Permalänk
Medlem

40-42" TV, ca 7000kr

Jag funderar på att köpa en ny TV till mitt rum och då uppgradera från en gammal 32" TV.
Min budget är på ca 7000kr och jag är ute efter en 40-42" stor TV. (kan gå upp till 8000kr ifall det blir en märkbar skillnad i kvalité.
TVn nyttjar jag för en rad olika saker:
TV/Film tittande (filmerna är oftast i 1080p)
PS3 / Wii spelande
Virtual Console spelande och vissa retro konsoler(Via Wii / PC)

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk
Skrivet av Gysztaf:

Jag funderar på att köpa en ny TV till mitt rum och då uppgradera från en gammal 32" TV.
Min budget är på ca 7000kr och jag är ute efter en 40-42" stor TV.
TVn nyttjar jag för en rad olika saker:
TV/Film tittande
PS3 / Wii spelande
Virtual Console spelande och vissa retro konsoler(Via Wii / PC)

jag kan stark rekommendera den här.

http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/...

otroligt bra tv

Permalänk
Medlem

Intressant, fast den säljs ju inte på så många andra ställen och det brukar ju inte vara ett bra tecken precis...

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghettosmurfen95:

Jag skulle verkligen inte köpa en LCD-LED om jag var TS och hade den budgeten. Ska du ha bra LCD-LED måste du köpa någon av toppmodellerna, typ Samsungs UE-8-serie.

Kolla på någon LCD.. typ Samsung LE40c65x serien eller LGs LD750n t ex, eller Sony ex500!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cliddo:

Jag skulle verkligen inte köpa en LCD-LED om jag var TS och hade den budgeten. Ska du ha bra LCD-LED måste du köpa någon av toppmodellerna, typ Samsungs UE-8-serie.

Kolla på någon LCD.. typ Samsung LE40c65x serien eller LGs LD750n t ex, eller Sony ex500!

Jag har tänkt lite i de banorna faktiskt. Problemet är att jag inte vet vilken TV som är bäst för det priset...

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk

Panasonic TX-P42G20 ligger precis under 7k idag. Grym TV till de pengarna.
Angående LG 42LE5310 så tyckte jag att den gav sjukt mycket eftersläp, kan vara värt att kolla på den innan man köper den.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyber Judas:

Panasonic TX-P42G20 ligger precis under 7k idag. Grym TV till de pengarna.
Angående LG 42LE5310 så tyckte jag att den gav sjukt mycket eftersläp, kan vara värt att kolla på den innan man köper den.

Panasonic TX-P42G20 är en plasma TV eller?
Blir inte Plasma TV sämre med tiden? Har de dessutom inte problem med inbränning och även att de drar mycket el?
(Ökar min budget till ca 8000kr ifall den tusenlappen kan göra en märkbar skillnad i kvalité.)

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cliddo:

Ska du ha bra LCD-LED måste du köpa någon av toppmodellerna, typ Samsungs UE-8-serie.

Det kan jag ju knappast hålla med om... då vi köpte en 42" LED-LCD förra året för ca 7000 kr... vi är supernöjda med den.

Från början kikade jag bara runt efter modeller för dubbla priset... men skillnaden på bilden motiverade verkligen inte prisskillnaden.

Nu kan vi köpa ytterligare en tv... till sovrummet istället för att bara ha en i vardagsrummet.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GaMeR2K5:

Det kan jag ju knappast hålla med om... då vi köpte en 42" LED-LCD förra året för ca 7000 kr... vi är supernöjda med den.

Från början kikade jag bara runt efter modeller för dubbla priset... men skillnaden på bilden motiverade verkligen inte prisskillnaden.

Nu kan vi köpa ytterligare en tv... till sovrummet istället för att bara ha en i vardagsrummet.

EDIT: Givetvis så får man ju själv avgöra ifall man kan se någon skillnad och om prisskillnaderna är motiverade.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Det kan jag ju knappast hålla med om... då vi köpte en 42" LED-LCD förra året för ca 7000 kr... vi är supernöjda med den.

Från början kikade jag bara runt efter modeller för dubbla priset... men skillnaden på bilden motiverade verkligen inte prisskillnaden.

Nu kan vi köpa ytterligare en tv... till sovrummet istället för att bara ha en i vardagsrummet.

Skrivet av GaMeR2K5:

EDIT: Givetvis så får man ju själv avgöra ifall man kan se någon skillnad och om prisskillnaderna är motiverade.

Nu kommer jag byta upp mig från en Centrum 32" LCD-TV så jag tror nog att de flesta LCD/LED/Plasma kommer ha bättre bildkvalité men jag vill ändå ha så bra bild som möjligt(för priset) och att bilden inte blir sämre efter några år eftersom jag inte planerar att byta TV igen på ett tag.

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk
Medlem

Hade jag köpt personligen: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=604130 Plasma behöver inte vara sämre, tvärtom.
Ju större ju bättre anser jag, så länge man inte sitter 2m ifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mercy1:

Hade jag köpt personligen: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=604130 Plasma behöver inte vara sämre, tvärtom.
Ju större ju bättre anser jag, så länge man inte sitter 2m ifrån.

Tyvärr så tillåter inte mitt rum en 50" utan 40-42" är max.

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk
Medlem

Jag har nu lyckats begränsa urvalet till två TV LCD-TV.
Samsung LE40C675
Sony Bravia KDL-40EX500

Finns det någon här på SweC som kan hjälpa mig välja mellan dessa två TV-apparater?

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk

Själv har jag denna http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/...

Det är ju då en 47 så kanske e för stor ändå :/ Men den funkar riktigt fint iaf.

Visa signatur

Asrock P67 Extreme6 | Intel 2600k @ 4.5Ghz) | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
ASUS GTX 770 DCII OC @ 1260/7900 | Intel X25-M G2 80GB| ~3.2TB HDD
Antec 1200 | Corsair HX 620 80+
ASUS PB278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drömmaren:

Själv har jag denna http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/...

Det är ju då en 47 så kanske e för stor ändå :/ Men den funkar riktigt fint iaf.

Japp, tyvärr är den lite för stor skulle jag tro...

Bara för att hålla det aktuellt:
"Jag har nu lyckats begränsa urvalet till två TV LCD-TV.
Samsung LE40C675
Sony Bravia KDL-40EX500

Finns det någon här på SweC som kan hjälpa mig välja mellan dessa två TV-apparater?"

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gysztaf:

Jag har nu lyckats begränsa urvalet till två TV LCD-TV.
Samsung LE40C675
Sony Bravia KDL-40EX500

Finns det någon här på SweC som kan hjälpa mig välja mellan dessa två TV-apparater?

Jag skulle tagit Sonyn alla dagar i veckan.
Har du kollat på dom i verkligheten? Själv tycker jag att samsungen är en snyggare tv, men allldeles för osäkert vilken panel man får eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cliddo:

Jag skulle tagit Sonyn alla dagar i veckan.
Har du kollat på dom i verkligheten? Själv tycker jag att samsungen är en snyggare tv, men allldeles för osäkert vilken panel man får eller inte.

Jag har sett på dem i verkligheten nu, och jag föredrog Samsungen...så nu ska jag iväg och handla!
Hoppas man får en bra panel!

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gysztaf:

Jag har sett på dem i verkligheten nu, och jag föredrog Samsungen...så nu ska jag iväg och handla!
Hoppas man får en bra panel!

Vilken blev det?
Själv har jag samsung c755

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cliddo:

Vilken blev det?
Själv har jag samsung c755

Det blev Samsung LE40C675, jag har bara spenderat några timmar med den men än så länge är jag helt förälskad i den.

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk
Medlem

Har en: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=589094 och fungerar väldigt fint med PS3 och TV/HD tittande.. 50tum är perfekt och storlek går före lite lite bättre bild enligt jag då den har väldigt bra bild också.

Visa signatur

5950x, 32GB 3600, RTX 3090 Ti
Legion 5 Slim 7840hs, RTX4060

Permalänk
Medlem

Synd att du inte ska upp i 50", LG PK550 är verkligen en grym tv som är nere under 8000kr nu

Edit* Ah du hade redan valt. Personligen tycker jag det blir för litet under 50 men det är ju en smaksak

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gysztaf:

Det blev Samsung LE40C675, jag har bara spenderat några timmar med den men än så länge är jag helt förälskad i den.

Härligt !: )