Permalänk
Medlem

Har påbörjat arbetet på mitt passagerarfartyg

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

vad tror ni om chansen för ett landdrivet fordon senare? typ häst eller något sånt. Går det själv att öka max synen ännu längre än vad den redan är?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av H3Nc3:

Har påbörjat arbetet på mitt passagerarfartyg
http://i.imgur.com/mmdjF.jpg

InvEdit

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Single player, jag gör gärna samma sak med polare i MP. Orkar helt enkelt inte leta efter tusentals blocks för inredningen måste ju också finnas.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

vad tror ni om chansen för ett landdrivet fordon senare? typ häst eller något sånt. Går det själv att öka max synen ännu längre än vad den redan är?

Du kan ju ha en sadel redan nu som du kan använda på grisar(ksk kor med, har inte prövat), så Notch kanske lägger in en häst eller så att man kan styra grisarna

Permalänk
Medlem

Tja jag har inte spelat minecraft på ett tag men jag vill börja på en RPG server nu.. Så finns det någon server som det inte finns massa griefers på?

Permalänk
Medlem

Vill välkomna alla till min minecraft-server!

Adressen är http://fulafisken.no-ip.com
(Ja, det är en no-ip-adress, men servern drivs seriöst.. Växer den sig stor ordentligt så byter jag till "riktig" hosting, men i dagsläget fungerar det bra att köra den hemma.)

På den adressen finns även en hemsida som innehåller tre saker: Ett forum som handlar om servern med nyttig info, en högupplöst karta över minecraft-världen på servern och en mapp med backup-filer på mc-världen, ifall man vill spela den i singleplayer eller vad som helst. På servern finns både svenska och utländska spelare, så det pratas både svenska och engelska.

Själva servern kör bukkit med vissa plugins.

LWC- Skydd för kistor. Du kan själv skydda dina kistor och furnaces/ugnar

BigBrother - Anti-greifing. Loggar allt och gör att man kan återställa saker som blir förstörda, samt se vem som har förstört och banna den personen. Drabbas någon av förstörelse så är det bara att säga till admins så löser vi det

TeleConfirmLight - ger två kommandon, /tpc och /tpchere. Dessa används för att man ska kunna teleportera sig till andra spelare, som måste godkänna teleporteringen.

Finns fler kommandon, som /spawn och /home som tar dig till spawnen eller ditt hem (som du själv kan bestämma med kommandot /home set) och en del andra kommandon som du ser genom att skriva /help i chatten i spelet.

Servern är ca 2 månader gammal, och har runt 25 spelare när jag skriver detta. Det brukar vara 10-15 spelare inne när det är som mest, och kartan är inte precis överbebyggd.

Det finns ingen gräns på hur långt bort man får gå, så kartan kan bli hur stor som helst

Så välkommen in och bygg eller utforska!

Visa signatur

Jobbar som IT-konsult och driver https://datarymden.se med internet- och colocationtjänster i Umeå. Erbjuder hosting av servrar till rimliga priser, både tower och rackmonterade.

Permalänk
Medlem

Någon som vet en riktig BRA minecraft survival server som har pvp och monsters aktiverat?
Då menar jag en server där det är fritt att sno varandras grejer, spränga varandras hus osv...
Det är ju dom som är roligast! Då man måste kämpa lite för att hålla sig vid liv och gömma sina grejer om man vill ha kvar dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Villor:

Någon som vet en riktig BRA minecraft survival server som har pvp och monsters aktiverat?
Då menar jag en server där det är fritt att sno varandras grejer, spränga varandras hus osv...
Det är ju dom som är roligast! Då man måste kämpa lite för att hålla sig vid liv och gömma sina grejer om man vill ha kvar dom.

Då är de bara att statra en egen. Sen tuta och köra

Permalänk
Medlem
Skrivet av willaim:

Då är de bara att statra en egen. Sen tuta och köra

Har tyvärr inte den möjligheten, då min far har sitt företag här hemma och vägrar ge mig lösenordet till routern / öppna portar åt mig, då han tror att hans servrar kommer segas ner drastiskt. Men ändå sitter han och tankar hela dagarna

Permalänk
Medlem

Din röst har blivit hörd Villor, Har startat en "pure survival" server

62.220.170.226:25565

Varsågod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av willaim:

Din röst har blivit hörd Villor, Har startat en "pure survival" server

62.220.170.226:25565

Varsågod.

Awesome!
Tackar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Villor:

Awesome!
Tackar

Har haft lite problem med den, men nu fungerar den

Permalänk
Medlem

Liten film jag gjorde igår

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

ONWdSWXxW88

Gillar som fasen! Mycket bra gjort.

Permalänk
Skrivet av fisk1n:

överdrivet med ord!

Var där inne ikväll, var trevligt folk! Kommer antagligen in imorgon!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

fisk1n din server är gonice, r00b här, har äntligen hittat mitt hus på wordmapen oxå

Samt hur ofta uppdateras mapen?

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Skrivet av SweCarn:

fisk1n din server är gonice, r00b här, har äntligen hittat mitt hus på wordmapen oxå

Samt hur ofta uppdateras mapen?

Jag tror att han använder DynMap. Vilket betyder att kartan uppdateras hela tiden när någon lägger ut ett block.

Permalänk
Medlem

Fulafisken mapen uppdaterar varje timme nu, och det är underbart att se att mitt hus nästan brann upp idag, samt min vän's plattå i luften brann nyss upp, man ska ta det lugnt med flinta. Alla borde spela på fulafisken!

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk

Kan nån förklara för mej hur man sätter upp en server? Försökt föjla youtube-videos men funkar inte för mej :/

Permalänk
Medlem

Måste tippsa om en jävligt grym server. Den ligger utanför Stockholm så lagg finns där inget. Den har dessutom för en vecka sen precis resetat så världen är rätt fräsch så det finns inte jätte många etablerade städer än, så ni har en chans att skapa en sweclocker stad om ni vill!
Här har ni länk: http://minestatus.net/352-profan-s-humble-abode

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av J0hAnN48:

Måste tippsa om en jävligt grym server. Den ligger utanför Stockholm så lagg finns där inget. Den har dessutom för en vecka sen precis resetat så världen är rätt fräsch så det finns inte jätte många etablerade städer än, så ni har en chans att skapa en sweclocker stad om ni vill!
Här har ni länk: http://minestatus.net/352-profan-s-humble-abode

185 ms.. I think that would add for some lag!

Vad är det med alla dessa "Sweclockers" städer? Gör ni reklam för forumet eller så i -alla- spel? Känns så uttjatat.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Skrivet av Robeliboban:

ONWdSWXxW88

Grymt bra gjord!

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D, Corsair 8Gb DDR3, Gigabyte radeon 6970,
Asus P8P67 Pro, Corsair H70, Corsair HX 750W 80+.

Permalänk
Skrivet av Robeliboban:

ONWdSWXxW88

Snygg

Spelar lite då och då med några här från forumet bla. Dock så kan jag inte spela det på laptopen då de bråkar med grafikkorts drivrutinerna Hmm spelar ju Bla UT på max inställningar men MC Får jag inte ens igång

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av Hamzta:

Du hat inte läst tråden?

Skriv: mc.xtralarge.se i IP fältet.

Hemsida för registrering: xtralarge.se

Bara jag som inte hittar vart man registrerar sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Bara jag som inte hittar vart man registrerar sig?

registrering e nere just när vi har nyss bytt från hmod till bukkit.

http://minecraft.xtralarge.se/viewtopic.php?f=2&t=340

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk

Någon mer än jag som har problem med krasher vid onlinespel?
Har ifs bara spelat på en server hitills. Har inte mods eller liknande.

Har testat i window mode, full scren osv, men efter en stunds spelande blir skärmen svart (endast spel skärmen)
Och minecraft svarar inte.

Skrivet av nick-li:

registrering e nere just när vi har nyss bytt från hmod till bukkit.

http://minecraft.xtralarge.se/viewtopic.php?f=2&t=340

Ok, hur lång tid kan det väntas ta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Vi hade enorma problem med en minnesläcka i (Craft)Bukkit men efter dialog med utvecklarna som såklart gärna ville lösa detta har det kommit tre-fyra patcher som sägs fixa läckan.
(källa: https://github.com/Bukkit/CraftBukkit/commits/ 2011-02-10)

Är det fixat - vilket återstår att testa idag - så kommer nyregistrering öppnas i helgen

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Skrivet av granis:

Vi hade enorma problem med en minnesläcka i (Craft)Bukkit men efter dialog med utvecklarna som såklart gärna ville lösa detta har det kommit tre-fyra patcher som sägs fixa läckan.
(källa: https://github.com/Bukkit/CraftBukkit/commits/ 2011-02-10)

Är det fixat - vilket återstår att testa idag - så kommer nyregistrering öppnas i helgen

OK, tackar.

Permalänk
Skrivet av jonathan82:

Någon mer än jag som har problem med krasher vid onlinespel?
Har ifs bara spelat på en server hitills. Har inte mods eller liknande.

Har testat i window mode, full scren osv, men efter en stunds spelande blir skärmen svart (endast spel skärmen)
Och minecraft svarar inte.

Jag har problem med krasher!

Har testat flera olika servrar både med och utan mod på klientsidan. Men andra som spelar på samma server säger att de inte har några problem alls.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>