Permalänk
Medlem

Razer mus

Hej!

jag ska köpa en ny mus snart Hälst en från Razer

jag vill gärna ha lite tips på en snygg och bra Razer mus

tack!

Permalänk
Avstängd

Finns inga snygga razer mus.
Och inte finns det några prisvärda heller.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

jaha ok? men vad har du för en då?

Permalänk
Avstängd

Har en mx518, en msi 3.0, en razer lachesis, och en steelseries xai.
Rekommenderar xai eller msi 3.0

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]

Permalänk
Medlem

hmm ok ^^ ska kolla upp dem

Permalänk
Medlem

Snygg är ju ganska subjektivt.....
Jag tycker personligen att de flesta Razer möss är snygga. Tycker dessutom att de ligger bra i handen, än en gång, subjektivt.
Men eftersom du vill ha råd om vilken Razer mus du ska köpa så antar jag att de passar dig också. Hade en gammal Boomslang (kulmus) och den tyckte jag va otroligt skön. Den nya versionen heter Boomslang + något extra, som jag inte kommer ihåg va det är. Kan ha varit en Limited Edition utgåva också. Men se om du hittar en sån kanske?

Permalänk

Razer Orichi skulle jag rekomender, jag har haft min i en vecka nu

Permalänk
Medlem

Deathadder är jävligt skön...tyvärr så har Razer kvalitetsproblem så jag köper inte längre Razer, tröttsamt med musknappar som krånglar och scrollhjul som slutar fungera.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Avstängd

Jag har haft min razer deathadder i drygt ett halvår nu och den fungerar prima, alla knappar ink. skrollen fungerar lika bra som när jag köpte den. Den har många bekväma funktioner, den är även snygg :). Så jag rekommenderar den, eller ngn liknande razermus - beroende på smak och passform

Permalänk
Medlem

Det är ju svårt att veta vad du tycker är ergonomiskt och hur bra en mus ligger i din hand.
Men jag har haft Razer Deathadder i ca 6 månader nu och jag är riktigt nöjd.
Sen att en del gillar Razer och en del hatar Razer är som allt annat, det är bara en grupp personers åsikter, så som sagt testa lite olika möss som du vill ha och gå efter den som du gillar bäst.

Permalänk
Medlem

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2648

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2533

Där är musarna jag har använt, och det är tamejfan dom skönaste som finns.
Sitter bra i handen och funkar perfekt till alla spel. Glider skönt på alla musmattor (fast det beror ju på ifall du använder sandpapper som musmatta...)

Så mitt förslag är Mionix eller QPad!

Visa signatur

@i7 2600k @GTX 580 @ Asus Sabertooh P67 @G-Skill Gaming Ripjaws 8gb @750W Corsair TX @ Corsair 600D
»»───knee───►

Permalänk
Medlem

gillar min roccat kone. snabb o kan byta belysning väldigt bra mus och macro´s ect. Dock så är den inte för folk med för småhänder. är nog bra att gå in på en teknik affär o testa mössen:)

Visa signatur

-PC- H440w - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR4 3200mhz - ASUS B450F Gaming - Asus Prime RX 9070 XT - Logitech G Pro - Logitech G915 - DT 990 PRO - Creative Katana Z - Samsung 240hz, MSI 165hz
GAME | Dota2 | Stonehearth
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk

Jag har kört med en Razer Diamonback i ca 1 år och den har funkat super.

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DareDevil:

Jag har kört med en Razer Diamonback i ca 1 år och den har funkat super.

Då kan du inte ha andvänt den så mycket dagligen? min dimonback 3g är helt cp

Skrivet av cruZZade:

Deathadder är jävligt skön...tyvärr så har Razer kvalitetsproblem så jag köper inte längre Razer, tröttsamt med musknappar som krånglar och scrollhjul som slutar fungera.

håller med. Dock så funkar min scroll utan problem det är klicken på min som inte funkar som den ska för mig.

Permalänk

Razer Naga Epic kanske?`, jag ska prova min här senare idag så får se om den är bra.

Permalänk
Medlem

tack för er hjälp ^^!! det blev deathadder

Permalänk
Medlem

Synd! Jag bytte precis från Razer DeathAdder till Mionix Naos 5000 och det är en enorm skillnad. Mionix är oerhört mycket bättre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Finns inga snygga razer mus.
Och inte finns det några prisvärda heller.

DeathAdder är den mest prisvärda mus som finns utöver MX518.
Så bullshit.

Naos enormt mycket bättre lmao, för dig kanske.
Själv hatar jag naos.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nivity:

DeathAdder är den mest prisvärda mus som finns utöver MX518.
Så bullshit.

Naos enormt mycket bättre lmao, för dig kanske.
Själv hatar jag naos.

DeathAdder är varken prisvärd, snygg, och är av absolut lägsta kvalité jag någonsin sett.

Och, så är jag ingen Naos fanboy, så sluta anta saker är du snäll påg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

DeathAdder är varken prisvärd, snygg, och är av absolut lägsta kvalité jag någonsin sett.

Hur kan man inte tycka att DeathAdder är snygg? Det är väldigt prisvärd. Det ända minuset jag kan hitta är razers kvalitet på möss. annars så är den grym!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av burken_swe@yahoo:

Hur kan man inte tycka att DeathAdder är snygg? Det är väldigt prisvärd. Det ända minuset jag kan hitta är razers kvalitet på möss. annars så är den grym!

Prisvärd är den inte då kvaliteten brister.
Alltså blir den dyrare i slutändan, vilket gör att den inte är prisvärd.
Däremot är den dyr, för vad den levererar, och hur lång tid den gör det.

Och tyvärr verkar jag vara en av dem få, men jag tycker att Razer grejer, och speciellt logitech g11, g15, g19 osv, har satsat allt för mycket på att det ska passa p12a som drar på lan med polare och vill flasha, istället för att satsa på att göra rejäla grejer med kvalité och hållbarhet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har ett Razer Black Widow och en Razer Naga. Haft detta i snart ett år och inget har krånglat. Suttit vid datorn ca 3h per dag...

Ni som pratar om Razers kvalité är människor som inte prövat dem eller som är brutala mot sina grejor.

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 PRO | 4x4 Vengeance 1600MHz LP | ASUS 7970 DirectCUII

O2+ODAC->Ultrasone PRO 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Prisvärd är den inte då kvaliteten brister.
Alltså blir den dyrare i slutändan, vilket gör att den inte är prisvärd.
Däremot är den dyr, för vad den levererar, och hur lång tid den gör det.
.

Min razer mus gick efter 2 år. (har kvar den just nu faktiskt men den är lite svår hanterad)

Jag gav ut 500 kr på den och det är den bästa mus jag har haft. Har använt det dagligen så är den lätt vart ÖVER dom 500kr jag gav. Synd bara att kvaliteten på den brast efter 2 år.

Permalänk
Medlem

razer naga är nog den skönaste musen imo!

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mellberg:

Jag har ett Razer Black Widow och en Razer Naga. Haft detta i snart ett år och inget har krånglat. Suttit vid datorn ca 3h per dag...

Ni som pratar om Razers kvalité är människor som inte prövat dem eller som är brutala mot sina grejor.

Det är inte bara kvaliteten jag klagar på, det är även att dem hellre vill göra medelklass grejer, till highend pris.
Men så blir det när man satsar på en kundkrets på mellan 8-16 år, och självklart finns det även vuxna som leker med batman och har dålig smak.

Tycker dem levererar halvt, till "helt" pris.
Hoppas du förstår vad jag menar.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av burken_swe@yahoo:

Min razer mus gick efter 2 år. (har kvar den just nu faktiskt men den är lite svår hanterad)

Jag gav ut 500 kr på den och det är den bästa mus jag har haft. Har använt det dagligen så är den lätt vart ÖVER dom 500kr jag gav. Synd bara att kvaliteten på den brast efter 2 år.

Jag fick med en mus ifrån Packard Bell när jag köpte en stationär, för 8 år sedan.
Hade utan tvekan varit den bästa musen jag någonsin testat ifall den hade varit gummerad.
Funkar gör den fortfarande, den är helt underbar.
Vad kostar den i dagsläget?
69 kronor, tror jag faktiskt.

Den har hållt 8år, används dagligen av min flickvän

Det finns alltid exceptionella fall där grejer håller i väldigt lång tid, men själv har jag fått skrota 4 möss från razer, 2 tangentbord, och 2 headset på.. 2 år, tror jag.
Läs gärna mitt förra inlägg

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har en deathadder, 3500dpi versionen, nu efter ett år och några månader så har scrollen börjat scrolla uppåt ibland när jag scrollar nedåt och tvärt om. Och ibland flyger pilen omkring av sig själv
Men tills nu har jag vart väldigt nöjd med min mus, men kanske får bli nåt annat nästa gång med tanke på Razers kvalité =/

Permalänk
Medlem

Har en DeathAdder av den första sorten.
Har använts flitigt som sjutton, och fungerar fin fint fortfarande.

Bästa musen jag använt, ska införskaffa mig en Mamba när jag har råd.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

har använt razer dimondback i ca 3 år nu.. köpte en ny för ungefär 1 år sen.. (den gamla funkar dock fortfarande xD) vet inte hur dom andra är men jag älskar dimondback och kommer antagligen aldrig köpa något annat än razer...

-Dimondback 3g får min röst!

MvH:fatfredd

Visa signatur

Intel i7 2600k @4.6GHz, ASUS GTX780 DCII, Asus Maximus IV Extreme, 16Gb 1600MHz VENGEANCE LP, NZXT Switch 810 BLACK, Corsair H100, Windows 7 Ultimate x64, Corsair AX1200, 2x Corsair Force GT 120Gb Raid 0, 2TB Hitachi Deskstar, Samsung Syncmaster BX2431, Corsair K90, Mionix naos 5000, Sennheiser pc 360

Permalänk
Medlem

Har haft en Diamondback, två DeathAdder (en vanlig och en black edition), en Mamba (den trådlösa) och det jag kan säga om Razer är att de generellt håller hög kvalitet men att kvaliteten på DeathAdder är åt helvete. Har haft alla möjliga sorters garantifel på de två jag har haft, allt från att musen dubbelklickar av sig själv till att sensorn slutar fungera till att hjulet slutar fungera. Däremot har jag aldrig haft några problem med de andra Razer-mössen och tangentbordet jag köpte idag (Arctosa) har varit rätt bra hittills iaf

Däremot tycker jag att Naos ligger bättre i handen än vad DeathAdder gjorde. Båda är rätt stora möss och båda har den där lite "gummerade" ytan på plasten så det inte klibbar fast men Naos ligger bättre (för mig) pga att den är lite bredare och ger mer stöd på bredden medan DeathAdder mest är hög. Bifogar två bilder där ni kan se skillnaden.

Skillnad på bredden
Skillnad på höjden

Får ursäkta att DA är så skitig, den har några år nacken