Mina missöden är de klassiska.
Av nyfikenhet switcha om den lilla brytaren på baksidan av nätagget. På en av skolans datorer. Blev till att avsluta lektionen med en pinsam uppmaning.
Att av någon anledning lyckats skava av tillräckligt med metal från ett SDRAM under montering, kan ha använt mer våld än som behövdes.. och det hade säkert hjälp om man satt den åt rätt håll. Datorn blixtrade och sprakade tills den dog av kortslutning. Detta var som extra-knäck hos en studio som hade en redigering att göra innan sändning nästa morgon. Slut på det extra knäcket.
En kompis under ett nattligt LAN (på den tiden då windows commander/total commander användes med COM portarna som "fattimans" lan) ville undersöka varför nätagget lät.. med en skruvmesjel. Efter en blå låga, en skakig kompis och med ett öppet fönster lyckades vi tillslut somna innan det var dags för avfärd till dreamhack via tåg till Malung nästa dag. Utan en av våra datorer.
Kuriosa, samma kompis dejtade ett tag en tjej i USA som hade tagit namnet Dos
Kopplat in FDD kabeln åt fel håll.. ganska många gånger.
Dragit i MOLEX kabeln istället för kontakten, vilket slutat med en lös kabel i handen och en kontakt kvar i HDD'n.
Använt ett säkerhetsverktyg för lösenordsskydd och komprimering (på 386 el. 486's tid), på dåvarande slalomklubbens dator. Bara för att en månad senare inse att det var "trialware" och för att få tillbaka de senaste årens (och gårdagen klubbmästerskaps) resultat behövdes det hostas upp några slantar. Som tur var fanns i allafall några buntar printer utskrifter kvar.
Känns som om jag förbrukat ett helt paket med plåster från alla gånger jag har dragits till den där fläkten.. som är så tyst eller ser ut att den står stilla att jag måste känna om den snurrar.