Permalänk
Avstängd

Skrotfynd?

Finns det några här som brukar vara på skoten och rota, eller är alla som är här rika och köpter grejerna istället? Jag har hittat rätt fina grejer där, fast dock lite gammelmodiga.

Visa signatur

sug min kuk ballefittor

Permalänk
Medlem

min server (irc,ftp,webb, osv) kommer helt därifrån, visserligen bara en 133:a med 80mb ram och 5gb hd, men iaf så fungerar den perfekt!!

finns massor av intressanta saker på skrotippar och återvinningstationer, har en kompis som hittade en p200 med en fungerande 40gb hd i !!!

Edit: stavfel

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk
Medlem

Förr så sprang man ju jämt runt högt och lågt och tog allt hur sunkigt det än var... men sen växte man ifrån det

Visa signatur

Но если есть в кармане пачка сигарет,
Значит все не так уж плохо на сегодняшний день.

Permalänk
Avstängd

En 40 giggare på skoten!!! Det var inte illa det, det värsta jag hittat var väl en 225mhzare, 100mhzare och en massa smått å gott.

Visa signatur

sug min kuk ballefittor

Permalänk
Medlem

Hitta en zip-drive igår!!.... funkar perfa!!... har ingen nytta av den bara =/

Visa signatur

Blow me!

Permalänk
Medlem

Det är olagligt vet ni väl

Permalänk
Medlem

Skrot fynd

1. IBM 400mhz 356ram 30gb hdd, skiten helt nytt i låda med original Win2k cd, drivrutiner mm

2. Bärbar 333mhz 128ram 8gb hdd, dock utan laddare
men det hittade jag en passande på ett annat ställe

Sen massa andra små burkar 200mhz och dyl.
Skärmar, SUN burkar, rackskåp, UPSer mm

Visa signatur

Jag avsäger mig allt ansvar för eventuella stavfel p.g.a för litet dagligt intag av koffein.

Permalänk
Medlem

jag har en p2 266mhz, 64mb ram, ati rage pro 4mb o 3gb hd, era skrotfynd är bättre än min jävla dator ffs!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av support
Skrot fynd

1. IBM 400mhz 356ram 30gb hdd, skiten helt nytt i låda med original Win2k cd, drivrutiner mm

2. Bärbar 333mhz 128ram 8gb hdd, dock utan laddare
men det hittade jag en passande på ett annat ställe

Sen massa andra små burkar 200mhz och dyl.
Skärmar, SUN burkar, rackskåp, UPSer mm

Neej! Vill har både nr 1 (HDDn) och nr 2, fan va grymmt, 333mhz räcker ju för att kunna skriva på och sånt.

Permalänk
Avstängd

bärbar dator! ojojojdå det var inte illa, det är något jag alltid velat ha, jag bor ju trots allt i glesbygd och då kanske man inte hittar lika fina grejer

Visa signatur

sug min kuk ballefittor

Permalänk
Medlem

Går ni på vanliga soptippar eller speciella återvinningsstationer då?
Jag har tittat på el-avdelningen på våran soptipp men dom tömmer den varenda dag.

Visa signatur

"Utom de elva omkomna, av vilka en var tolv år, skadades 24 oftast äldre personer, sade polisen." - expressen.se
Data/Dator?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_real_FF
bärbar dator! ojojojdå det var inte illa, det är något jag alltid velat ha, jag bor ju trots allt i glesbygd och då kanske man inte hittar lika fina grejer

just för att man inte ska ta grejer , kanske :roll:

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoc
min server (irc,ftp,webb, osv) kommer helt därifrån, visserligen bara en 133:a med 80mb ram och 5gb hd, men iaf så fungerar den perfekt!!

finns massor av intressanta saker på skrotippar och återvinningstationer, har en kompis som hittade en p200 med en fungerande 40gb hd i !!!

Edit: stavfel

så tänkte jag med men inte fan kunde dom ge/sälja något där. det var en "säkerhetsåtgärd"

Permalänk

Ska an dit och gräva snart! Om man hittar någon gammal dator så finns det ju alltid fläktar man kan använda!

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Vart hittar man sånna här skojiga saker? Det bästa jag kommit över är trasiga datorer eller väldigt gamla saker (Macar ifrån 1567 ) och ett par 133or....

Permalänk
Medlem

Var letar ni? Finns det något i närheten av HBG?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Vart finns dessa ?

Jag bor i stockholm

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Hedersmedlem

Kan säga att arbetarna på vissa tippar plockar de som har något värde direkt för egen användning / försäljning. Därav de få fynden på vissa tippar.

Permalänk
Medlem

men vart ligger dessa ställen ? i sthlm alltså

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm, soptipp och soptipp... plockat från container, räknas det?

x4 PII 233MHz, 64MB ram, 4GB HD
x2 PI 133MHz, 32MB ram, 2GB HD
x6 145W agg
+en massa annat SKIT som jag inte orkar skriva upp (har 4 flyttlådor med skrot i mitt rum...)

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Rushdie

SOFT SOM FAN

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: Skrotfynd?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_real_FF
Finns det några här som brukar vara på skoten och rota, eller är alla som är här rika och köpter grejerna istället? Jag har hittat rätt fina grejer där, fast dock lite gammelmodiga.

Om det där som står i din sugnatur som du har hittat må jag säga att det var då inget dåligt kap. Den duger väl till det viktigaste...

Visa signatur

Min Dator: ASUS A7N8X (nForce 2) @ 196 Mhz FSB, Athlon XP 2400+ @ 2.36 GHz, 2x256 + 512 MB DDR SDRAM @ 6-2-2-2, Thermaltake Volcano 7+ @ "bandsåg", Powercolor Radeon 9800 pro @ orginal, Western Digital 80 GB(8 MB cache), SB Audigy2 Platinum, Creative Megaworks 550D THX, samt Svart Chieftech Dragon miditower. - Den som aldrig gör fel lär sig aldrig något. -

Permalänk
Medlem

Re: Re: Skrotfynd?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Furre

Om det där som står i din sugnatur som du har hittat må jag säga att det var då inget dåligt kap. Den duger väl till det viktigaste...

Haha, rätt grov diss

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Skrotfynd?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie

Haha, rätt grov diss

Jag var inte bara sarkastisk...

Visa signatur

Min Dator: ASUS A7N8X (nForce 2) @ 196 Mhz FSB, Athlon XP 2400+ @ 2.36 GHz, 2x256 + 512 MB DDR SDRAM @ 6-2-2-2, Thermaltake Volcano 7+ @ "bandsåg", Powercolor Radeon 9800 pro @ orginal, Western Digital 80 GB(8 MB cache), SB Audigy2 Platinum, Creative Megaworks 550D THX, samt Svart Chieftech Dragon miditower. - Den som aldrig gör fel lär sig aldrig något. -

Permalänk
Inaktiv

man kanske borde bli skrotsamlare, verkar vara givande. kollar ni i återvinningscontrainrarna eller var?