Packard Bell Easynote TJ75 överhettad?

Permalänk
Medlem

Packard Bell Easynote TJ75 överhettad?

Hej! jag undrar om det är normalt att processorn blir 98 grader i ena kärnan(core) när den går på högvarv? Processorn är en: Intel Core i5 430m

Visa signatur

Processor: AMD Ryzen 5 5600 @3.5 GHz
Grafikkort: PowerColor Radeon RX 6700 XT 12GB
PSU: NZXT C650 650W v2
Moderkort: Gigabyte B550M Aorus Elite / Ram:32GB
Chassi: ASUS Prime AP201 Svart

Permalänk
Skrivet av olivern3:

Hej! jag undrar om det är normalt att processorn blir 98 grader i ena kärnan(core) när den går på högvarv? Processorn är en: Intel Core i5 430m

Finns redan massor med svar här på forumet ang laptops med värmeproblem, har nog själv vid detta laget svarat på runt 20 trådar i ämnet, bla om Packard Bell.
MAO, DEN SOM SÖKER HAN FINNER.........

Permalänk
Medlem

Jag vet, men datorn har redan varit inne på reparation för 2 månader sen, så jag tänkte att processorn kanske ska vara så varm.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av olivern3:

Jag vet, men datorn har redan varit inne på reparation för 2 månader sen, så jag tänkte att processorn kanske ska vara så varm.

Ok, inklistrad länk om frågeställning och svar som förhoppningsvis kan ge lite hum följer.
http://www.sweclockers.com/forum/67-barbara-datorer-support-o...

Som synes, DEN SOM SÖKER.....

Permalänk
Medlem

Jag löste det genom att sänka processorhastigheten till 98 procent..... sänktes med 30 grader

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Exakt hur gjordes det?

Permalänk
Medlem

Gå in på Kontrollpanelen, maskinvara och ljud, energialternativ. sedan så klickar du på "Ändra schemainställningar" på schemat som heter "Balanserat". välj "Ändra avancerade inställningar", leta upp "Energisparfunktioner för processorn, sedan "Maximalt processortillstånd", och där skriver du in hur många procent du vill att processorna ska gå upp i max.

Visa signatur