Permalänk

datorn bara dör? för varm processor?

som topic lyder när jag haft igång dator ett tag så dör den bara? är det mjukvarufel?
har intelcore i7 950 och så funderar på om den blir för varm.. laddade ner speedfan och det står att den ligger på 45-50 grader beroende på kärna.. har ett coolermaster v6 gt cpu kyl hemma.. borde jag kanske trycka i det? datorn har börjat dö när jag spelar black ops.. sen tror jag även grafikkortet ligger på 50grader e det mycket?

Permalänk
Medlem

Kolla vad du har för Temp på prollen i load, jag skulle hels inte överstiga 70-75 grader. Smärtgränsen för grafikkort brukar ligga runt 100 tror jag. Men just i det här fallet tror jag att det är agget som spökar, skriv ner alla kompondnter du har så blir det lättare att hjälpa till

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

som topic lyder när jag haft igång dator ett tag så dör den bara? är det mjukvarufel?
har intelcore i7 950 och så funderar på om den blir för varm.. laddade ner speedfan och det står att den ligger på 45-50 grader beroende på kärna.. har ett coolermaster v6 gt cpu kyl hemma.. borde jag kanske trycka i det? datorn har börjat dö när jag spelar black ops.. sen tror jag även grafikkortet ligger på 50grader e det mycket?

Är dessa temp mätningar i load eller idle? Ifall idle så är det ingen större fara på taket. Kör du med stockkylaren eller? Skulle vilja att du testa coretemp eller cpuz istället för speedfan. Det sistnämda är inte så pålitligt. Hur långt kommer du när du bootar upp? Till windows eller bara bios. Är detta kall bootning eller varm? Vilket grafikkort använder du dig av?

Visa signatur

I7 980x @4.5 | Asus Rampage III Extreme | Corsair Dominator 12gb (3x4) Cl 9 | Corsair AX1200 | EVGA 680 FTW x2 | Corsair 800D WC | SSD Corsair Force 120gb x2 | Western Digital Caviar Black 2TB x 2 | Logitech G19 | Mad Cats Rat 9 | Logitech G35 | Logitech Pro C910 HD | W7 Ultimate x64 | Dell U2311H x 3 | Nvidia Surround |