride/index_global.aspx

Mitt bidrag:
http://event.asus.com/mb/2010/pride/Vote_ReadMore.aspx?Id=433

Ska nog rösta men man var tydligen tvungen att vara medlem.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Broken-arrow:

Ska nog rösta men man var tydligen tvungen att vara medlem.

Rösta behöver du inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Rösta behöver du inte.

okej Missade något i de, du skrev då.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Broken-arrow:

okej Missade något i de du skrev då.

Ni får, men ni behöver inte. Jag har möjlighet att vinna ändå - oavsett hur många eller hur några som skulle rösta på mig. Men jag har varken tid eller möjlighet att åka dit även om jag skulle vinna så det kvittar. Tänkte mest att det kunde vara intressant. Speciellt för de sponsorkåta småpojkarna som huserar på internet eftersom att jag skriver om min första kontakt med Asus.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Ni får, men ni behöver inte. Jag har möjlighet att vinna ändå - oavsett hur många eller hur några som skulle rösta på mig. Men jag har varken tid eller möjlighet att åka dit även om jag skulle vinna så det kvittar. Tänkte mest att det kunde vara intressant. Speciellt för de sponsorkåta småpojkarna som huserar på internet eftersom att jag skriver om min första kontakt med Asus.

Får jag vinsten då? nä, de förtydligade en hel del för mig.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Broken-arrow:

Får jag vinsten då? nä, de förtydligade en hel del för mig.

Lovat bort min identitet redan utifall att en vinst skulle bli aktuell.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Skrivet av sack:

Lovat bort min identitet redan utifall att en vinst skulle bli aktuell.

oj då Vad måste jag betala om jag är villig då ?;) HeHe nä. Hur går de med bygget. har sett flera härliga bilder. men vill mumsa i mig mer (är ju konstant hungrig).

Väntar otåligt nu.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Broken-arrow:

oj då Vad måste jag betala om jag är villig då ?;) HeHe nä. Hur går de med bygget. har sett flera härliga bilder. men vill mumsa i mig mer (är ju konstant hungrig).

Väntar otåligt nu.

Jag försöker komma över material, men då jag och alla plåtslagare arbetar samma tider så har det varit ett problem. Kommer troligen bli så att jag köper färdiga Lian Li chassisidor och använder dem som material.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Jag försöker komma över material, men då jag och alla plåtslagare arbetar samma tider så har det varit ett problem. Kommer troligen bli så att jag köper färdiga Lian Li chassisidor och använder dem som material.

Vad synd då. Men hoppas du hittar en lösning.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Broken-arrow:

Vad synd då. Men hoppas du hittar en lösning.

Allt löser sig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Reggade mig och röstade då du helt klart förtjänar det