spela in MW2 gameplay i HD

Permalänk
Medlem

spela in MW2 gameplay i HD

försöker då spela in MW2 gameplay i HD och även lite css.

problemet är att hitta rätt programm, fraps laggar, xfire gör för stora filer , plus att dom måste konverteras till mp4 vilket tar ett år och wegame verkar bäst men ljudet kommer efter vilket e sjukt jobbigt.

finns det något programm där ute som spelar in i full HD/ 720p, laggar inte ingame och gör inte filerna överdrivet stora?

spelar ingen roll om det kostar. sen undrar jag vad som kan göra att ljudet drar efter på wegame, har en dator som mer än nog ska klara av detta, en wegame skyller på mitt ljudkort.

nån som vet nån lösning?

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem

Du kan välja vilken FPS du vill spela in filmen i. Klart det känns segt om du spelar in i 30 FPS när du kör spelet högre vanligtvis.

Eller köp en snabbare dator.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Spara inte fraps filerna till din system/spel hdd, ge den en annan hdd att använda så kommer du att få ett otroligt fint flyt i frapsandet utan hack osv.

Exempel.
C: Operativ system, spel mm
D: Program, Spel mm
E: Fraps mm

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

synd bara att fraps gör filerna väldigt stora. men kan ge det ett försök till.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiloh:

synd bara att fraps gör filerna väldigt stora. men kan ge det ett försök till.

Vad hade du tänkt dig då? Spela in direkt och få kodat och klart?

När du bearbetat filmen och när du kodar om filmen blir fil/filerna mindre, beroende på kvalite.

Så pass lite utrymme har du väl ändå inte.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Det finns program som kodar om direkt, men om du tycker att fraps är segt så ska du nog inte testa att komprimera on the fly

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Jag skulle kunna lägga till att när jag spelar in med fraps på mw2 blir filerna enormt stora tex ett 2 minuters klipp blir nästan 4gb. Det var länge sedan jag använde fraps men ska filerna verkligen bli så stora?

Visa signatur

8700k 4,9ghz ~ 6900xt ~ 16gb ram 3200mhz ~ Corsair RM850X

Permalänk
SpelClockers

Så är det med okomprimerade video filer.

Permalänk
Medlem

jag e helt ny för att komprimera video och codecs mm. så kan något isåfall rekomendera ett program som gör filen mindre men ändå bibehåller så gott som samma kvalite?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Själv använder jag Sony Vegas , tar dock riktigt lång tid att komprimera enorma filer såsom mw2 filerna om man ska ha bra kvalite så att säga.

Visa signatur

8700k 4,9ghz ~ 6900xt ~ 16gb ram 3200mhz ~ Corsair RM850X

Permalänk
Medlem

Playclaw har jag testat lite grann och det låser inte din fps när du spelar, och du kan ställa in i vilken fps det inspelade materialet skall vara i. Det belastar även datorn lite mindre, och har mycket mer inställningsmöjligheter än Fraps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sibbe90:

Jag skulle kunna lägga till att när jag spelar in med fraps på mw2 blir filerna enormt stora tex ett 2 minuters klipp blir nästan 4gb. Det var länge sedan jag använde fraps men ska filerna verkligen bli så stora?

ja det ska dem, fraps spelar in och sparar okomprimerat = samma kvalite som ingame

jag har 15 sec klipp från mw2 som ligger på 700mb styck

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

nu testade jag spela in lite mera med fraps och kvaliten e bra, jag kan spela in i 720p i 60 fps men det laggar superlite, dock är detta nog för att störa mitt spelande så jag spelar i 1080p och spelar in i half size 940p tror jag det va då.

men nu undrar jag hur man komprimerar filerna i sony vegas^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ska du bara komprimera dem utan att redigera och greja så använd MeGUI eller liknande för att komprimera med x264 i mkv eller mp4 container.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

1. Spela in MW2 med WeGame.
2. Starta Sony Vegas.
3. Dra ljudet från spelet i Sony Vegas så att det kommer på jämn plats och flyter.
4. ????
5. FILM!

Permalänk
Medlem

jah, men ljudet hamnar mer och mer efter ju emr jag spelar så det blir inte så lätt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

juste, har ont om plats på min externa HDD som jag spelar in på, vad är bäst? skaffa en ny extern hårddisk att spela in på eller intern? är intern bättre?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiloh:

juste, har ont om plats på min externa HDD som jag spelar in på, vad är bäst? skaffa en ny extern hårddisk att spela in på eller intern? är intern bättre?

Interna diskar jobbar väl i regel snabbare?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

prova playclaw funkar riktigt nice när man har många kärnor på cpun, ha 4 kärnor på playclaw och 2 kärnor på mw2 så kommer du inte droppa många fps.
Edit: när jag mixtrade runt s åfunkade playclaw väldigt bra men ibland dummar programet sig som stänger av spelet när du försöker starta det, då fick man stänga av alla program sen starta playclaw och sen starta spelet så brukarde det funka förut

Visa signatur

Ryzen 7800x3D | Corsair H100i V2 | 48 GB DDR5 Corsair VENGEANCE | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | Predator 34" 180hz IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround Racing rig

Permalänk
Medlem

jag vet inte om jag kommer orka testa playclaw eftersom fraps funkar för mig. nu vet jag inte om playclaw kan detta, men hittils har jag inte hittat något program som tillåter en att deleta det du spelade in ingame precis efter att du slutat spela in. asså att man spelar in något man itne vill ha, så kan man ta bort det med ett knapptryck. hatar at kolla igenom alla korta klipp som bara e skit.

men ska nog köpa en ny intern på 2TB

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiloh:

jag vet inte om jag kommer orka testa playclaw eftersom fraps funkar för mig. nu vet jag inte om playclaw kan detta, men hittils har jag inte hittat något program som tillåter en att deleta det du spelade in ingame precis efter att du slutat spela in. asså att man spelar in något man itne vill ha, så kan man ta bort det med ett knapptryck. hatar at kolla igenom alla korta klipp som bara e skit.

men ska nog köpa en ny intern på 2TB

Kan göras i PlayClaw med. Testade just PlayClaw och fick inte lika mycket drops som med Fraps.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

jag testade playclaw och visst det ser fett nice ut, dock går det ju inte att spela upp filen direkt efter att du spelat ind en som i fraps, inte för mig iallafall, den säger att den e fel codec och jag orkar inte konvertera heller.

och kan någon det här med FPS? jag kan spela in i 60 FPS utan lagg men inte i 30, vad är skillnaden? och borde jag kunna spela in med mina komponenter?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har inte MSI Afterburner en inspelningsfunktion nu? Inte testat den men värt ett försök annars

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K