Permalänk

hur länge lever ett nätagg?

har läst i snitt 11 år stämmer de

Permalänk
Medlem

Beror mycket på hur man stressar dom och hur bra kvalitet det är på kondensatorerna, och overall kvalitet på själva nätdelen. Så det kan variera kraftigt

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

hur långt är ett snöre passar in här

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

hur långt är ett snöre passar in här

från mitten till änden x 2

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns alltid måndags ex oavsett tillverkare så det är svårt att säga men bra aggregat kan säkert hålla upp mot 20 år, fast vem testar sådant?

Jag vet dock att dåliga agg kan smälla när som helst...:)

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Det enda man kan kolla på är om tillverkaren anger en MTBF och även garantin för produken.. DÅ har man föväntningarna iaf.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Jag sitter med ett OCZ-nätagg på 520W från 2005 fortfarande, och jag kör med ett fullt modernt system något brutalt överklockat. Mina spänningsvärden är fortfarande riktigt stabila, trots att jag har haft burken i drift 24/7 det senaste året.

Så för att besvara din fråga - Det har med både belastning och tur att göra. Om du sitter med ett stressprogram aktivt i fem veckor konstant kan jag garantera att nätaggregatet har fått förkortad livslängd, men som med allt så kan även ett helt nytt nätaggregat ge upp närsom beroende på omständigheter.

Om du inte nöjer dig med detta svar får du gå efter den garanti du får på nätaggregatet du väljer att införskaffa.

/FeeSpray

EDIT:
Förtydligande från min sida: Stressprogram i fem veckor vore underförstått med att du belastar nätaggregatet till bristningsgränsen.

Nåja.

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk

corsair nätagg har 7 års garanti

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
Sluta tramsa runt och ge irrelevanta svar.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Det går ju inte att säga exakt hur länge ett agg lever, lite personlig statistik:

Antec neopower: 4år funkar fortfarande bra.
Chieftec 360w: 9år funkar fortfarande bra.

ColorsIT: 5-7år (vetinte exakt hur gammalt) dog innan jul.
Cooler master realpower: Dog efter 1.5år

Så det beror helt på kvalitén / hur mycket agget används och hur hårt det belastas, det finns ju dock alltid Måndags ex som MaLo sa.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya